کد خبر: ۵۴۷۶۵۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵

هدف دشمن تضعیف توان دفاعی ایران است

فرمانده دانشگاه افسری امام حسین (ع) گفت:این روزها دشمن می‌خواهد توان دفاعی ما تضعیف شود تا بالاخره هدفی که اکنون مانند کینه‌ای جان‌سوز گلویش را می‌فشارد عملی شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی بعدازظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ۴۰ شهید کارمند و دانشجوی دانشگاه خوارزمی که در کرج برگزار شد، گفت: دشمن در ابتدای انقلاب تمام تلاش خود را کرد تا انقلاب اسلامی را شکست دهد ولی با ایستادگی و ایثار رزمندگان و مردم موفق نشد به هدف خود برسد.

وی بابیان اینکه همان دشمنان پس از گذشت 40 سال، همچنان با جدیت به دنبال تحقق اهداف خود هستند اظهار کرد: هزاران شهید جان خود را برای استقلال و عزت کشور تقدیم کردند و بدخواهان انقلاب و نظام تفکر وغیرت مردم ما را دست‌کم گرفته بودند که خیال نزدیک شدن به پایتخت و تصرف شهرهای مارا در سر می‌پروراندند و با همین خیال خام در طول هشت سال دفاع مقدس 666 بار به ایران حمله کردند.

فرمانده دانشگاه افسری امام حسین (ع) ادامه داد: دشمن بعثی سعی داشت در ابتدای انقلاب اسلامی برخی از نقاط کشور و مناطق نفت‌خیز استان خوزستان را تصرف کند ولی مقاومت مردم و سپس رزمندگان اورا به شکست در همان محل هجوم و تجاوز کشاند و این در حالی بود که هزار و 50 شهید قبل از آغاز جنگ رسمی تقدیم انقلاب اسلامی ایران شده بود که نشانگر پیروی نظام ما از مکتب عاشورا است.

فضلی افزود: در دوران دفاع مقدس رزمندگان ایرانی با تمام توان خود و با دستان خالی جلو آمدند و مردم نیز در کنار آنان در پشت جبهه‌ها و خط حمله برای موفقیت و پیروزی دربرابردشمن تلاش کردند زیرا باید برای حفظ داشته‌هایمان و خاک و ناموس می‌جنگیدیم.

وی گفت: ایستادگی‌های ما در مقابل پیشروی‌های دشمن و حفاظت از مرزها و شهرها، موجب شد در طول 8 سال دفاع مقدس، وجبی از خاکمان به دست دشمن نیفتد و در این راه جوانان و پیران، کودکان و حتی زنان زیادی جنگیدند و جان خود را فدا کردند.

این پیشکسوت دفاع مقدس با اشاره به اینکه هرگز پای دشمن به جزیره مینو نرسید، یادآور شد: فتنه‌های بسیاری برای پیروزی دشمن به راه افتاد و گردان‌ها با سختی بسیار در جنوب کشور به دفاع پرداختند، همچنین دشمن در آن روزها برای رسیدن به هدف خود سعی کرد میان مردم جامعه و انقلاب تفرقه انداخته و اختلافات را زیاد کند.

فضلی افزود: هنوز هم دشمن به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی ایران است و ما باید با تکیه‌بر ظرفیت‌های خود و درس‌های دفاع مقدس در مقابل زیاده‌خواهی‌های آنان بایستیم.

وی گفت: این روزها دشمن برای پذیرفتن برجام شروطی را برایمان تعریف کرده است و می‌خواهد توان دفاعی ما تضعیف شود تا بالاخره هدفی که اکنون مانند کینه‌ای جان‌سوز گلویش را می‌فشارد عملی شود.

فرمانده دانشگاه افسری امام حسین (ع) بابیان اینکه روحیه بسیجی مردم ما نخواهد گذاشت آرزوی استکبار عملی شود خاطرنشان کرد: هنوز هم ایستاده‌ایم و همین موجب شده که اوج هجمه‌ها را به‌سوی کشور انقلابی ما روانه کنند.

وی در پایان با اشاره به نقش استان البرز در هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: مردم استان البرز نیز مانند تمام ایرانیان در هشت سال دفاع مقدس با تمام توان به میدان آمدند و درصحنه‌های حساس انقلاب خوش درخشیدند.
فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین