کد خبر: ۵۴۷۷۲۶
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

موافقت مجلس با یک فوریت ممنوعیت عقد دختران زیر 13 سال

از تبعات منفی دیگر ازدواج در سنین پایی این است که آنها از ادامه تحصیل محروم می‌شوند و از سیکل مهارت آموزشی خارج خواهند شد؛ البته توانایی مدیریت خانواده و ویژگی والدین خوب را نخواهند داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
نمایندگان با یک فوریت ممنوعیت عقد نکاح دختران زیر ۱۳ سال موافقت کردند.

وکلای‌ملت در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 4 مهر) قوه مقننه، با یک فوریت طرح اصلاح ماده 1041 قانون مدنی اصلاحی مصوب اول تیرماه 1381 با 151 رأی موافق، 34 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر موافقت کردند.

طیبه سیاوشی، در دفاع از فوریت این طرح اصلاحی عنوان کرد: از آنجایی که دختران و پسران کودکی و نوجوانی را به پایان نرسانده‌اند دچار اختلال روحی و روانی می‌شوند و دست به خودکشی می‌زنند.

وی ادامه داد: از تبعات منفی دیگر ازدواج در سنین پایی این است که آنها از ادامه تحصیل محروم می‌شوند و از سیکل مهارت آموزشی خارج خواهند شد؛ البته توانایی مدیریت خانواده و ویژگی والدین خوب را نخواهند داشت.

عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به افزایش آمار طلاق در اینگونه ازدواج‌ها بیان داشت: ازدواج در سن کودکی یا نوجوانی در واقع آسیب به حریم خانواده‌هاست و از آنجا که اکثر این ازدواج‌ها با اتباع خارجی اتفاق می‌افتد. فرزند این خانواده بی‌هویت محسوب می ‌شود.

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس نیز در مخالفت با یک فوریت این طرح گفت: این موضوع در اولویت مشکلات جامعه نیست، در حال حاضر مردم کوچه و بازار با مشکلات اقتصادی و ارز مواجهند، اکثر مراجعات مردم به ما در زمینه معیشت است و درست نیست اکنون وقت مجلس را برای چنین کارهایی بگیریم.

نماینده مردم قم در مجلس، اظهار داشت: در ضمن قانون مدنی از مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام است که مجلس نمی‌تواند به مصوبات این مجمع ورود کند.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین