کد خبر: ۵۴۷۷۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸

توضیح وزیر بهداشت درباره یک شوخی: به جای واژه ماساژ از معادل فارسی‌ آن استفاده کردم

یکی از مردم عزیزی که بارها دیدمشان، مشکل شخصی پزشکی داشت که راهنمایی‌اش کردم و به جای ماساژ از معادل فارسی‌اش استفاده کردم. این کاری است که ما برای مادران و فرزندان‌مان هم استفاده می‌کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
وزیر بهداشت تاکید کرد: ما تولید کننده و وارد کننده نیستیم و این‌ها در اختیار بخش خصوصی است . بحث ارز و نقدینگی را بایدحل کرد. مقداری ناهماهنگی میان بانک مرکزی و وزارت صمت و گمرک وجود دارد که همه این مسائل درست می‌شود.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که علت ایجاد حاشیه اخیر برای وی در یکی از سفرها چه بوده است، گفت: حاشیه درست می‌شود و ما هم مستثنی نیستیم. اما در مورد این موضوع، یکی از مردم عزیزی که بارها دیدمشان، مشکل شخصی پزشکی داشت که راهنمایی‌اش کردم و به جای ماساژ از معادل فارسی‌اش استفاده کردم. این کاری است که ما برای مادران و فرزندان‌مان هم استفاده می‌کنیم.

وزیر بهداشت گفت: مشکلاتی در زمینه ارزی وجود دارد، چرا که ما تولید کننده و وارد کننده نیستیم و این‌ها در اختیار بخش خصوصی است . بحث ارز و نقدینگی را بایدحل کرد. مقداری ناهماهنگی میان بانک مرکزی و وزارت صمت و گمرک وجود دارد که همه این مسائل درست می‌شود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم درباره جایزه‌ای که سازمان ملل در مقابله‌ با بیماری‌های واگیردار به ایران داده است، گفت: از این بابت خوشحال هستیم. بیماری تراخم بیش از یکصد سال است که وجود دارد و حدود یک‌میلیارد نفر به آن مبتلا هستند و این جایزه مهم که در سال ۲۰۱۸ در سازمان ملل گزارش شده بود به ایران تعلق گرفته است. برنده این جایزه ایزران است که آقای ظریف آن را دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: معنای این جایزه این است که در بیماری‌های غیر واگیر که در راس ان بیماری‌های قلبی و عروقی است برنامه‌هایی داریم که درمیان مجموعه برنامه‌های جهان قابل قبول است اما مهم عمل کردن است ن کاغذ و نوشته. استمرار این راه و دولت و مجلس‌های آینده و همچنین مردم و جوانان باید کمک کنند که علل این نوع از مرگ و میر کاهش بیاید.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: ۴۵ درصد از مردم ما به خاطر این بیماری‌ها در معرض خطر هستند که قابل پیشگیری است. از کسانی که این توفیق را نصیب کردند تشکر می‌کنم اما باید بسیار تلاش کرد.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
سلام بهتر است آقای وزیر به جای جواب دادن تعرفه هارا بیارن پایین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
آقای دکتر!
ایشون اگر بلد بود بماله وزیر می شد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین