کد خبر: ۵۴۷۷۵۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
در حاشیه جلسه هیأت دولت؛

زنگنه: ترامپ متهم اصلی افزایش قیمت نفت است/ ترامپ مانع از تولید و صادرات نفت ایران نشود

وزیر نفت گفت: متهم اصلی افزایش قیمت و بی‌ثباتی بازار نفت، آقای ترامپ و سیاست‎های اخلالگر و غیرقانونی ایشان است.
آفتاب‌‌نیوز :
بیژن زنگنه امروز (چهارشنبه، چهارم مهرماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: رئیس جمهوری آمریکا که خود عامل اصلی بالا رفتن قیمت نفت و بی‌ثباتی در بازار است، انگشت اتهام خود را به سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گرفته، در حالی که اوپک همه ظرفیت و توان خود را برای تولید به‌کار گرفته است.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا،وی افزود: آقای ترامپ می‌کوشد هم صادرات نفت ایران را کاهش دهد و هم قیمت‎ها بالا نرود، در حالی که اگر می‌خواهد بازار باثبات باشد، باید دست از منطقه خاورمیانه و دخالت‎های بیجا و تنش‎زای خود بردارد و مانع تولید و صادرات نفت خام ایران نشود.

وزیر نفت ادامه داد: دیشب امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در جریان سخنرانی خود در هفتاد و سومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیز به صراحت به این موضوع اشاره کرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره بیانیه کشورهای «۱+۴» در قبال صادرات نفت ایران نیز گفت: ۲ طرف باید بتوانند این موضوع را عملیاتی کنند و به اعتقاد من طرف‌ها اراده سیاسی لازم را برای اجرای این کار دارند.

وزیر نفت تاکید کرد که اروپایی‎ها در این مسئله جدی هستند و می‌خواهند این کار انجام شود.

وی تصریح کرد: اکنون توان تولید کشورهای عضو اوپک بیش از آنچه امروز تولید می‎کنند نیست و اگر کشوری حرفی خلاف این می‌زند مستند نیست.

اقتصاد آنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین