کد خبر: ۵۴۷۷۷۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

اکران مردمی فیلم «دو لکه ابر»، آمار مخاطبان دو نمایش در تماشاخانه ایرانشهر، اکران انیمیشنی در عراق، پیش فروش نمایش «اضطراری» و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
آفتاب‌‌نیوز :
در آستانه تازه‌ترین اکران مردمی فیلم سینمایی «دولکه ابر» از ساخته های مهرشاد کارخانی که با حضور نیما رئیسی، امید علومی و نیوشا مدبربازیگران این فیلم در مجتمع سینمایی کوروش برپا می شود، جدیدترین عکس های این اثر سینمایی نیز رونمایی شد.

 تازه ترین اکران مردمی فیلم سینمایی «دو لکه ابر» به کارگردانی مهرشاد کارخانی روز شنبه ۷ مهرماه ساعت ۲۰ در سالن سینما کریستال مجتمع سینمایی کوروش نمایش داده می‌شود و نیما رئیسی، امید علومی و نیوشا مدبربازیگران این فیلم همراه با کارگردان و سایر عوامل به تماشای این اثر سینمایی می نشینند.

همچنین در آستانه این اکران، جدیدترین عکس های فیلم سینمایی «دو لکه ابر» نیز رونمایی شد.

«دو لکه ابر» ششمین تجربه کارگردانی مهرشاد کارخانی است و با شعار «هر کی اینجا بمونه گم می‌شه!» در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران شده است.

در این فیلم «دولکه ابر» امید علومی، نیما رئیسی، نیوشا مدبر، آشا محرابی،  شهین تسلیمی ،افشین سنگ چاپ، علی زندی، اصغر طبسی، مینو وش رحیمیان بازی می کنند.

مجید عباسی تهیه کننده، بهروز دین یاریان مجری طرح و سرمایه گذار، مهرشادکارخانی، مجید رحیمیان و حمیدغلامی نویسندگان فیلمنامه، علی اظهری مدیر فیلمبرداری، سارا آهنی تدوین، محمدرضادلپاک و حسین مهدوی طراحی وترکیب صدا، ستار اورکی موسیقی، ابرهیم شاکری دستیاراول فیلمبردار، امیرتوکلی و نیما مدبر دستیاراول کارگردان، علی غیاثوند دستیاردوم کارگردان، پرنیا کاظمی پور برنامه ریز، حنا شفیعی مهریارعکس، امیر شاهوردی صدابردار، فریور معیری طراح گریم، عسل هاشمی سراج طراح صحنه و لباس، رضا دهقان مدیر تدارکات، عباس شوقی طراح جلوه‌های ویژه، سعید سیاوشی، رامبد دین یاریان جانشین تولید و امیرعابدی مدیر تبلیغات از عوامل تولید فیلم سینمایی «دو لکه ابر» هستند.

مخاطبان نمایش‌های « او» و «شازده کوچولو» 

نمایش‌های «او» با ۱ هزار و ۸۱۳ مخاطب و «شازده کوچولو»  با ۳ هزار ۵۰۳  مخاطب به اجرای عمومی خود در تماشاخانه ایرانشهر پایان دادند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل تماشاخانه ایرانشهر،  نمایش‌های «او» به کارگردانی آرش دادگر با ۱ هزار و ۸۱۳ مخاطب و «شازده کوچولو» به کارگردانی مصطفی قربان پور با ۳ هزار ۵۰۳ مخاطب به اجرای عمومی خود در تماشاخانه ایرانشهر پایان دادند.

نمایش‌های «شازده کوچولو» و « او» که به ترتیب از ۲۹ مرداد و۸ شهریور در ساعت‌های ۱۹ و ۲۱  اجرای عمومی خود را در سالن‌های ناظرزاده و سمندریان تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده بودند، شامگاه یکشنبه ۲۵ شهریورماه به کار خود در این مجموعه پایان دادند.

نمایش «او» به کارگردانی آرش دادگر در ۳۱ اجرای خود پذیرای ۱ هزار و ۸۱۳ مخاطب بود. از این تعداد مخاطب، ۴۷۱ مخاطب با بلیت‌های ۴۵ هزار تومانی، ۷۳۶ مخاطب با بلیت‌های ۳۰ و ۳۵  هزار تومانی و ۴۸۵ مخاطب با بلیت های ۲۰ و ۲۵ به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد ۴۶۵ مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند.

طبق این آمار، فروش نمایش «او» طی ۳۱ اجرا مبلغ ۴۷ میلیون و ۴۳۷ هزار تومان بوده است.

نمایش «شازده کوچولو» به کارگردانی مصطفی قربان پور نیز در ۲۷ اجرای خود پذیرای ۳ هزار و ۵۰۳ مخاطب بود. از این تعداد مخاطب، ۲۵۵۵ مخاطب با بلیت‌های ۵۰ و ۴۰  هزار تومانی، ۴۵۸ مخاطب با بلیت ۳۵ و ۳۰  هزار تومانی و ۸۵ مخاطب نیر با بلیت های ۲۵ و ۲۰ هزار تومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد ۴۰۵ مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند.

طبق این آمار، فروش نمایش «شازده کوچولو» طی ۲۷ اجرا مبلغ ۱۲۵میلیون و ۱۵۱ هزار تومان بوده است.

نمایش‌های کودک و نوجوان در عمارت نوفل‌لوشاتو از زمان تاسیس تا کنون

این عمارت برای احترام به کودکان و نوجوانان از زمان تاسیس تاکنون نمایش‌هایی مختص به کودکان و نوجوانان به روی صحنه برده است.

مجموعه‌ی نوفل‌لوشاتو مهر و آبان ۱۳۹۷ در روزهای پنج‌شنبه و جمعه نمایش کودک "جادوی پاهای من” به نویسندگی زهرا شایان‌فر و کارگردانی زهرا شایان فر و سیاوش قلعه وردی، با بازی شهرام نیک کار، فرهاد شکرالله‌زاده، منیر چراغی، فاطمه رستمی، سهند آدم عارف، عاطفه بدیعی، امیر شیخ‌زاده، فرزانه کاظمی، خورشید شایان‌فر، خرداد شایان‌فر، ساعت ۱۶:۳۰، در سالن ۱، به روی صحنه می‌برد.

همچنین این مجموعه از زمان تاسیس تا کنون میزبان نمایش‌هایی همچون:"خروس زری و پیرهن پری” به  نویسندگی احمد شاملو و کارگردانی سینا نورائی، نمایش "علی مردان خان” به نویسندگی و کارگردانی سینا نورائی، نمایش "انجمن جادوگران بیکار”  به نویسندگی معصومه حسنی و نیلوفر غیابی و کارگردانی زهرا ناظری، نمایش  "درای بن” به نویسندگی تیل دوکیلو و کارگردانی ژاکلین آواره

‌ و نمایش "دختر قهرمان و خنیاگران”  به  نویسندگی و کارگردانی هرش آرمند، بوده است.

اکران انیمیشن «مردی که خودش را کشت» در چهار شهر عراق

انیمیشن «مردی که خودش را کشت» توسط گروه فرهنگی ریحانه در چهار شهر عراق اکران شد.

به گزارش «...»، انیمیشن «مردی که خودش را کشت» ساخته هادی محمدیان که نقش عمر بن سعد را در واقعه کربلا روایت می‌کند عصر امروز و به طور همزمان در چهار شهر بغداد، نجف، کربلا و حله، توسط گروه فرهنگی ریحانه در مجلس عزای حسینی اکران شد که با استقبال مخاطبین همراه شد.

لازم به ذکر است ترجمه این اثر نیز پیش از این به صورت خودجوش توسط گروهی از جوانان عراقی انجام شده بود.

گفتنی است، انیمیشن «مردی که خودش را کشت» به نویسندگی و کارگردانی هادی محمدیان و تهیه کنندگی حامد جعفری ساخته شده است.

سایت پیش‌فروش نمایش «اضطراری» باز شد

سایت پیش‌فروش بلیت‌های نمایش «اضطراری» به کارگردانی محمدرضا ستاری از امروز سه‌شنبه ۳ مهرماه بازگشایی شد.

به گزارش روابط‌عمومی گروه، نمایش «اضطراری» با طراحی و کارگردانی محمدرضا ستاری سایت پیش‌فروش بلیت‌های خود را از امروز سه‌شنبه سوم مهر در سایت تیوال باز کرد و علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می‌توانند با مراجعه به این سایت و صفحه نمایش «اضطراری» اقدام به رزرو بلیت بکنند.

«اضطراری» تازه‌ترین اثر گروه RED۸ است که به تهیه‌کنندگی سید عماد عامری از سوم مهر در تالار حافظ روی صحنه می‌رود. همچنین مجری طرح نمایش، سهیلا کاویان (موسسه فرهنگی و هنری پویندگان رسالت) است.

عباس خداوردیان، شیوا جوانمرد، عاطفه امینی، طاها محمدی، وحیده اکبری‌نسب در «اضطراری» به ایفای نقش می‌پردازند.

این اثر نمایشی، از هشتم مهر در تالار حافظ به نشانی خیابان حافظ جنوبی، پایین‌تر از انقلاب، بلوار شهریار اجرا می‌شود و صفحه رزرو بلیت «اضطراری» در سایت تیوال با لینک ... از امروز در اختیار تماشاگران خواهد بود.

آغاز پیش فروش بلیت های نمایش «سیم و سُرمه»و تخفیف ۵۰ درصدی برای دانشجویان  

نمایش «سیم و سرمه» که از ۸ مهرماه درسالن سایه تئاتر شهر به روی صحنه می رود ، پیش فروش بلیت های این نمایش از امروز بروی سایت تیوال آغاز شد.

به گزارش رسانه این نمایش ، روزبه حسینی نویسنده و کارگردان نمایش «سیم و سرمه » از تخفیف ۵۰ درصدی برای دانشجویان کلیه‌ی رشته‌ها در چهار روز ابتدایی این نمایش خبر داد.

«سیم و سرمه» روایت عاشقانه ای است از نوستالژی‌های مطربان و آواز خوانان از یاد رفته در تئاتر وهنر سرزمین ایران است که توسط دو بازیگر به صورت دو مونولوگ مجزا و در عین حال به هم پیوسته و درهم تنیده به همراه چهار موزیسین اجرا می شود.

«سیم و سرمه» کاری از گروه فیلم و تئاتر وَ ناگهان است که روزبه حسینی، نویسندگی، کارگردانی، طراحی صحنه، لباس و نور نمایش را خود برعهده دارد. بازیگران نمایش «سیم و سرمه» سیما شُکری و میثم غنی‌زاده، و آرش فصیح مدیرتولید، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز نمایش هستند. اجرای زنده‌ی موسیقیِ خاص این نمایش را که غزل، ترانه‌ها و ملودیِ قطعات آن نوشته‌ی خود نویسنده‌ی نمایش است، توسط آروین نیک (گیتار و هارمونیکا) و آریا قاسمی (خواننده) از گروه تهران الف، کیمیا صرافی نوازنده‌ی کاخن و هم‌خوان، و شیوا احمدی‌سپهر، خواننده‌ی همراه و نوازنده‌ی عود (از گروه خورشید و ماه‌ِ استاد درخشانی) به‌صورت زنده اجرا می‌شوند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از گروه کارگردانی: زهرا سلطانی. نسترن طاها / منشی صحنه: نسترن خدادوست/ گرافیک و طراحی اقلام تبلیغاتی: پانته‌آ قاسمی/ تیزر: علی ضیاسعیدی/ عکاسان: رسول نورمحمدزاده. محمد گل‌محمدی. ضیا صفویان/ تبلیغات مجازی: نسترن خدادوست و مشاوران رسانه‌: رضا آشفته. بهزاد مرتضوی. و جواد عاطفه هستند.

نمایش «سیم و سُرمه» از ۸ تا ۲۰ مهرماه، هر روز در دو نوبت در ساعت‌های ۱۸ و ۲۰ به مدت پنجاه دقیقه در سالن سایه‌ی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین