کد خبر: ۵۴۷۹۰۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶

انگلیس و اکوادور به دنبال پایان دادن به بن‌بست پرونده آسانژ

رئیس جمهوری اکوادور اعلام کرد که کشورش و انگلیس در حال همکاری برای یافتن یک راه حل حقوقی درباره‌ جولیان آسانژ هستند تا به بنیانگذار ویکی‌لیکس این اجازه داده شود تا از سفارت اکوادور در لندن در میان مدت خارج شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 لنین مورنو، رئیس جمهوری اکوادور اعلام کرد: وکلای آسانژ از این مذاکرات مطلع هستند اما وی اطلاعات بیشتری در این باره به دلیل حساسیت این پرونده ارائه نکرد.

آسانژ بیش از شش سال است که در سفارت اکوادور در لندن حضور دارد. مورنو اعلام کرد، کشورش برای حفظ امنیت آسان و حقوق بشری وی همزمان با یافتن راهی برای خروجش از سفارت تلاش می‌کند.

وی در حاشیه‌ نشست مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد: حضور پنج یا شش ساله‌ او در سفارت در حال حاضر ناقض حقوق بشری‌اش است اما این حضور در سفارت مشکلاتی را نیز ایجاد کرده است.

از زمان حضور مورنو به عنوان رئیس جمهوری اکوادور روابط آسانژ با دولت این کشور دچار تنش شده است.

مورنو اعلام کرد: من می‌دانم که او نباید هیچ دسترسی به اینترنت داشته باشد تا بار دیگر این کارها را انجام ندهد اما اگر آسانژ قول دهد که از این کار دست بردارد هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،دولت اکوادور اعلام کرده است، فعالیت‌های آسانژ در سفارت از جمله افشای هزاران ایمیل هیلاری کیلنتون نامزد دموکرات‌ها در دوران انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در آمریکا مشکلاتی در روابط اکوادور با کشورهای دیگر ایجاد کرده است.

مورنو اعلام کرد:‌ من با اقداماتی که او انجام داده است موافق نسیتم. دیدن نقض حقوق مردم مبنی بر حقوق حریم خصوصی من را ناراحت می‌کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین