کد خبر: ۵۴۸۰۹۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

سقوط جنگنده اف35 تفنگداران ویژه دریایی آمریکا

ارتش آمریکا اعلام کرد: یک جنگنده F-35B متعلق به تفنگداران ویژه نیروی دریایی آمریکا در منطقه بیفورت واقع در کارولینای جنوبی سقوط کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از شبکه خبری سی ان ان یک مقام آمریکایی همچنین اعلام کرد: خلبان این جنگنده به بیرون پریده و پزشکان در حال ارزیابی جراحات وارده به وی هستند.

در حالی که در گذشته نیز این جنگنده آمریکایی دچار سانحه شده بود، یکی از مقام‌های دفاعی ایالات متحده اعلام کرده که این نخستین بار است که F-35B تفنگداران ویژه نیروی دریایی آمریکا دچار سانحه می‌شود.

نیروهای ویژه تفنگدار آمریکایی اواخر روز جمعه این سانحه هوایی را تایید کرده و گفتند: خلبان این جنگنده بیرون پریده و در حال حاضر تحت درمان است. همچنین هیچ غیرنظامی در این سانحه دچار جراحت نشده است.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: این جنگنده متعلق به اسکادران آموزش حملات هوایی 501 تفنگداران ویژه نیروی دریایی آمریکا مستقر در پایگاه هوایی بیفورت است. همچنین علت این سانحه هوایی در دست بررسی است.

جنگنده اف 35 قیمت جدیدترین و گران ترین جنگنده آمریکاست. هر فروند از این جنگنده‌ها، 115.5 میلیون دلار است. F-35B تنها نسخه از این جنگنده‌ است که قادر است به صورت عمودی و شبیه هلی‌کوپتر از زمین بلند شوند و بلندشدن آنها کوتاه‌تر از سایر جنگنده‌ها است.

جنگنده‌های رادار گریز اف-35 پرهزینه‌ترین سیستم‌های تسلیحاتی در طول تاریخ آمریکا لقب گرفته و روند ساخت و اجرایی شدن آنها چندین بار به تاخیر افتاده بود. اوایل روز جمعه پنتاگون اعلام کرد که قرارداد جدیدی را برای یک جنگنده F-35B اعلام کرده است.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین