کد خبر: ۵۴۸۲۸۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴

باهنر: با آغاز دور جدید تحریمها اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: سیزده آبان (موعد اعمال تحریم های جدید آمریکا) اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد. کارهایی که گفته‌اند را زودتر شروع کرده‌اند و اینکه جامعه منتظر یک اتفاق بزرگ باشد، اینطور نخواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا باهنر در ابتدای نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به حادثه تروریستی اهواز گفت: در مورد این داستان اهواز و آن حادثه تروریستی نگرانی‌هایی در کشور در مورد امنیت و اطلاعات و اقتداری که وجود دارد و سوالاتی به وجود آمد اما در کل یک عملیات مهم نظامی نبود. البته اگر سیستم اطلاعاتی ما با دقت بیشتری به این مراسم توجه می‌کردند امکان داشت تلفات کمتر باشد و البته پاسخ مستقیمی به کسانی که این مسائل را رقم زدند خواهند داد.

وی افزود: تصوراتی که در جامعه به وجود آمده این است که جنگ، جنگ اقتصادی است اما جنگ رسانه‌ای خیلی سنگین‌تر و پرحجم‌تر کار می‌کند، حتی بعضی از آثار را خیلی بزرگتر از آنچه که هست نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه باید نقشه راه داشته باشیم و در مورد واقعیات با مردم صحبت کنیم، تاکید کرد: سیزده آبان (موعد اعمال تحریم های جدید آمریکا) اتفاق جدیدی نمی‌خواهد بیافتد. کارهایی که گفته‌اند را زودتر شروع کرده‌اند و اینکه جامعه منتظر یک اتفاق بزرگ باشند اینطور نخواهد بود. ما باید در جنگ اقتصادی روش مناسبی را اتخاذ کنیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اظهار کرد: افکار عمومی هم عوام و خواص نگرانی این اوضاع را پیدا کرده‌اند که شرایط از کنترل خارج است و کسی اراده‌ای برای این وضعیت ندارد. همه‌ وظیفه‌مان است که دولت را کمک کنیم و مسیری غیر از دولت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بعضی از وزارت‌خانه‌ها الان چند ماه است که وزیر ندارند، گفت: طرح‌های جدی وجود دارد و در میان اقتصاددان‌های ملی دو گروه وجود دارند؛ یکی می‌گوید باید ارز را تک نرخی کنیم که در این روش عده‌ای زیر خط فقر می‌روند که باید این را جبران کرد و با یکسان کردن نرخ‌ها برخی مشکلات حل می‌شود. دیدگاه دیگر این است که با قوه قهریه اقتصاد را کنترل کرد.

باهنر با اشاره به تشکیل شورای عالی اقتصادی گفت: همگرایی قوا با هم باید بیشتر باشد و این ستاد باید بتواند به عنوان قرارگاهی مختار و مدبر ایفای نقش کند. باید از جلسه روسای قوا استفاده بهتری شود و همدلی ها و هماهنگی ها در قرارگاه اقتصادی در جنگ اقتصادی بیشتر شود.

دبیرکل جامعه مهندسین در پایان گفت: درباره انتخابات نظام مهندسی ساختمان باید بگویم که متاسفانه کشمکشهای وزارت راه و نظام مهندسی زیاد شده است و ما بعنوان جامعه اسلامی مهندسین این دوره از هیچ لیستی حمایت نمی‌کنیم و سکوت خواهیم کرد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
0
0
برای شما که هیچ وقت رخ نمیدهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
0
0
بله هرچه می خواسته پیش بیائید پیش آمده به قول معروف دیگر آب ازسرمان گذشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
0
0
آقای هنرمند من یک کارگر هستم دیروز سرکار بودم صاحب کار برایمان نهار خورشت قیمه آورده بود داشتیم می خوردیم که بچه ها گفتم نمی دونم بچه هام الان دارند چی می خورند بم نمی چسبه صاحب کار شنیده بود ظرفی ازغذا برام گذاشته بود خداوند پدر مردم بیامرزد که هنوزعد های ازشون به هم رحم می کنند .....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین