کد خبر: ۵۴۸۲۹۳
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴
واعظی در نگاه یک:

بیشتر برنامه های دولت در سفر اخیر به نیویورک اجرایی شد/ همه اعضای شورای امنیت از برجام حمایت کردند

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: سفر اخیر به نیویورک سفر خوبی بود که بیشتر برنامه های دولت در آن اجرایی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور شامگاه شنبه 7 مهرماه در برنامه نگاه یک اظهار کرد: سفر اخیر به نیویورک سفر خوبی بود که بیشتر برنامه های دولت در آن اجرایی شد. قبل از سفر برخی توصيه كردند كه رئيس جمهور به دليل رياست ترامپ بر شورای امنیت به نيويورك سفر نكند که با حضور ما در نشست،  آمريكا مجبور به عقب نشينی شد و از محوريت موضوعی ايران در جلسه شورای امنيت عقب نشينی كرد.

وی ادامه داد: سفر رئیس جمهور هدف های مختلفی را دنبال می کرد که این سفر یکی از سفرهای خوب بود و آنچه را در ۲-۳ ماه گذشته هدف گذاری کرده بودیم به آن رسیدیم و تحقق پیدا کرد. از گذشته کمیته هایی در ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه تشکیل شده بود. همانطور که گفتم حدود ۲ هفته قبل از سفر با توجه به ریاست آمریکا بر شورای امنیت و اعلام ترامپ برای برگزاری جلسه شورای امنیت درباره ایران، برخی از سیاسیون و گروه های مختلف و دلسوزان با توجه به این شرایط، توصیه می کردند که خوب است رئیس جمهور به این سفر نرود.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: دیدگاه های دیگری نیز وجود داشت که ما هرجا غیبت کردیم، ضرر کردیم. آنچه مواضع ما است، برحق است و اگر حضور پیدا می کردیم و مواضع خود را اعلام می نمودیم حرف ما شنیده می شد. با مشورت های مختلف تصمیم بر رفتن گرفته شد و وقتی به آنجا رفتیم همه چیز عوض شد؛ جلسه شورای امنیت موضوعش تغییر کرد و به تغییر اشاعه تبدیل شد. در این جلسه ترامپ همان حرف های مجمع عمومی را در شورای امنیت زد که خوشبختانه همه اعضای شورای امنیت از برجام حمایت کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین