کد خبر: ۵۴۸۳۵۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲

اتهام به خاتمی کار سختی نیست!

«اگر تندروها چنین سندی از سیدمحمد خاتمی داشتند، همان سال‌های پس از انتخابات ۸۸ آن را منتشر می‌کردند تا مجازات قطعی او پیش می‌رفتند نه آن که پس از گذشت ۹سال دوباره ادعاهای خود را منتشر کنند که هواداران‌شان نیز به آن واکنشی نشان ندهند و با بی‌توجهی از آن رد شوند.»
آفتاب‌‌نیوز :
«یکی از نمایندگان جبهه پایداری که در مجلس نهم به واسطه حضور دوستانش فرصت چندانی برای عرض اندام نداشت اما با آغاز به کار مجلس دهم و عدم انتخاب انصار دیرینش، فضارا برای اظهار نظر به سبک خاص خودش مناسب دید و از هر فرصتی برای ماندن در صدر اخبار استفاده کرد. اخیرا فعالیت توییتری‌اش نیز بیشتر شده و هرازگاهی با توییت‌های خود تبدیل به سوژه‌ای جذاب برای کاربران می‌شود. اما این‌بار نه با اشتباه املایی بلکه با اتهام‌زنی به سیدمحمد خاتمی، رییس دولت اصلاحات مورد توجه قرار گرفته است.

وی در توییتر خود نوشت: «محمد خاتمی یکی از مهره‌های برجسته فتنه ۸۸، در آن ایام جهت جلب حمایت سعودی برای نامزدی میرحسین به ریاض می‌رود و با ملک‌ عبدالله دیدار می‌کند. در آن جلسه عبدالله خطاب به خاتمی می‌گوید: چرا ایران در منطقه و کشورهای عربی فعال است، می‌خواهید دستور بدهم ایران را روی سرتان خراب کنند؟ خاتمی در پاسخ می‌گوید: اعلی‌حضرتا، در صورت رای آوردن ما، از هر جا که امر بفرمایید، خارج می‌شویم...»

مطرح کردن اتهاماتی از این دست به فردی که ممنوع‌التصویر، ممنوع‌المصاحبه، ممنوع‌العروسی، ممنوع‌الختم و در یک کلام ممنوع‌الهمه‌چیز است توسط برخی افراد تندرو نه‌تنها کار دشواری نیست بلکه مسبوق به سابقه است اما سوال این است که چرا یک نماینده مجلس که با رای مردم به بهارستان رسیده، چنین اتهام بی‌ربطی را مطرح می‌کند؟ اگر تا حدی از جزییات جلسه خاتمی با ملک عبدالله با خبر است که می‌داند خاتمی چه جوابی به ملک عبدالله داده است، چرا مستندات آن را در اختیار مراجع قضایی و امنیتی قرار نمی‌دهد؟ اگر مستندی در این باره وجود نداشته باشد و با هدف اتهام‌زنی به رییس دولت اصلاحات این توییت را منتشر کرده، وظیفه هیات نظارت بر نمایندگان است که به این موضوع ورود و صحت این مدعا را جویا شود، هر چند پر واضح است که اگر تندروها چنین سندی از سیدمحمد خاتمی داشتند، همان سال‌های پس از انتخابات ۸۸ آن را منتشر می‌کردند تا مجازات قطعی او پیش می‌رفتند نه آن که پس از گذشت ۹سال دوباره ادعاهای خود را منتشر کنند که هواداران‌شان نیز به آن واکنشی نشان ندهند و با بی‌توجهی از آن رد شوند.

در این اتهام‌زنی نماینده جبهه پایداری تنها نیست. پیش از او در سال ۸۹ رسانه‌های نزدیک به جریان تندرو در بحبوحه اتفاقات پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۸۸ چنین موضوع بی‌اساسی را مطرح کرده و از کمک یک میلیارد دلاری خاتمی به کاندیداهای معترض به نتایج به انتخابات خبر دادند. این رسانه‌ها همچنین مدعی شدند که اسناد کمک مالی عربستان در اختیار وزارت اطلاعات وقت قرار گرفته و به زودی با افراد خاطی برخورد می‌شود. امروز که شما این گزارش را می‌خوانید، دقیقا ۸سال و یک ماه از مطرح شدن آن می‌گذرد اما تاکنون حتی یک برگ سند در این باره منتشر نشده است. اتهاماتی از این دست علیه سیدمحمد خاتمی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ بسیار مطرح شده که می‌توان از ارتباط جورج سوروس با سیدمحمد خاتمی به عنوان قدیمی‌ترین عنوان اتهامی علیه سیدمحمد خاتمی توسط تندروها خبر داد. اتهامی که همچون دریافت کمک مالی از عربستان فاقد سند بوده و تنها توپخانه رسانه‌ای جریان تندرو به واسطه تسویه‌ حساب سیاسی با خاتمی هرازگاهی آن را مطرح می‌کند. سال ۸۹ حسین شریعتمداری جهت مناظره با مصطفی کواکبیان در برنامه «دیروز، امروز، فردا» حاضر شد و خبر از ملاقات خاتمی با جورج سوروس داد که با شکایت سیدمحمد خاتمی همراه بود. زمانی که شریعتمداری جهت توضیحات به دادگاه احضار و تفهیم اتهام شد، به جای ارایه مستندات مدعی شد: «دیدار رییس دولت اصلاحات با جورج سوروس مساله واضحی است و مثل این که اکنون که آفتاب در آسمان است، بگوییم شب است.» جریان تندرو هیچ‌گاه برای اتهامات خود نسبت به رییس دولت اصلاحات سند و مدرکی ارایه نداده‌اند اما این که چرا با این دست اتهام‌زنی‌ها با وجود شکایت سیدمحمد خاتمی از اتهام‌زنندگان برخورد مناسبی صورت نمی‌گیرد، جای سوال است.

سیدمحمد خاتمی با وجود تمام محدودیت‌هایی که دارد، از چهره‌های تاثیرگذار سپهر سیاسی ایران در دهه نود بود. خاتمی با یک کلیپ چند دقیقه‌ای و کلیدواژه «تکرار می‌کنم» منجر به پیروزی قاطع لیست امید در تهران و موفقیت لیست پیشنهادی اصلاح‌طلبان در سایر استان‌های کشور شد. اتفاقی که سبب عصبانیت روزافزون تندروها از او شد، زیرا هر چه برای تخریب خاتمی وقت و هزینه شده بود، با یک «تکرار» از بین رفت و مردم با اعتماد به خاتمی حماسه‌های اسفند ۹۴ و اردیبهشت ۹۶ را خلق کردند اما به نظر می‌رسد عده‌ای پروژه تخریب خاتمی را بسیار زودتر از موعد آغاز کرده‌اند زیرا تا انتخابات مجلس هنوز بیش از یک‌ سال فرصت باقی مانده و ... .»

منبع: روزنامه اعتماد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
درد آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
1
0
خاتمی خاری در چشم حسودان
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
1
0
کسانی را که به سید عزیز ما تهمت می زنند . ....
علی محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
1
0
خاتمی دوستت داریم خدا پشت و پناهت . خدا تورا پیروز و موفق کند و برای ایرانی اسلامی تر و سرفرازتر حفظ کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
1
0
اسمت که می آید دلمان شاد میشود خدا به همرات
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین