کد خبر: ۵۴۸۳۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶

احتمال افزایش وام مسکن به 160 میلیون

با تمدید پرداخت تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن، متقاضیان انفرادی با استفاده از تسهیلات اوراق، تسهیلات جعاله و تسهیلات بدون سپرده در تهران می توانند در مجموع ۹۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
مدیر امور طرح و برنامه بانک عامل بخش مسکن از تمدید پرداخت تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن ۱۰ میلیون تومانی برای متقاضیان انفرادی و همچنین ۲۰ میلیونی برای زوجین خبر داد.

محمدحسن مرادی با اشاره به تمدید استفاده از تسهیلات بدون سپرده به عنوان مکمل تسهیلات خرید مسکن گفت: متقاضیانی که از سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم استفاده می کردند، می‌توانستند از تسهیلات بدون سپرده این بانک نیز بهره مند شوند که این طرح با تصمیم هیأت مدیره بانک تا پایان آذر ماه تمدید شد. به این ترتیب متقاضیان دریافت تسهیلات اوراق حق تقدم خرید مسکن «مشروط به دریافت سقف تسهیلات اوراق» می توانند از تسهیلات بدون سپرده نیز بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات انفرادی بدون سپرده بانک عامل بخش مسکن ۱۰ میلیون تومان و سقف همین نوع تسهیلات برای زوجین ۲۰ میلیون تومان است، گفت: بر اساس تصمیم قبلی هیأت مدیره، استفاده از تسهیلات بدون سپرده بانک تا پایان شهریورماه امکان پذیر بود که بر اساس تصمیم جدید، پرداخت این نوع تسهیلات تا پایان آذر یعنی تا انتهای پاییز امسال تمدید شد.

مدیر امور طرح و برنامه این بانک تخصصی همچنین درباره برنامه‌های این بانک برای افزایش قدرت خرید اقشار میان درآمدی جامعه افزود: در این زمینه پیشنهاداتی در رابطه با افزایش تسهیلات خرید مسکن به بانک مرکزی ارایه شده است که کارشناسان بانک مرکزی در حال بررسی ابعاد مختلف این پیشنهاد هستند.

وی تاکید کرد: پیشنهادات بانک عامل برای افزایش سقف تسهیلات مسکن، صرفا مربوط به تسهیلات اوراق حق تقدم است و فعلاً پیشنهادی برای افزایش سقف تسهیلات مشمول سپرده گذاری (صندوق پس انداز مسکن یکم) ارایه نشده است.

مرادی ادامه داد: پیشنهاد مشخص ما این بود که سقف تسهیلات انفرادی و زوجین مسکن از محل اوراق برابر با سقف تسهیلات مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم افزایش یابد.

به گفته مرادی بر اساس پیشنهاد مطرح، سقف انفرادی تسهیلات مسکن از محل اوراق در شهر تهران ۸۰ میلیون تومان و در مراکز استان و شهرهای با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر نیز به ۶۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است. در حال حاضر سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق، در تهران، مراکز استان و شهرهای با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار و همچنین در سایر شهرها به ترتیب ۶۰، ۵۰ و ۴۰ میلیون تومان است. این سقف ها برای زوجین نیز به ترتیب ۱۰۰، ۸۰ و ۶۰ میلیون تومان است.

این مقام مسئول در شبکه بانکی گفت: به همین ترتیب در تسهیلات زوجین از محل اوراق حق تقدم نیز پیشنهاد مشخص بانک عامل بخش مسکن به بانک مرکزی، برابری سقف این نوع تسهیلات با تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم است که در صورت موافقت بانک مرکزی تسهیلات زوجین از محل اوراق در تهران از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۶۰ میلیون تومان، در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر از ۸۰ میلیون تومان به ۱۲۰ میلیون تومان و در سایر مناطق شهری از ۶۰ میلیون تومان به ۸۰ میلیون تومان افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: البته این پیشنهادات برای اجرا باید به تصویب بانک مرکزی برسد.

خاطرنشان می شود با تمدید پرداخت تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن، متقاضیان انفرادی با استفاده از تسهیلات اوراق، تسهیلات جعاله و تسهیلات بدون سپرده در تهران می توانند در مجموع ۹۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

زوجین در تهران نیز با این روش امکان دریافت ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات را دارند.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
123
|
Norway
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
0
0
بیچاره مردم تا آخر عمرشون باید قسط بدن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین