کد خبر: ۵۴۸۴۴۷
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
انتقام موشکی و پهپادی سپاه در پاسخ به حادثه اهواز/ موشک‌ها از نوع ذوالفقار و قیام بودند

حمله موشکی و پهپادی سپاه به مقر سرکردگان حمله تروریستی اهواز در شرق فرات+تصاویر

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از حمله موشکی به مقر سرکردگان جنایت تروریستی اهواز در شرق فرات در سوریه توسط یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه و هلاکت شمار زیادی از تروریست‌های تکفیری خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به حادثه تروریستی اخیر اهواز مقر تروریست ها و سران گروهک های تکفیری را در شرق فرات در سوریه هدف حمله موشک های بالستیک قرار داد.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، در ساعت 2 بامداد امروز (نهم مهرماه 1397)، یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران در پاسخ به حمله تروریستی اخیر در اهواز که توسط عناصر وابسته به گروهک های تکفیری صورت گرفت، با چند فروند موشک بالستیک زمین به زمین از کرمانشاه، مقر سرکردگان تروریستها در کشور سوریه (منطقه البوکمال در شرق فرات) را در فاصله 570 کیلومتری هدف قرار داد.

حمله موشکی سپاه به مقر سرکردگان جنایت تروریستی اهواز در شرق فرات+تصاویر

موشک های شلیک شده از دو نوع ذوالفقار(750 کیلومتر) و قیام (800 کیلومتر) بودند.

روی موشک بدنه لااقل یکی از این موشکها، سه شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آل سعود» نوشته شده بود.

حمله موشکی سپاه به مقر سرکردگان حمله تروریستی اهواز در شرق فرات+تصاویر

تعداد موشک‌ها هنوز اعلام نشده است.

این موشک ها با عبور از آسمان عراق، به شرق فرات در سوریه اصابت کردند.

سپاه پاسداران یک سال قبل نیز در پاسخ به حملات تروریستی داعش در تهران، با 6 فروند موشک، مقر آنها در دیرالزور را با موشک های ذوالفقار و قیام هدف قرار داده بود.

موشک بالستیک میان برد «قیام» در 29 مرداد ماه سال 89 برای اولین با موفقیت تست و شلیک شد.

‌این موشک از کلاس جدید موشک‌های ایرانی بود که دارای ویژگی‌های فنی جدید و قدرت تاکتیکی منحصر به فرد است به طوریکه آن را را دروازه ورود ایران به عرصه جدید در ساخت موشک‌های بالستیک و گفته شد این موشک خلاصه‌ای از تجربه 25 ساله صنعت دفاعی کشور در عرصه هوافضا تا آن روز است که نداشتن بالک به عنوان یکی از ویژگی های آن، علاوه بر افزایش سرعت، قابلیت پرتاب موشک از انواع لانچرهای خاص را به آن می‌دهد.

این موشک بالستیک  بنا بر ماموریت‌های تعریف شده، می‌تواند اهداف را در فواصل مختلف مورد اصابت قرار دهد.

حمله موشکی سپاه به مقر سرکردگان حمله تروریستی اهواز در شرق فرات+تصاویر

سردار حاجی‌زاده پیش از این در این رابطه گفته بود: «حاج حسن -طهرانی مقدم- یک بار برنامه‌ریزی کرد که به بُرد 2 هزار کیلومتر برسیم. پس از آن برنامه دیگری داشت و معتقد بود که باید برگردیم و خلاءهای این بُرد را به لحاظ کمی و کیفی برطرف کنیم.

‌در این زمان بود که احساس شد یک موشک با برد 800 کیلومتر برای اهداف آمریکایی نیاز داریم اما نه با ابعاد و اندازه موشک‌های بزرگ.»

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: «موشکی مدنظر شهید طهرانی‌مقدم بود که با برد 800 کیلومتر، ابعادی به اندازه موشک شهاب1 داشته باشد.»

سرعت آماده سازی و شلیک موشک قیام، یکی دیگر از ویژگی های مهم آن است و البته تمامی ویژگی‌ها از قبیل جنس، مواد و دیگر خصوصیات نیز در این موشک رادارگریز مد نظر قرار گرفته است.

امروز میزان انبوهی از موشک بالستیک قیام تحویل نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده است.

* ذوالفقار

موشک سوخت جامد، تاکتیکی و نقطه‌زن «ذوالفقار»، موشکی مایل پرتاب با برد 750 کیلومتر است. این موشک ضدجمینگ بوده و تعداد انبوه آن تاکنون در اختیار سپاه پاسداران قرار گرفته است.

این موشک اولین بار در مراسم رژه نیروهای مسلح (شهریورماه سال قبل) در بندرعباس رونمایی شده بود.

برخورداری از سکوی پرتاب متحرک و خودکشی، رادار گریزی، قابلیت نقطه زنی، سبک و تاکتیکی بودن را از دیگر ویژگی های موشک ذوالفقار است.

موشک «ذوالفقار» در کلاس موشک «فاتح» قرار دارد که دقیق ترین موشک ایرانی است.

حمله موشکی سپاه به مقر سرکردگان حمله تروریستی اهواز در شرق فرات+تصاویر

موشک فاتح در انواع مختلف با بردهای 300 تا 750 کیلومتر است.

از این مدل موشک، انواع دریایی نیز به نام های «خلیج فارس» و «هرمز» با برد 300 کیلومتر ساخته شده است.

در جریان حمله تروریستی عناصر وابسته به گروهک‌های تکفیری به مراسم رژه 31 شهریور اهواز، بیش از 20 نفر از هموطنان به شهادت رسیده و چند نفر نیز مجروح شدند.

* حمله 7 پهپاد بعد از شلیک 6 موشک

دقایقی پس از شلیک موشک های سپاه به سمت مقر تروریستهای تکفیری در البوکمال سوریه، 7 فروند پهپاد نیز مقرهای تروریستها در این منطقه زیر آتش گرفتند.

نوع هواپیماهای بدون سرنشین در این عملیات اعلام نشده است.

در این عملیات بخش زیادی از زیرساخت ها و تاسیسات تروریستها از بین رفته است.

تعداد موشک های بالستیک شلیک شده هم 6 فروند بود.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در اطلاعیه‌ای تأکید کرد: امنیت ملت ایران خط قرمز نیروهای مسلح بوده و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صیانت از میهن اسلامی و تأمین امنیت و آرامش مردم عزیز از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و مشت آهنین خود را همچنان مهیای پاسخ قاطع و کوبنده به هر گونه شرارت و شیطنت دشمنان قرار خواهد داد.

متن اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی جنایت تروریستی 31 شهریور ماه 1397 اهواز که به شهادت 25 تن و مجروح شدن 69 تن از مردم مظلوم و بی‌دفاع و نیروهای مدافع میهن اسلامی منجر گردید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استعانت از ذات اقدس باری‌تعالی، به‌نیابت از ملت سرافراز ایران و خانواده‌های معظم شهیدان، در لبیک به ندای مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) برای انتقام خون این شهدا، به‌ویژه کودک 4ساله و جانباز 70 درصد دفاع مقدس از تروریست‌ها و گوشمالی عوامل بزدل این حادثه، ساعت 2 بامداد امروز (دوشنبه 9 مهرماه) محل استقرار و تجمع تروریست‌های تکفیری تحت حمایت آمریکا و قارون‌های منطقه در شرق فرات در کشور سوریه را مورد ضربه موشکی قرار داد.

طی این عملیات که با نام "ضربت محرم" و با رمز مقدس "یا حسین(ع)" انجام شد، تعداد 6 فروند موشک بالستیک میان‌برد از پایگاه‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه در غرب کشور شلیک [شد] و تروریست‌های مزدور و جنایتکار از فاصله 570کیلومتری هدف ضربات مهلک و مرگبار قرار گرفتند.

متعاقباً 7 فروند پهپاد رزمی این نیرو مواضع و مقرهای تجمع و پشتیبانی تروریست‌های مزدور استکبار جهانی را بمباران کردند.

بر اساس اطلاعات و گزارشهای دقیق دریافتی، در این عملیات تعدادی از سرکردگان و عناصر مؤثر جنایت اخیر  تروریست‌ها به هلاکت رسیده و یا مجروح شده‌اند، همچنین زیرساخت‌های آمادی و انبار ذخیره مهمات آنان منهدم گردید.

در این رهگذر یادآور می‌شود؛ جمع‌بندی و رهگیری شواهد و قراین جنایت اخیر اهواز، فرزندان ملت ایران را به مقر تروریست‌ها در شرق سوریه که توسط آمریکا هدایت و پشتیبانی شده و در راستای اهداف شیطانی تروریسم دولتی کاخ سفید و منافع رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه عمل می‌کند، رسانید و سپس با طراحی و برنامه‌ریزی دقیق اطلاعاتی و میدانی، نقاط تعیین‌شده، آماج موشک‌های نقطه‌زن قرار گرفت.

در پایان به هموطنان عزیز اطمینان می‌دهیم، همان‌گونه که بارها اعلام شده است، امنیت ملت ایران خط قرمز نیروهای مسلح بوده و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همراهی و مشارکت سایر نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی کشور در صیانت از ایران اسلامی و تأمین امنیت و آرامش جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و مشت آهنین خود را همچنان مهیای پاسخ قاطع و کوبنده به هر گونه شرارت و شیطنت دشمنان قرار خواهد داد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
حسین
|
Australia
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
4
7
کی بود گفت داعش بطور کامل نابود شده ؟
جانباز جنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
4
8
خدا قوت
خسته نباشی
فقط میدونم اگه قدرت بازدارندگی نداشتیم زود کلکمونو کنده بودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
3
8
زنده باد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
1
6
درود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
1
4
درود
فرامرز صادقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
4
2
یا حیدر کرار
بچه ها متشکریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
1
5
زنده باد دلاوران ایران باید انتقام تک تک خون شهدا روگرفت بخصوص محمدطاها ۴ساله ....
علی
|
Netherlands
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
2
1
خدا قوت دلیرمردان سپاه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
1
1
ما باید بازم بیشتر انتقام بگیریم از این تروریست های داعشی .............................
الی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
2
1
زنده باد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، درود بر رزمندگان عزیز اسلام
محمد
|
Germany
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
2
1
چرا 6تا موشک؟ باید 25 تا شلیک میکردن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین