کد خبر: ۵۴۸۵۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴

سقوط دلار و سکه/ دلارهای خانگی وارد بازار شد

بانک مرکزی طی روزهای اخیر و همزمان با اوج گیری قیمت انواع ارز در بازار آزاد اعلام کرده بود که از این هفته ارز خدماتی را از طریق نظام بانکی در اختیار مردم قرار میدهد.
آفتاب‌‌نیوز :
بعد از اوج گیری قیمت دلار، از دیروز استارت کاهش قیمت ها زده شده و همین امر خریدارهای دلار در قیمت های بالا را فروشنده کرده است.

قیمت دلار که طی روزهای اخیر اوج گرفته بود از صبح امروز و همزمان با رونمایی از اخبار جدید ارزی بانک مرکزی، سیر نزولی را پیش گرفت و ارزان شد.

طبق اعلام دولت، در جلسه سران قوا به رئیس کل بانک مرکزی اختیار لازم برای ورود در بازار ارز داده شده است؛ طبق خبری که از دولت بیرون آمد، بانک مرکزی از طریق بانک‌ها و صرافی‌های مجاز در بازار ارز مداخله خواهد کرد و اقدامات لازم برای کنترل نرخ ارز انجام خواهد داد و قیمت مبادله در بازار ارز را نیز به‌نحو مقتضی اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

از سوی دیگر بانک مرکزی طی روزهای اخیر و همزمان با اوج گیری قیمت انواع ارز در بازار آزاد اعلام کرده بود که از این هفته ارز خدماتی را از طریق نظام بانکی در اختیار مردم قرار میدهد.

برهمین اساس هم بانک مرکزی 11 بانک را مسئول توزیع ارزخدماتی بین مردم کرد؛ از همین رو بانک های ملی، ملت، تجارت، سپه، صادرات،کشاورزی، توسعه صادرات، اقتصاد نوین، پارسیان، سامان و پاسارگاد مسئول توزیع ارز خدماتی هستند.

هر چند هنوز قیمت ارز مداخله ای در سیاست جدید ارزی مشخص نیست ولی بنظر می رسید قیمت نزدیک به قیمت بازار آزاد باشد. اما اعلام خبر افزایش حجم عرضه موجب شده تا سیاست ارزی بانک مرکزی پیش از ابلاغ اثر خود را در بازار بگذارد.

کاهش قیمت در بازار ارز همراه شده با افزایش مراجعه مردمی که در روزهای قبل دلار را با قیمت بالا خریده بودند و حالا آمده اند برای فروش همان ارزها!

در هیاهوی گرانی دلار بارها به مردم اعلام شد که از تلاش غلط خود برای خرید دلار بالای 17 هزار تومان خودداری کنند ولی افزایش تقاضا موجب شد تا دلار در روزهای قبل از 19 هزار تومان هم بگذرد.

بازاری ها در آن روزها می گفتند جمع زیادی از مردم برای خرید دلار 17-18 هزار تومانی از صبح زود مقابل صرافی ها در صف می ایستند و به همین دلیل قیمت ها در این روزها حتی قبل از آغاز فعالیت رسمی بازار، بیرون می آمد.

تجربه سال های قبل و روزهای متلاطم ارزی نشان میدهد که هر زمان قیمت ها در بازار نجومی شد، تقاضا برای خرید نیز بسیار اوج می گیرد؛ این اتفاق تلخ این بار هم تکرار شد و به دنبال آن جو روانی دلار 19 هزار تومانی در کسب و کارهای دیگر که اتفاقاً با زندگی مردم ارتباط مستقیم دارد، اثر مستقیم گذاشت.

با آغاز سیر نزولی قیمت در بازار ارز از صبح امروز، معادله برگشت، و بار دیگر فروشنده ها در بازار زیاد شده و در مقابل کسی به خرید طلا و ارز تمایل نشان نداد.

مشاهدات از بازار نشان میدهد که صرافی ها و دلال های خیابان فردوسی خرید ارز را متوقف کرده و فعلا فقط لفظ فروش در بازار شنیده می شود. بازاری ها می گویند کمتری کسی مایل به خرید در این قیمت هاست.

بازاری ها می گویند بعد از آنکه بانک مرکزی اختیار لازم برای ورود در بزار ارز را گرفت، سیگنال کاهش قیمت در بازار مشاهده و آثار آن از امروز نمایان شد.

ورود دلارهای خانگی به بازار موجب شد تا دلار از کانال 17 هزار تومان به 16 هزار تومان برگردد و سکه نیز از کانال 5 میلیون تومان بار دیگر وارد کانال 4 میلیون تومان شود.

هم اکنون دلار در بازار ارز 16 هزار و 200 تومان و سکه در بازار سبزه میدان 4 میلیون و 800 هزار تومان قیمت گذاری شده و به فروش می رسد.

با شدت گرفتن ریزش قیمت در بازار طلا و ارز از صبح امروز، فروشنده ها در بازار بسیار بیشتر از خریدارها شده اند و این درحالی است که دلال ها دلارهای خانگی را خریداری نمی کنند؛ قیمت های پیشنهادی دلال ها بسیار پایین تر از قیمت فروششان است.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
3
دلار بايد بشود ٤٥٠٠ تومان ، بعد تيتر بزنيد سقوط دلار ، حالا حالاها بايد بيايد پايين.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین