کد خبر: ۵۴۸۷۶۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸

آموزش و پرورش نیاز به توجه دارد

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: اهمیت آموزش و پرورش مانند اهمیت اکسیژن است و نیاز به توجه دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی باقرزاده فاروجی در همایش مشترک شورای پشتیبانی سوادآموزی استان و شهرستان ها و تجلیل از دستگاه های برتر در امر سوادآموزی استان خراسان شمالی، با بیان اینکه برخی از موسسات با بحران یادگیری مواجه هستند خاطرنشان کرد: یادگیری است که به انسان قدرت تغییر دادن را می دهد و اگر برای یادگیری مقاومت شود آینده درخشانی نخواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: اقتدار دولت توانایی حل پایدار مشکلات است در تمام کشور های دنیا مشکلات بسیار زیادی وجود دارد اما نحوه حل مسئله است که تفاوت ایجاد می کند.

باقرزاده تصریح کرد: مردم باید تک تک توانمند شوند. توانمند کردن مردم نیز راهی جز آموزش ندارد. آموزش کم هزینه ترین و پربازده ترین راه برای توانمند کردن افراد است. برخی از کشورها یک سوم بودجه خود را به آموزش اختصاص می دهند که متاسفانه در کشور ما به این مرحله نرسیدیم.

به گفته وی هیچ مادر باسوادی فرزند بی سواد تربیت نمی کند و این نشان دهنده این است که آموزش و پرورش مانند اکسیژن است و باید به آن اهمیت بسیار زیادی داده شود.

وی درخصوص اهمیت سواد آموزی در کشورهای دیگر بیان کرد: هیچ کشوری سواد آموزی را تعطیل نکرده است فقط موضوع و نحوه عملکرد فرق کرده است.

باقرزاده اذعان کرد: همه باید تلاش کنیم نسل آینده درست یاد بگیرد و تلاش کنیم که دوباره یاد بگیریم.

وی تصریح کرد: در سال ۹۱ تا ۹۵ نرخ باسوادی در کشور ۸۵/۲ افزایش داشته است و در جهان نیز طبق تحقیقات یونسکو افزایش نرخ باسوادی بسیار کم بوده و از همین جهت مشهود نیست.

استاندار خراسان شمالی نیز گفت: دینی که با خواندن شروع می شود نباید بی سواد داشته باشد.

محمدرضا خباز با بیان اینکه کلید تفکر سواد است، ادامه داد: شورای آموزش و پرورش را باید محکم بگیریم، طلب علم فریضه و جزو واجبات دین است که باید انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: هر زن و هر مرد مسلمان باید در صدد طلب علم باشد، درجات بهشتی افراد بر اساس تعقل و تفکر خواهد بود برای مردمی که با تمام وجود از دین خود دفاع می کنند بیسوادی امری درست نیست.

خباز تصریح کرد: اگر خواهان رشد کشور هستیم باید به کودکان پیش دبستانی توجه ویژه داشته باشیم اگر این اتفاق بیفتد در آینده مسئولین و شهروندان متعهد خواهیم داشت.

به گفته وی هراندازه در اهمیت به سواد پیشی بگیریم به نظام خود خدمت می کنیم، آموزش و پرورش با تمام دستگاه های دیگر متفاوت است و نیاز به توجه ویژه ای دارد.

مقام عالی استان خراسان شمالی عقب ماندگی در بحث آموزش را از اثرات جنگ تحمیلی دانست و اظهار کرد: بازسازی باید از آموزش و پرورش آغاز شود، آموزش و پرورش زیر بنای جامعه است و باید زیربنای جامعه محکم رشد کند.

وی گفت: بیش از ۸۳ درصد مردم استان باسواد هستند و در این زمینه در جایگاه کشوری رشد داشته ایم و اکنون از جایگاه ۲۸ به جایگاه ۲۴ رسیده ایم. 

مقام عالی استان اظهار کرد: به دنبال توانمند سازی زنان ترکمن هستیم که فاصله زیادی با شاخص کشوری دارند و همچنین توانندسازی زنان عشایر و روستایی که سیاست های مناسبی برایشان در نظر گرفته شده است.

مرآتی، فرماندار شیروان نیز در ادامه خاطر نشان کرد: از شاخص های کشوری عقب هستیم، استقبال زنان به بحث سواد آموزی کمتر از آقایان است و این جای تاسف دارد که زنان کشور و مادران فرزندان آینده از این بحث مهم کمتر استقبال کنند.

وی اظهار کرد: یکی از دلایل عقب ماندگی محرومیت منطقه است که از مسائل زیرساختی است و بیشتر جرایمی که اتفاق می افتد توسط افراد زیر دیپلم است و این نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

وی با بیان اینکه استقبال از کلاس ها کاهش یافته است اذعان کرد: مشوق های ما در این زمینه کم رنگ هستند و باید ایجاد انگیزه بیشتری در این زمینه داشته باشیم.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین