کد خبر: ۵۴۸۸۱۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴

صعود دشوار استقلال به یک‌هشتم نهایی جام حذفی/ سایپا حریف بعدی شاگردان شفر

تیم فوتبال استقلال موفق شد پس از ۱۲۰ دقیقه تلاش نفت مسجدسلیمان را در مرحله ی شانزدهم نهایی شکست دهد و به مرحله بعد راه پیدا کند.
آفتاب‌‌نیوز :
دو تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان و استقلال در چارچوب مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ایران از ساعت ۲۰:۴۵ در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان برابر هم قرار گرفتند که این دیدار در پایان ۹۰ دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید تا دو تیم به تلاش خود را در وقت‌های اضافه ادامه دهند.

در وقت اضافه هم شاگردان شفر موفق شدند با تگ گل روح‌الله باقری در دقیقه ۹۶ به برتری برسند تا حریف سایپا در مرحله یک هشتم نهایی شوند.

نیمه نخست

استقلال بازی را هجومی آغاز کرد و توانست توسط گرو و جابر انصاری موقعیت‌های خطرناکی را ایجاد کند اما درخشش حبیب فرعباسی مانع گلزنی بازیکنان استقلال شد.

پس از حملات دقایق نخست آبی‌ها، تیم میزبان نیز فرصت‌هایی را ایجاد کرد که شوت‌های نصاری و شریفات با واکنش خوب رحمتی برگشت داده شد.

پس از این حمله بازی کمی متعادل شد و دو تیم حملات جسته و گریخته‌ای را روی دروازه یکدیگر ترتیب می‌دادند اما بی‌دقتی در زدن ضربه آخر باعث هدر رفتن فرصت‌های گلزنی دو تیم می‌شد. هر چه بازی به دقایق پایانی نیمه اول نزدیک می‌شد، بازی از سوی دو تیم محتاطانه‌تر دنبال می‌شد و بازی فیزیکی دو تیم مانع از ایجاد دوباره فرصت‌های گلزنی می‌شد.

در دقایق پایانی حملات تیم میزبان خطرناک‌تر شد اما واکنش رحمتی و بی‌دقتی جانفزا مانع از به ثمر رسیدن گل اول زردپوشان خوزستانی شد.

نیمه دوم

بازی بر خلاف نیمه اول، این نیمه کم افت و خیز شروع شد و شفر سعی کرد با آوردن تبریزی و باقری به جای گرو و الله‌یار در دقایق ۵۷ و ۵۹ جان تازه‌ای به خط حمله خود بدهد اما این اتفاق نیافتاد.

در حدود دقایق ۷۰ تا ۸۰ مسجدسلیمانی‌ها یکی دو حمله نصف و نیمه وی دروازه استقلال ایجاد کردند اما هیچ‌کدام حتی راهی به چارچوب پیدا نکرد و در نهایت بازی بدون گل مساوی به پایان رسید تا دو تیم آماده برگزاری بازی در وقت‌های اضافه شوند.

وقت اضافه اول

با به زمین آمدن قائدی به جای جابر انصاری، جناح چپ آبی‌ها در وقت اضافه اول قوت بیشتری گرفت و در همان دقایق ابتدایی شاگردان شفر می‌توانستند توسط تبریزی و قائدی به گل برسند که با بی‌دقتی این دو بازیکن، فرصت گلزنی استقلال به هدر رفت.

در ادامه و روی کار تیمی استقلالی‌ها، وریا غفوری با دریبل دروازه‌بان توپ را به باقری سپرد تا شماره ۱۰ استقلال دروازه خالی نفت مسجدسلیمان را باز کند و تیم خود را پیش بندازد.

بعد از گل استقلال، مسجدسلیمانی‌ها توپ و میدان را در اختیار گرفتند اما از ایجاد فرصت عاجز بودند و وقت اضافه نخست با همان برتری یک گله شاگردان شفر به اتمام برسد.

وقت اضافه دوم

میزبان نیمه دوم وقت اضافه را هجومی شروع کرد اما باز هم نتوانست خطر جدی روی دروازه آبی‌پوشان ایجاد کند.

اعتراض به خطای اعلام شده توسط کرمانشاهی باعث شد تا وریا غفوری از زمین اخراج شود و استقلال ۱۰ نفره به کار خود ادامه داد.

استقلال با پیروزی این دیدار باید در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در ورزشگاه آزادی پذیرای سایپا باشد.

ترکیب استقلال: سید مهدی رحمتی، پژمان منتظری، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، وریا غفوری، میلاد زکی‌پور، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، جابر انصاری(۹۱- مهدی قائدی)، الحاجی گرو(۵۷- تبریزی) و اللهیار صیادمنش(۵۹- روح‌الله باقری).

* در وقت اضافه و باتوجه به قانون جدید، فرشید باقری به عنوان تعویض چهارم به جای قائدی وارد زمین شد.

ترکیب نفت مسجد سلیمان: حبیب فرعباسی، موسی کولی، مجبتی بیژن، سید محمدحسینی، میلاد خدایی(۶۵- پیمان میری)، یوسف وکیا، علیرضاعلیزاده، محمود قائد رحمتی(۷۱- حسین روستا)، حکیم نصاری، اسماعیل شریفات(۵۶- میلاد میداوودی) و فرشاد جانفزا.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین