کد خبر: ۵۴۸۹۷۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹

کشته شدن ۲۰ عضو طالبان در حمله هوایی آمریکا

گروه طالبان با ارسال خبرنامه‌ای تایید کرده که در حمله هواپیمایی بدون سرنشین (پهپاد) آمریکایی در ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار در شرق افغانستان دست کم ۲۰ جنگجوی این گروه کشته شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
طالبان مدعی هستند که آمریکا در حمایت از گروه داعش اقدام به بمباران جنگجویان آنان کرده است.

ساکنان محل نیز تایید کرده که از یک هفته تاکنون درگیری شدید میان گروه طالبان و افراد داعش در منطقه "تنگی وزیر" ولسوالی خوگیانی ادامه دارد.

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که نیروهای افغان در خوگیانی هر دو گروه شورشیان را هدف قرار داده و ۲۰ عضو گروه داعش نیز کشته شده‌اند.

غفور احمد جاوید، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان ادعای طالبان را بی‌اساس خوانده و گفت که برای افغانستان تروریست خوب و بد وجود ندارد و چهار رهبر داعش نیز در گذشته هدف قرار گرفته‌اند.

گروه طالبان مدعی شده که عملیات آنان برای پاکسازی داعش است و چندین روستا را از تصرف افراد داعش خارج کرده‌ است.

شمس صافی، ولسوال خوگیانی برخلاف اظهارات وزارت دفاع افغانستان و طالبان به بی‌بی‌سی گفت که افراد طالبان در جنگ با شورشیان گروه داعش کشته شده‌اند، نه در حمله هوایی نیروهای خارجی.

او تاکید کرد که در حمله هوایی بامداد امروز(چهارشنبه ۱۱ میزان/مهر) در منطقه نکرخیل دو کارخانه تولید مواد مخدر هدف قرار گرفته است.

ننگرهار ولایتی هم‌مرز با پاکستان است و بخش‌هایی از این ولایت از پایگاه‌های اصلی داعش در افغانستان به شمار می‌رود. این ولایت در ماه‌های اخیر شاهد ناامنی‌ها وانفجارهای زیادی بوده که مسئولیت اکثراین حوادث را گروه داعش به عهده گرفته است.

شب گذشته نیز گردهمایی انتخاباتی در ولسوالی کامه این ولایت هدف حمله انتحاری قرار گرفته که ۱۴ نفر در این حمله کشته و بیش از ۴۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته شاه ولی، بزرگ قومی در ولسوالی خوگیانی منطقه "تنگی وزیر" محل درگیری از سکنه خالی و غیر نظامیان در حال فرار از منطقه هستند.

گزارش‌های نیز وجود دارد که طالبان برای سرکوب گروه داعش در ولایت ننگرهار جنگجویان خود را از ولایات دیگر به شرق افغانستان فراخوانده‌اند.

منبع: بی بی سی


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین