کد خبر: ۵۴۹۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸

هایکو ماس: آلمان با آمریکا در زمینه برجام اختلاف نظر دارد/ دو کشور اهداف مشترکی درخصوص ایران و سوریه دارند

وزیر امورخارجه آلمان پس از دیدار با همتای آمریکایی خود تصریح کرد که دو کشور اهداف مشترکی درخصوص ایران و سوریه دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
 هایکو ماس و مایک پمپئو وزرای امورخارجه آلمان و آمریکا چهارشنبه شب در واشنگتن با یکدیگر دیدار و درباره مسائل مختلف ازجمه روابط دوجانبه، منطقه خاورمیانه، ایران و سوریه رایزنی کردند.

هایکو ماس پس از این دیدار گفت که باوجود اختلاف‌نظرها میان واشنگتن و برلین درخصوص توافق هسته‌ای، اهداف نهایی دو کشور در رابطه با ایران، از جمله در رابطه با برنامه هسته‌ای و موشکی این کشور مشترک است.

وی در جمع خبرنگاران گفت: دو کشور در این خصوص که ایران برنامه موشک‌های بالستیک خود را نباید مانند روال سابق ادامه دهد و باید از سوریه خارج شود اتفاق نظر دارند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که توافق هسته‌ای را بارها توافقی وحشتناک توصیف کرده بود، در ماه مه سال جاری (میلادی) نقض کرد و گفت که تحریم‌ها علیه تهران را بازمی‌گرداند. تصمیمی که با مخالفت شدید دیگر طرف‌های توافق به‌ویژه اروپایی‌ها منجر شد. هفته گذشته اروپا برای دور زدن تحریم‌های آمریکا اعلام کرد که در جهت تسهیل ادامه داد و ستد شرکت‌های اروپایی با ایران به دنبال ایجاد کانال ویژه مالی است تا شرکت‌ها بدون هراس از مجازات‌های ناشی از این تحریم‌ها بتوانند به فعالیت‌های تجاری خود با ایران ادامه دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه دویچه وله،وزیر امورخارجه آلمان در این باره گفت: هدف اتحادیه اروپا از این کار جلوگیری از خروج ایران از برجام بود، چرا که خروج این کشور از توافق هسته‌ای به خطر بروز یک درگیری در منطقه دامن خواهد زد.

ماس همچنین آمریکا را مهم‌ترین شریک تجاری آلمان در خارج از اتحادیه اروپا خواند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین