کد خبر: ۵۴۹۳۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹

6 پرسپولیسی در آستانه محرومیت از فینال آسیا

پرسپولیس موفق شد السد را در قطر شکست دهد تا یک گام به فینال لیگ قهرمانان آسیا نزدیک شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 بازیکنان تک کارته پرسپولیس در صورت صعود این تیم به فینال و در صورتی که در بازی برگشت با السد کارت زرد دریافت نکنند با خیال آسوده‌ای در فینال بازی خواهند کرد. پرسپولیس تنها یک بازی تا فینال لیگ قهرمانان آسیا فاصله دارد و در صورتی که بتواند پیروزی بازی رفت در دوحه را در تهران حفظ کند در دو بازی رفت و برگشت به مصاف یکی از دو تیم کاشیما آنتلرز ژاپن و سوون سامسونگ بلووینگز کره جنوبی خواهد رفت. پرسپولیس با توجه به محرومیت نقل و انتقالاتی و جدایی چند بازیکن کلیدی در تابستان، مشکل کمبود بازیکن دارد و این مشکل با مصدومیت شدید ماهینی، تشدید شده است و هر گونه محرومیت بازیکنان این تیم از یکی از دو بازی فینال احتمالی، کار را برای برانکو به شدت دشوار خواهد کرد. در ادامه احتمالات محرومیت بازیکنان پرسپولیس در صورت صعود احتمالی این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا را بررسی خواهیم کرد.

قانون چه می‌گوید؟
بر اساس تبصره چهارم ماده ۵۷ مقررات فصل ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان آسیا، تک اخطارهای بازیکنان تیم‌های صعودکرده به فینال حذف خواهد شد. در لیگ قهرمانان آسیا بازیکنان با دریافت دو کارت زرد محروم می‌شوند و با توجه به اینکه اخطارهای دور گروهی با صعود تیم‌ها به مرحله حذفی پاک می‌شوند، در صورتی که بازیکنی در مرحله حذفی یک کارت زرد دریافت کرده باشد این اخطار با صعود به فینال حذف خواهد شد. این مورد شامل حال بازیکنانی که پس از محرومیت به دلیل دریافت دو کارت زرد، یک بار دیگر کارت زرد گرفته باشند نیز خواهد شد. بر همین اساس بازیکنان تیم صعودکننده به فینال در صورتی که در بازی برگشت نیمه نهایی با دریافت کارت زرد دو اخطاره شوند و یا از زمین بازی اخراج شوند حق حضور در بازی رفت فینال را نخواهند داشت.

پرسپولیسی‌ها چه وضعیتی دارند؟
با دریافت ۲۴ کارت زرد در ۱۱ بازی فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس بیش از هر تیم دیگری کارت زرد گرفته که در این میان ۱۰ اخطار در ۶ بازی دور گروهی و ۱۴ اخطار در ۵ بازی دور حذفی به ثبت رسیده است. دیدار پرسپولیس و نسف در تهران تنها دیداری بوده که پرسپولیسی‌ها در آن کارت زردی نگرفته‌اند و در دیدار برگشت این تیم با الدحیل در مرجله یک چهارم نهایی ۴ کارت زرد برای بازیکنان پرسپولیس ثبت شده که بیشترین تعداد اخطاری در یک بازی این تیم در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا بوده است. شجاع خلیل‌زاده و سیامک نعمتی با ۴ کارت زرد به همراه لی جونگ سونگ از سامسونگ بلووینگز کره در صدر جدول پر کارت‌ترین بازیکنان فصل ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان آسیا قرار دارند. ۵ بازیکن پرسپولیس در فصل جاری ۲ کارت گرفته‌اند و ۶ بازیکن دیگر نیز یک بار از داوران اخطار دریافت کرده‌اند.

۵ جلسه محرومیت ناشی از کارت زرد
شجاع خلیل‌زاده نخستین بازیکن پرسپولیس بود که در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا محروم شد. وی در دور گروهی مقابل السد و الوصل (بازی دوم و چهارم) کارت زرد گرفت و بازی برگشت با نسف را از دست داد. سیدجلال حسینی نیز با دریافت کارت زرد در بازی رفت و برگشت با السد، بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی مقابل الجزیره را از دست داد. سیامک نعمتی، با دریافت کارت زرد در بازی برگشت با الجزیره در یک هشتم نهایی و بازی رفت با الدحیل در یک چهارم نهایی، بازی برگشت با الدحیل را از دست داد و کمال کامیابی‌نیا با دریافت کارت زرد در بازی رفت با الجزیره و بازی برگشت با الدحیل، بازی رفت با السد در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد. محمد انصاری نیز با دریافت کارت زرد در بازی رفت و برگشت با الدحیل، در بازی رفت با السد در نیمه ‌نهایی لیگ قهرمانان غایب بود.

بازیکنانی که در آستانه محرومیت هستند
علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، بشار رسن، فرشاد احمدزاده، حسین ماهینی، امید عالیشاه، علی علیپور و سیامک نعمتی ۸ بازیکن پرسپولیس هستند که در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا کارت زرد گرفته‌اند که در این میان فرشاد احمدزاده از پرسپولیس جدا شده و حسین ماهینی به دلیل مصدومیت شرایط بازی در بازی برگشت با السد را نخواهد داشت. به عبارت بهتر ۶ بازیکن پرسپولیس (بیرانوند، خلیل‌زاده، رسن، عالیشاه، علیپور و نعمتی) که به احتمال بسیار زیاد در ترکیب پرسپولیس در بازی برگشت با السد در ترکیب اصلی این تیم حضور خواهند داشت در صورتی که در این دیدار کارت زرد بگیرند و پرسپولیس به فینال برسد در بازی رفت فینال غایب خواهند بود و آنچه شاید کار را برای پرسپولیس دشوارتر خواهد کرد نبود جانشین مطمئن حتی برای یکی از این بازیکنان است و باید دید برانکو در کنار برنامه‌ریزی برای صعود به فینال، چه اندیشه‌ای برای کمتر کردن تلفات صعود احتمالی خواهد اندیشید.

منبع: خبرآنلاین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
0
داداچ داری اشتباه میزنی جز کارت فرمز تمام کارت های زرد برای فینال پاک میشه فوتبالی نیستین نیاز نیست از فوتبال بنویسین
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین