کد خبر: ۵۴۹۷۳۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰

رییس جمهور بلاروس: گاهی تنبیه با کمربند هم مفید است!

رییس جمهور بلاروس لایحه قانونی علیه خشونت‌های خانگی در این کشور را رد کرد و چنین طرح‌هایی را بر مبنای "مزخرفات غربی" دانست و گفت: تنبیه بدنی گاهی می‌تواند برای کودکان سودمند باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهور بلاروس اظهار کرد، پیش‌نویس لایحه‌ای که خشونت خانگی را مجرمانه می‌داند، نیازمند رسیدگی بیشتری است. او به خبرنگاران گفت، شخصا مخالف تنبیه بدنی کودکان است اما "یک تنبیه خوب با کمربند گاهی می‌تواند برای بچه‌ها مفید باشد".

لوکاشنکو افزود: این‌ها مزخرفات غرب هستند. ما بر مبنای منافع خودمان، رسوم بلاروسی و تجربه‌هایی که در زندکی به دست آورده‌ایم، اقدام می‌کنیم.

او با اشاره به تجربه شخصی خود گفت، مرتبا پسر بزرگ خود را تنبیه می‌کرده و یک درس خوبی برای پسر کوچکترش بوده است.

لوکاشنکو از منتقدان غرب به ویژه در زمینه تایید ازدواج هم‌جنس‌گرایان بوده و گفته با این کار دیگر خانواده‌ای به جا نخواهد ماند.

قانون اساس فعلی بلاروس قانونی علیه خشونت‌های خانگی ندارد. لوکاشنکو در اظهاراتش به خشونت علیه زنان اشاره‌ای نکرد اما این لایحه همه مصادیق خشونت‌های خانگی را در بر می‌گیرد.

این لایحه از سوی وزارت کشور بلاروس و دولت خودِ لوکاشنکو تنظیم شده اما او می‌گوید، سایر نهادها نیز باید در تنظیم این قانون نقش داشته باشند.

کلیسای ارتدکس نیز از این لایحه انتقاد کرده و گفته: والدین نباید از حق بزرگ‌ کردن فرزند خود محروم شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کلیسای کاتولیک بلاروس نیز با لایحه این قانون مخالفت کرده است و اسقف اعظم آن مینسک در نامه‌ای سرگشاده از لوکاشنکو خواسته است که "بر مبنای منافع ملی و ارزش‌های معنوی مردم بلاروس اقدام کند و از اصول فاجعه‌بار سکولاریسم و ایدئولوژی‌های جنسیتی که به نابودی خانواده‌های سنتی می‌انجامد، پیروی نکند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین