کد خبر: ۵۴۹۸۴۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
بعید به نظر می‌رسد اوپک بتواند کمبود نفت صادراتی از ایران را جبران کند

انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا و خبری بد برای ترامپ و جمهوریخواهان| ولیعهد عربستان سعودی می‎تواند به ترامپ کمک کند؟

ترامپ تصمیم گرفته بود که 3 میلیون بشکه در روز نفت را از بازار حذف کند؛ آن هم با اعمال تحریم بر ایران. محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دست به کار شده و می‌خواهد اوپک را نجات دهد. او گفته که دو برابر میزان نفت کاهش یافته از ایران از بازار را تامین می کند. این اظهارات اما گمراه کننده هستند". / افزایش قیمت بنزین در امریکا می تواند به ضرر جمهوریخواهان در انتخابات تمام شود
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- شبکه خبری "بلومبرگ" با اشاره به این که قیمت بنزین برای مصرف‌کنندگان آمریکایی در حال افزایش است، می‌نویسد: "قیمت‌ها برای امریکایی‌ها در مسیر اشتباهی حرکت می‌کند. میانگین قیمت بنزین در حال افزایش است و به گالنی 3 دلار رسیده است. به نظر می‌رسد در استانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره این خبر بدی باشد. در نتیجه دشوار نیست که درک کنیم چرا چنین اتفاقی روی داده است. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ ترامپ و تصمیمات‌اش در این‌باره تاثیر داشته‌اند. او تصمیم گرفته بود که 3 میلیون بشکه در روز نفت را از بازار حذف کند؛ آن هم با اعمال تحریم بر ایران. محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دست به کار شده و می‌خواهد اوپک را نجات دهد. او گفته که دو برابر میزان نفت کاهش یافته از ایران از بازار را تامین می‌کند. این اظهارات اما گمراه‌کننده هستند. 

انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا و خبری بد برای ترامپ و جمهوریخواهان| بن‌سلمان می‎تواند به ترامپ کمک کند؟

داده‌های "بلومبرگ" نشان می‌دهند که تولید نفت اوپک و روسیه از ماه آوریل روزانه 13 میلیون بشکه افزایش یافته است اما این تنها بخشی از داستان است. نخست آن که باید در نظر گرفت که جمهوری کنگو در ماه ژوئن به اوپک پیوسته است. دوم آن که کاهش تولید سایر اعضای غیر عضو در ناتو به خصصو مکزیک ادامه دارد و سوم آنکه صادرات ایران به شدت کاهش یافته است. در نتیجه، باید جایگزینی جدی در جاهای دیگر پیدا کرد.

کل عرضه نفت از سوی اوپک 350 هزار بشکه در روز از ماه آوریل افزایش داشته است. وزیر نفت عربستان سعودی پیشتر گفته بود که تولید آن کشور افزایش می‌یابد و در ماه نوامبر تولید بیش از 10.7 میلیون بشکه در روز خواهد بود. او گفته بود که صادرات به بیش از 7.7 مییون بشکه در روز در ماه جاری خواهد رسید. مشکل اساسی اما آن است که صادرات نفت ایران به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در ماه گذشته آن کشور 1.7 میلیون بشکه در روز صادر کرد که کاهشی 1.1 میلیون بشکه‌ای از ماه آوریل به این سو محسوب می‌شود. هدف ترامپ آن است که تا 4 نوامبر میزان تولید نفت ایران را به صفر برساند. حتی اگر او نتواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند کاهش قابل توجه صادرات ایران در ماه جاری اجتناب‌ناپذیر خواهد بود چرا که شرکت‌های اروپایی که در حال خرید نفت از ایران هستند، خرید خود را تا ضرب الاجل تعیین‌شده متوقف خواهند کرد. 

هنگامی که ترامپ موضوع لزوم کاهش واردات نفت از ایران را اعلام کرد، هندوستان گفته که به میزان 50 درصد واردات نفت خود از ایران را کاهش می‌دهد. کاهش صادرات نفت ایران از آوریل تا نوامبر می‌تواند نزدیک به 2 میلیون بشکه در روز باشد. عربستان سعودی برای جبران این کاهش باید تولید خود را افزایش دهد. این کشور ممکن است استخراج نفت از منطقه مشترک با کویت را از سرگیرد تا روزانه 500 هزار بشکه نفت تولید کند اما تاکنون در این‌باره برنامه‌ریزی نکرده است چرا که دو کشور در این باره به توافق نرسیده‌اند. 

بن سلمان می‌گوید عربستان سعودی می‌تواند 1.3 میلیون بشکه نفت اضافی را تولید کند. با این حال، راه‌اندازی منطقه مشترک میان کویت و عربستان سعودی به زمان نیاز دارد و نیازمند تکمیل پروژه‌های عمرانی است که در حال حاضر در جریان است. قیمت نفت به دلیل کاهش صادرات نفت ایران افزایش یافته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
1
میگفتن مشکلی برای صادرات نفت پیش نمیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
عربستان هیچ افزایش ظرفیتی ندارد چون در سال‌های قبل بیش ازظرفیت تولید کرده وجاهها افت ظرفیت دارند که بطور تصاعدی کم می‌شود. عربستان حتی همان ده میلیون بشکه رو هم نمیتونه تولید کنه. این نه آمریکا بهتر از عربها میدو.نه وامید داره با این آخرین فشارها بتونه چاه‌های نفت ایرانو بدست آورد. ظرفیت عربستان سال بعد کمتر از این هم می‌شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
ایا در سالهایی که قیمت بنزین به کمترین وبیشترین مقدار رسیده است انتخابات در آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
ایا در سالهایی که قیمت بنزین به کمترین وبیشترین مقدار رسیده است انتخابات در آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است؟!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین