کد خبر: ۵۴۹۹۴۹
تعداد نظرات: ۴۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱

با بلندقدترین دختر ایران آشنا شوید +عکس

قد بلند برای خیلی از مردم جهان یک آرزو محسوب می‌شود، اما گاهی اوقات اگر قد و قامت از عرفی که در جامعه پذیرفته شده بلند‌تر باشد فرد را دچار دردسرهای کوچک و بزرگ می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
مهسا تقدمی با یک متر و نود و پنج سانتی‌متر قد، بلند قامت‌ترین دختر و همچنین یکی از بهترین بازیکن‌های تیم بسکتبال بانوان ایران است، اما این فقط یک طرف ماجراست. تقدمی در این گزارش از مصائب قد بلندی می‌گوید که سال‌ها پیش باعث شد افسردگی بگیرد و حتی تصمیم گرفت ترک تحصیل یا مهاجرت کند. اما تقدمی در برابر همه این مشکلات ایستاد و این روزها برای حل مشکلات افرادی مثل خودش قدم بر می‌دارد، افرادی که به خاطر شکل ظاهریشان از جامعه گریزانند.

 30 سال پیش در شهر مشهد به دنیا آمد. وقتی پدر و مادرش دیدند قد دخترشان بسرعت رشد می‌کند زیاد نگران نشدند. آنها زمانی به فکر درمان رشد قد دختر خود افتادند که قامت او میانگین اندازه قدی را میان دختران هم‌سن و سالش رد کرده بود.

با بلندقدترین دختر ایران آشنا شوید +عکس

مهسا تقدمی تنها عضو خانواده‌اش است که قامتی یک متر و نود و پنج سانتی‌متری دارد.
برادرش 185 سانتی‌متر و خواهر‌ش نیز 170 سانتی‌متر قد دارد.

او خیلی وقت است که به خاطر رو‌به‌رو نشدن با نگاه‌های متعجب مردم بدون ماشین در خیابان‌ها تردد نمی‌کند. اگر روزی مجبور شود از مترو استفاده کند خودش را برای نگاه خیره برخی‌ها آماده می‌کند. او می‌گوید: مشکل من فقط تردد نیست، بلکه بارها پیش آمده است به خاطر خنده‌های تمسخر‌آمیز فروشنده‌ها از کالایی که انتخاب کرده بودم گذشتم و بدون این‌که چیزی را که دوست داشتم بخرم با ناراحتی از مغازه یا بوتیک بیرون آمدم. به خاطر همین رفتارها که هر روز ناراحت‌کننده‌تر هم می‌شود گاهی اوقات به فکر مهاجرت از مشهد به تهران یا حتی خارج از کشور افتادم. مردم ما یک میانگین قدی خاصی دارند به همین خاطر قدبلند من همیشه برایشان عجیب و غریب بود و این تعجب باعث می‌شد مسخره شوم و حرف‌های کنایه‌آمیزی بشنوم. به همین خاطر همیشه به خودم می‌گویم شاید اگر در کشوری دیگر زندگی می‌کردم کمتر در دوران نوجوانی درگیر مشکلات و قضاوت‌های دیگران می‌شدم. البته باید بگویم همیشه همه چیز برای ما آدم‌های خاص تیره و کدر نیست. من بارها از طرف مردم خوب و مهربان انرژی‌های مثبت زیادی گرفتم. یک روز سوار مترو شده بودم که یک خانم بسختی خودش را نزدیک من رساند و گفت خوش به حالت که چنین قدی داری.

یکی از خنده‌دار‌ترین حرف‌هایی که این دختر جوان تا‌کنون شنیده این است که با این قد و قامت هرگز شوهر پیدا نمی‌کند: «من بارها از دوست و آشنا شنیدم که با این قد همسری مناسب پیدا نخواهی کرد، در حالی که این مساله تا امروز برای من زیاد مهم نبوده است، اما انگار برای دیگران این موضوع مهم‌تر از خود من است.»

فقط 9 سال داشتم
فیلم زندگی‌اش را بر‌می‌گرداند به سال‌ها پیش. همه چیز تا قبل از ورود به مدرسه خوب بود، اما به محض ورود به مدرسه او متوجه شد با بقیه دختران فرق دارد: من فقط 9سال داشتم که متوجه شدم از لحاظ ظاهری با همه فرق دارم‌. دختر‌ها در آن سنین خیلی حساس هستند. کافی است از طرف اعضای گروه دوستان یا کسانی که با آنها هر روز معاشرت دارند مسخره شوند یا در کوچه و خیابان طعنه و کنایه بشنوند آن وقت است که اعتماد به نفس‌شان کم می‌شود و از همه چیز بدشان می‌آید حتی از قد خودشان. من با تمام وجودم این احساسات بد را لمس کردم‌. خیلی از همکلاسی‌هایم فکر می‌کردند من چند سالی از آنها بزرگ‌تر هستم و این موضوع را اصلا دوست نداشتم. فکرش را کنید مجبور باشید هر روز چند بار به سوال «تو چند سال مردود شدی؟» پاسخ دهید. خب معلوم است کلافه می‌شوید.

با بلندقدترین دختر ایران آشنا شوید +عکس


درمان فایده‌ای نداشت
از کلاس درس می‌گوید و از آخرین نیمکت که همیشه در دوران مدرسه به نام او ثبت شده بود: «در آن دوران همیشه می‌گفتند نیمکت آخر کلاس جای دانش‌آموزان تنبل و مردودی است. من اهل شیطنت کردن نبودم و همیشه درس‌هایم را خوب می‌خواندم و نمرات بالایی هم می‌گرفتم حتی تجدید هم نشده بودم، اما باید روی نیمکت آخر کلاس می‌نشستم چون قدم باعث می‌شد شاگردان دیگر نتوانند تخته‌سیاه را ببینند. بارها به خاطر همین موضوع گریه کردم و مشکلاتم را به مادرم گفتم چون من خانواده قدبلندی داشتم. در ابتدا والدینم زیاد این موضوع را جدی نگرفتند تا این‌که نه ساله شدم. آن زمان بود که کاملا نگرانی را می‌شد در چهره مادر و پدر دید.»
همین نگرانی‌ها باعث شد او و والدینش سال‌ها به دنبال دوا و درمان برای بلندی قدش باشند. او حتی بارها در یک روز به مطب چند پزشک می‌رفت و معاینه می‌شد، اما هیچ‌کدام از دکتر‌ها موفق نشدند با تجویز دارو جلوی رشد قد او را بگیرند. روایتش از این اتفاق شنیدنی است: «فکرش را بکنید نه ساله هستی و زیاد قدرت تشخیص خوب و بد را نداری اما می‌بینید که قدبلند خصوصیتی است که باید درمان شود و همچنین توسط دیگران به سخره گرفته می‌شود. همین مشکلات کافی است تا از مدرسه و حضور در اماکن عمومی اجتناب کنید و من این کار را کردم. من به خاطر همین برخورد‌ها افسرده و گوشه‌گیر شده بودم. زمانی که در خانه بودم کسی مسخره‌ام نمی‌کرد به همین خاطر تصمیم گرفتم ترک تحصیل کنم و تا دوران دبیرستان این موضوع ادامه داشت. من دوست نداشتم به مدرسه بروم چون گاهی حتی والدین دانش‌آموز‌ها به دخترانشان می‌گفتند که من را در جمعشان راه ندهند. من دلیل این موضوع را هیچ وقت نفهمیدم.»

یک پیشنهاد، یک وسوسه
مهسا تقدمی تا سال دوم دبیرستان با انواع و اقسام فراز و نشیب‌ها دست و پنجه نرم کرد‌. او دوست داشت هر چه سریع‌تر دوران مدرسه تمام شود تا دیگر تحصیلاتش را ادامه ندهد، اما درست زمانی که یک‌سال مانده بود دیپلمش را بگیرد یکی از مربی‌های ورزشی به او پیشنهاد جالبی داد.
در آن زمان ورزش در مدارس شهر مشهد اصلا به صورت تخصصی و حرفه‌ای پیش نمی‌رفت: «در دوران ما ورزش بیشتر به صورت بازی‌های دخترانه جلو می‌رفت مانند بازی وسطی. یک روز زمانی که بچه‌ها وسطی بازی می‌کردند و من در گوشه‌ای از حیاط ایستاده بودم مربی ورزش به من اشاره کرد و گفت تو با این قد بهتر است وارد رشته بسکتبال یا والیبال شوی. حرف او در ذهن من ماند، اما تا مدتی اعتماد به نفسی برای ورود به این رشته نداشتم.»
17 ساله بود که عزمش را جزم کرد تا برای یک بار که شده مسیر زندگی‌اش را تغییر دهد: «با خودم گفتم چرا که نه، من باید به همه ثابت کنم قد بلند همیشه هم بد نیست، از چند نفر پرس‌و‌جو کردم و در نهایت به یک باشگاه بسکتبال رفتم. مربی پرسید قد تو چقدر است؟ گفتم یک متر و 81 سانتی‌متر. او گفت اشتباه می‌کنی تو قدبلند‌تر از این هستی. متر را آورد و قد من را اندازه گرفت. آن روز بود که من تازه متوجه شدم با 17 سال سن یک متر و 91 سانتی‌متر قد دارم‌. بعد از اندازه‌گیری هم خودم و هم مربی و شاگردان دیگر تعجب کردیم، اما یک چیزی فرق کرده بود، من دیگر نمی‌خواستم به خاطر قدم خجالت بکشم، بلکه قصد داشتم از این نعمت در جهت موفقیت استفاده کنم‌. این تصمیم باعث شد در گروهی قرار بگیرم که بیشتر آنها قدبلند بودند‌. تمرین‌ها‌یم شروع شد و من خیلی زود موفق شدم اولین توپ را وارد حلقه بسکتبال کنم و صدای تشویق مربی‌ و هم‌تیمی‌هایم را شنیدم. هر وقت تیم ما با یک تیم قدرتمند‌تر بازی داشت مربی رو به من می‌کرد و می‌گفت امیدمان تویی و باید هم امتیاز بگیری و هم با قد بلندت نگذاری کسی سمت حلقه بیاید. خیلی زود اعضای تیم از من به‌عنوان یک ناجی یاد کردند و می‌گفتند تا مهسا را داریم می‌توانیم امتیاز بگیریم.»

قدم به قدم تا موفقیت
عملکرد مهسا تقدمی در زمین بسکتبال آنقدر خوب بود که خیلی زود به تیم بسکتبال بانوان مشهد دعوت شد و بعد هم بازی در لیگ و سوپر لیگ را تجربه کرد. او حالا سال‌هاست برای شهر مشهد و برخی دیگر از شهرها مانند ساری بازی می‌کند. در کارنامه کاری خود حضور و امتیازگیری در رقابت‌های چهار‌جانبه زیادی را ثبت کرده است.
او در حال حاضر از تیم بسکتبال بانوان بوشهر و شهر‌کرد پیشنهاد بازی دارد، ولی هنوز تصمیم نگرفته است که برای کدام تیم بازی کند. مهسا تقدمی بجز بازی در زمین بسکتبال، کارهای دیگری نیز انجام می‌دهد. او سال‌هاست در مدارس و باشگاه‌های مختلف به عنوان مربی فعالیت می‌کند: «در دانشگاه حسابداری خواندم چون پدرم اعتقاد داشت تربیت‌بدنی بازار کار ندارد. فوق‌دیپلمم را که گرفتم رفتم سراغ رشته مورد علاقه‌ام و مدرک کارشناسی‌ام را در رشته تربیت بدنی گرفتم. در همان دوران دانشگاه بود که یکی از تصمیم‌های بزرگ زندگی‌ام را گرفتم. کمک به افرادی شبیه خودم همیشه دغدغه من بود، به همین خاطر در مقطع کارشناسی ارشد باز هم تربیت بدنی خواندم، اما این بار با گرایش آسیب‌شناسی تا شاید بتوانم به کودکانی که به‌خاطر مشکلات فیزیکی، داشتن قد کوتاه یا بلند مانند خود من منزوی و گوشه‌گیر می‌شوند، کمک کنم.»

ثریا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
4
58
خیلی هم عالیه قدبلند
رسول مشهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
6
51
باعث افتخار همه مشهدي ها هستي خانم تقدمي.آفرين بر تو.
ایران عزیز
|
-
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
7
54
آرزوی موفقیت وعزت وسربلندی برای خانم تقدمی داریم و.... متاسفانه فرهنگ جانیفتاده که بعضی از انسانها.... یکی که به این نحو خلق شده باید مسخره میکنن حال باید دید اوون کسی که مسخره میکنه خودش هیچ عیبی نداره که دیگران رو به تمسخر میگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
42
16
دست قدبلندش. بخورد توی سر انهایکه شروع کننده اشوب های ایران .با رونمایی از پنج دی نود شش بودند .
عليرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
4
33
با آرزوي ادامه موفقيت هاتون ؛خيلي هم عاليه قد بلندتون البته قبول دارم كه بالاخره يك سختيهايي هم داره حتي براي آقايون هم داشتن چنين قدي جلب توجه ميكنه مخصوصا تو جامعه ما . من خودم يك مرديك متر و هشتاديم ولي واقعا آرزو داشتم حداقل يه ده سانتي بلندتر بودم. در هر صورت خوشهالم براتون كه راه خودتونو پيدا كردين.
در ضمن فكر ميكنم تيمهاي خارجي زيادي هم باشن كه شما رو بخوان
mohamad hasan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
14
19
من هم در مشهد زندگی می کنم یکی از پسرانم در سن 15 سالگی قد 163 سانتی دارد، همیشه برای کفش و لباس مشکل داریم ، برای صندلی متناسب با قد او در مدرسه مشکل داریم ، برای ایاب و ذهاب با وسلیه های نقلیه عمومی مشکل داریم ولی خدا رو شکر امتیازات بی شمار قد بلند، بیشتر از معایبش است.
پاسخ ها
Ff
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
ولی قد ۱۶۳ برای پس ۱۵ ساله ی شما بلند نیست بلکه کمی هم کوتاهه چون پسرا از ۱۵ ۱۶ سالگی قدشون دیگه رشد چندانی نمیکنه و حداقل باید ۱۷۰ باشن
شیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
خخخخ واقعا ایرانیا آخر اعتماد به نفس هستن... اخه منک یه دختر تو اون سن قدم از پسر شما بلندتر بود... قد۱۶۳اصلا بلند نیس مخـــصوصا واسه ی پسر
Kimia
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
من 170 هستم و ۱۶سالمه
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
19
6
ای بابا با این همه مشگلات معیشتی فکر نکنم این مورد جای فکر کردن داشته باشد.
peyman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
27
21
سلام و درود به خانوم تقدمي
والله من حاضرم با ايشون ازدواج كنم و خودم بدنسازم و ١٨٠ هم قدم هست و ساكن شهرستان ساري هستم اگه مايل به ازدواج باشند خوشحال ميشم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
4
41
من هم 197 سانت قد دارم خجالت نداره خانم خانمی کن
قد بلند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
9
41
سلام، من هم خانمی‌با قد 183 هستم. نگاه مردم مهم نیست، اونا همیشه دنبال یه چیزی می گردن که دربارش حرف بزنن. اتفاقا قد بلندها خیلی با حال تر هستن و بر اساس تحقیقات علمی افراد هر چقدر قدشون بلندتر بشه باهوش تر می شن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
7
49
سلام من هم یک خانم باقد ۱۸۹ هستم خیلی هم از قدم راضی هستم و حرف وکنایه های مردم برام مهم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
سلام خانم تقدمی من هم مثل شما قد بلندم مردم به منم میگن که با این قدت برات شوهر میدا نمیشه اما من توجه نمیکنم به حرف مردم بلخره خداوند هرکسی رو یه جوری افریده جامعه ی ما فساد شده مردم همیشه دنبال یه سوژه هستن که بزرگش کنن با ارزوی سلامتی موفقیت برای شما و همه به حرف های تمسخر امیز مردمم توجه نکنید
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
2
27
قد بلند شما از نظر من بسیار عالیه
محسن حمیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
5
9
خانم تقدمی من قدم یک متر هفتاد پنج نظرتون چیست
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
3
17
ماشاالله به این قد خیلی دوست دارم شما را ببینم به امید دیدار
علی
|
United States of America
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
9
15
من عاشق قد بلندهایم دیوانه قد بلندها در صورتی که خودم کوتاهم اما دلم می خواهد یک زن ترکه ای بالای یک وهشتاد هر چه بلندتر بهتر خودم زیر صد وشصت اما دلم یک زن مانند قد بلندها می خواهد
پاسخ ها
haniye
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
کلا پسرای ایرانی اعتماد ب نفس کاذب دارن.. هرچی پسر قدکوتاه اطرافم هست دنبال دختر قد بلندن.. وقتی کنار هم قرار میگیرن خیلی ضایع هستن.. من خودم دختر قد بلندی هستم اما ب هیچ وجه پسر قد کوتاه ب چشمم نمیاد
A
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
2
15
خاتم تقدیمی عزیز خوشحال ب حالت که یه همچین قد و قامتی داری، میدونم موفق میشی منم درکتون میکنم و امید وارم این حرف ها از جامعه ی ما پاک بشه که هیچ یه نفر به خا قد بلندش ازیت نشه، منم خیلی دوست دارم بالای صدو هفتاد بشم البته که الان تو سن رشد هم هستم ولی از میانگین کلاسمون بالا ترم
سوین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
2
20
خوش به حالت قد به این بلندی:)
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
10
15
من هم وقتی وارد مدرسه شدم متوجه شدم که از همکلاسیام خیلی قد بلندترم چون با بقیه فرق میکردم هیچ کس علاقه ای نداشت تا با من دوست بشه و همیشه تنها بودم و تمسخر و خنده های مردم باعث شد تا دچار افسردگی شدید بشم و الان که سی سالمه کلا زندگیم نابود شده و بزرگترین آرزوم اینه که هرچه زودتر بمیرم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
سلام قدبلنداخاصن قدرخودتوبدون داداش
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
4
9
به نظر من هیچ اشکالی نداره و برای ایشا ن آرزوی موفقیت میکنم
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
12
9
من حاضرم باهاشون ازدواج کنم خودم۱۷۰
مسافر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
3
9
ما چو شــــــطرنجیم اندر برد و مات
برد و مات ما ز توست ای خوش‌صفات
خواهر خوبم؟ ما در دستان پرتوان خداوند فقط یه مهره‌ایم که اختیاری از خودمون نداریم. پس خودتون را همانطور که خدا خواسته،قبول کنید و سعی کنید استعدادهای خودتون را به منصه‌ی ظهور برسونید. وبه جای توجه به حرف مردم،سعی در جلب رضایت خدا داشته باشید.
اونه که مهمه.بنده چیکاره‌ست؟
ان‌شاءالله خوشبخت بشید.
یا حق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
همه چیز دست خداست،خدا یا طبیعت یا هرچی خالقه،بیکارن بشینن،قد بلند یا کوتاهه کنن،رزق بدن،بارون بسارن،هواروسرد یا گرم کنه،این خزعبلات ی سری ادم کا باهاش نون میخورنن
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
1
19
ظاهرا شما خانمها اطلاع ندارید اکثریت ما مردها عاشق خانم بلند قد هستیم تا دومتر کاملا برامون معقول و عالیه حتی فراوونن مردهایی با قد ۱۷۰ که ارزوشونه خانم شون دومتر باشه .و مردهای بالا ۱۸۰ که اکثرا مشکلی با این موضوع ندارن .
محمد20
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
5
14
دوست دختر منم قدش 190 هست و ورزشکاره خودم 175 ام ولی با همه ی مشکلاتش بی نهایت دوستش دارم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
وای مشکلی نداری 15 سانت از دوست دخترت کوتاه تری!؟ سخت نیست؟
محمد20 به علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
سختی هایی داره ولی خوبی هاش بیشتره
Pari
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
12
3
من دخترم ۲۴ سالمه اندام ظریفی دارم و قدم ۱۷۵ هست. افسردگی گرفتم بخاطر قدم.حس میکنم زیادی بلندم از دید بقیه دراز و ناهنجار هستم.جامعه و فرهنگ ضعیف ما این حس و حال رو ب من داده
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
1
10
175 که قدی نیست الان دختر میشناسم تو ایران نزدیک دو متر اصلا هم قد براش مهم نیست
مهرداد
|
Serbia
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
3
3
اینکه بلدقدرترین دختر ایرانی ۱/۹۵ باشه خیلی نیست همه دنیا دوست دارن بلندتر بشن ژاپنی ها با خودرد مرتب شیر تونستن قدشون رو ۱۰سانت بالا ببرن.
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
2
5
بلند ترین دختر ایران 195 نیست یه خانوم با قد 210 سانته
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
4
5
سلام من راستش یکم نگرانم 15 سالمه و قدم 171 هست و میترسم زیاد بلند بشه
پاسخ ها
یاسمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
احتمالا قدتون نت ۱۷۵ میرسه
منم دقیقا مثل شما بودم الان ۲۷ سالمهو ۱۷۶ هستم
رویا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
1
14
سلام من 19 سالم و قدم 183
مسخره کردن و تعنه زدن همه جا هست و کلا از زبون نمیفته.
ولی حرف دیگران برات مهم نباشه چون حرف حرف زندگی کن بابا افتخار کن قدت از همه بالا تره
من که کیف میکنم از قد خودم کسیم که مسخره میکنه خندم میگیره چون میدونم حرسش میگیره قد کوتاهی از من داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
9
1
من 17 سالمه و قدم 168 است .
خیلی ناراحتم خانوادم بهم میگن خیلی بلندی.....
من خواهرم دوساال از من بزرگتر ولی قدش از من کوتاه تره
و همین من را عذاب میده.
هر کس من را میببنه میگه ماشالا از خواهرت بلند تری
و من خیلی خجالت میکشم.
و همش میگم کاش میشد که قدم کوتاه میشد.
و خیلی ناراحتم و کمتر توی مجالس میرم چون میگم زشته
و قدم بلنده
پاسخ ها
یاسمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
عزیز سنت بره بالا تر میفهمی چه نعمتی داری
nahid
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
عزيزم تو واقعا ناراحتی از قدت من ۱۲ سالمه قدم ۱۶۷ ناراحتم چرا قدم کوتاهه خوشحال باش قدت خیلی هم خوبه اونای دیگه هم بهت حسودی می کنند
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
10
0
آره من هم از قد بلندم راضی نیستم نگاه ها وکنایه های دیگران اذیتم میکنه شاید اگه حرفا وکنایه های دوستا واطرافیان نبود من هم قدم رو دوست داشتم 17 سالمه وقدم 175
کیانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
10
3
منم قدم‌۱۸۱ هست خیلی افسردگی گرفتم بخاطر قدم
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
3
7
منم ۲۸ سالمه یک متر و ۸۴ قدمه. خیلی عذاب کشیدم و افسردگی تو دوران نوجوانی حتی الانشم گاهی سراغم میاد چون مردم ما واقعا با نگاهشون ادمو عذاب میدن.
ولی الان یه کم کنار اومدم.
هستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
3
7
سلام من یه دختر 14 ساله هستم با156 سانتی متر قد خیلی والیبال دوس دارم ولی نمیدونم برم یا نه بنظرتون این قد برای این سن مناسبه؟ و اینکه اگه والیبال برم میتونم توش موفق بشم یا نه؟ به خاطر قدم ینی نه میخوام زیاد دراز باشم نه کوتاه برای والیبال
Alireza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
1
9
سلام من قدم 2مترو 13 وقتی میرم بیرون مردم یطوری نگام میکنن که انگار قراره چه اتفاقی بیفته ناموسا این همه قد بلند هس چرا به اونا اونطوری نگاه نمیکنن
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
0
9
قد کوتاه یا بلند نباید مهم باشه اصل اینه که با غیرت و ادب داشته باشم
تازه آدم برای حرف مردم زندگی نمیکنه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین