کد خبر: ۵۵۰۱۰۰
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰

ترکیه دادستان کل را مسئول بررسی پرونده خاشقچی کرد

آنکارا با هماهنگی ریاض، دادستان کل ترکیه و معاونش را برای بررسی پرونده «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد سیاست‌های آل سعود انتخاب کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
 مسئولان قضایی ترکیه دادستان کل و معاونش را برای «اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص کنسولگری سعودی در استانبول» و بررسی مساله «ناپدید شدن» روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های آل‌سعود، انتخاب کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، مقامات قضایی ترکیه پس از موافقت ریاض با بازرسی ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول، دادستان کل و معاونش را به نوعی مسئول ویژه بررسی پرونده جمال خاشقچی کردند.

وزارت خارجه ترکیه امروز اعلام کرد که سعودی‌ها با بازرسی نهادهای امنیتی ترکیه از ساختمان کنسولگری آنها در استانبول در چارچوب تحقیق درباره ناپدید شدن جمال خاشقچی موافقت کرده است.

رئیس‌جمهور ترکیه دیروز دوشنبه اعلام کرد که مسئولان کنسوگری عربستان در استانبول باید اثبات کنند که اقای خاشقچی ساختمان کنسولگری را ترک کرده است.

رجب طیب اردوغان گفت: اگر کنسولگری عربستان معتقد است آقای خاشقچی خارج شده، باید این ادعا را با فیلم و مدرک اثبات کند.

خاشقچی که چهارشنبه گذشته برای انجام کار اداری مربوط به ازدواجش از آمریکا به ترکیه و کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرده بود، ناپدید شد تا اینکه برخی مقامات ترکیه اخیرا خبر کشته شدن او را تائید کردند.

پلیس ترکیه شنبه شب گذشته اعلام کرد که منتقد سعودی به احتمال قوی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول کشته و جسد وی با خودرو به بیرون از کنسوگری منتقل شده است.

در همین حال، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز که از منتقدین سیاست‌های دولت دونالد ترامپ محسوب می‌شود، به نقل از یک منبع عرب‌زبان خبر داد که یک تیم ۱۵ نفره پس از ورود به ساختمان کنسولگری، جسد مقتول را تکه تکه کرده و سپس به بیرون از کنسولگری منتقل کردند.
فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین