کد خبر: ۵۵۰۱۴۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴

صحبت‌های جنجالی یک پرسپولیسی در مورد طارمی و مدیران باشگاه

کاپیتان و بازیکن سابق سرخپوشان دل پری از مدیران سابق پرسپولیس دارد و آن‌ها را مسبب مشکلات این روز‌های پرسپولیس می‌داند.
آفتاب‌‌نیوز :
مهرداد کفشگری بازیکن کنونی سایپا و پرسپولیس دل پری از مدیران سابق پرسپولیس دارد و آن‌ها را مسبب مشکلات این روز‌های پرسپولیس می‌داند. اودر مورد بسیاری از مسائل جاری فوتبال صحبت کرده است. از سایپا و کار کردن با علی دایی تا برانکو، پرسپولیس و مدیران سابق پرسپولیس. گفتگوی هافبک شمالی سایپا را در ادامه می‌خوانید:
*از شرایط این روز‌های سایپا صحبت کنید
شرایط تیم ما خدا را شکر در جدول خوب است. نسبت به اول فصل خیلی هماهنگ‌تر شده ایم و خیلی بهتر کار می‌کنیم و روی هم رفته شرایط تیمی ما خوب بوده و بهتر فوتبال بازی می‌کنیم و به خاطر همین روند امتیازگیریمان بهتر شده است. چند بازی مهم در ادامه‌ی لیگ داریم باید با استقلال و پرسپولیس بازی کنیم که فشار مضاعفی را به تیم وارد خواهد کرد و باید هم از نظر روحی و روانی و هم از نظر فنی در شرایط خوبی باشیم تا بتوانیم نتایج قابل قبولی بگیریم.
*خودت هم امسال کم بازی کردی. دلیل این کم بازی کردن در چیست؟
متاسفانه در شروع لیگ مصدومیت بدی گریبانگیرم شد که باعث شد نتوانم در اوایل فصل به تیم کمک کنم، اما از بازی مقابل فولاد شرایط بازی را پیدا کردم و در ادامه در لیگ و جام حذفی هم بازی کردم. تلاش می‌کنم تا با تمرین بیشتر شرایط خودم را بهتر کنم و بیشتر بازی کنم.
*شما در سه تیم با علی دایی بودید. کار کردن با او به عنوان بازیکن چگونه است؟
علی دایی اگر شرایط یک بازیکن خوب نباشد به هیچ عنوان او را جذب تیم خود نمی‌کند و به او بازی نمی‌دهد، زیرا خودش و آبروی خودش را بیش از هر چیز دیگری دوست دارد. همه‌ی آدم‌ها اینگونه‌اند که اول خودشان را دوست دارند و سپس دیگری را. او هر بازیکنی را که آماده‌تر باشد به زمین می‌فرستد و هیچوقت رفاقت یا علایق شخصی را در کارش دخیل نمی‌کند. کار کردن با او هم سخت است و هم لذت بخش. لذت بخش به خاطر اینکه هر روز او را می‌بینی و زیر نظر او تمرین می‌کنی که این برایت شیرین است. خداوند خیلی من را دوست داشت که برای ششمین سال زیر نظر او بازی می‌کنم.
*در مورد پرسپولیس هم صحبت کنیم. به نظرت این روز‌ها پرسپولیس چرا در امر نتیجه‌گیری بسیار موفق عمل کرده است؟
پرسپولیس شاکله‌ی تیمی خود را حفظ کرده است و ثبات در کادرفنی و بازیکنان به این تیم کمک کرده تا بتواند بسیار موفق عمل کند. یکی از مهمترین عوامل موفقیت پرسپولیس این ثبات است و شاید بیشترین تاثیر را روی کار این تیم گذاشته، زیرا به خاطر این ثبات هر بازیکنی که در ترکیب قرار می‌گیرد و برای پرسپولیس بازی می‌کند عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. من با برانکو کار کردم و می‌دانم که به همه‌ی بازیکنان به یک اندازه احترام و ارزش قائل است و هر کس در پرسپولیس وظیفه خودش را می‌داند. از طرف دیگر شرایط بدنی بازیکنان پرسپولیس فوق‌العاده است و برانکو توانسته به کمک مارکو (مربی بدنساز پرسپولیس) بازیکنان پرسپولیس را در شرایط ایده‌آل بدنی قرار دهد و این مدیریت برانکو در همه‌ی سطوح موجب شده تا پرسپولیس این عملکرد خوب را ثبت کند.
*پرسپولیس از نظر بازیکن با کمبود مواجه است و یک سری از بازیکنان که برانکو و هواداران روی آن‌ها حساب می‌کردند هم از پرسپولیس جدا شده‌اند. به آن‌ها حق می‌دهی؟
من جای آن‌ها نیستم که بخواهم بگویم کار آن‌ها اشتباه بوده یا نه، اما این را می‌دانم که جدایی از پرسپولیس برای هر بازیکنی ضربه‌ی مهلکی است و دور شدن از پرسپولیس بسیار سخت است. وقتی وارد این تیم می‌شوی وابسته می‌شوی و هواداران و جو تیم پرسپولیس بازیکن را وابسته می‌کند. هر کس پاسخگوی کار خودش است، اما من یقین دارم ۹۹ درصد بازیکنانی که از این تیم جدا می‌شوند دوست دارند برگردند و دوباره در این تیم بازی کنند. پرسپولیس تیم بزرگی است و به نظر من کسانی که رفتند اگر می‌توانستند و نماندند کار بسیار بدی انجام دادند و پرسپولیس را در این شرایط تنها گذاشتند. البته فکر می‌کنم آن‌ها الان خیلی دوست داشتند عضو این تیم بودند و لذت حضور در فینال لیگ قهرمان آسیا و قهرمانی احتمالی با این تیم را می‌چشیدند.
*در مورد موضوع محرومیت پرسپولیس اظهارنظر‌های متفاوتی می‌شود. تو چه کسی را مقصر این اتفاق می‌دانی؟
در هر مجموعه‌ای راس آن مجموعه در جریان همه امور قرار دارد و باید بهترین تصمیم را بگیرد. در فوتبال هم این موضوع صادق است. شاید من به عنوان بازیکن یک اشتباهی را مرتکب شدم و از پرسپولیس جدا شدم، اما دلم می‌خواهد به هر قیمتی به این برگردم، اما مدیر باید شرایط قراردادی را لحاظ کند و باعث این نشود که تیم مضرر شود. مدیریت سابق پرسپولیس که طارمی را بازگرداند بیشتر به دنبال محبوبیت خود بود و می‌خواست با برگرداندن طارمی برای خود محبوبیت بخرد، اما این محبوبیت به چه قیمتی باید بدست بیاید به قیمت محروم شدن پرسپولیس؟ به نظر من مهدی طارمی کوچکترین نقشی در این محرومیت ندارد و مقصر اصلی این اتفاق مدیران سابق بودند و به نظر من عواقب ظلمی که طاهری و ترکاشوند در حق پرسپولیس کردند سال‌های آینده مشخص می‌شود و می‌بینید که آقای گرشاسبی چقدر در تلاش است مشکلات را حل کند و ضرر‌هایی که آن‌ها زده‌اند را جبران کند.
*در مورد مدیریت سابق حرف و حدیث زیاد است. برخی از بازیکنان آن زمان پرسپولیس و حتی پیشکسوتان این تیم معتقد بودند با مراجعه به باشگاه طاهری با آن‌ها با بی احترامی رفتار کرده است. آیا این موضوع را تایید می‌کنی و آیا در مورد تو هم این موضوع وجود داشته است؟
من زمانی که از پرسپولیس جدا شدم مدتی بعد برای مطالباتم به باشگاه پرسپولیس مراجعه کردم. من از باشگاه پرسپولیس ۳۲۰ میلیون طلب دارم. وقتی نزد طاهری و آن آقایی که در دبی زندگی می‌کند می‌رفتم جوری با من رفتار می‌کردند که واقعا توهین آمیز بود. ما بازیکن پرسپولیس بودیم، اما این آقایان جوری رفتار می‌کردند که انگار از جایی دیگر آمده بودند و خیلی از ما بالاتر بودند. این رفتار واقعا من را اذیت می‌کرد.
این آقایان کار را به جایی رسانده بودند که لیدر باشگاه هم در مسائل مدیریتی دخالت می‌کرد، در مورد بازیکنان بزرگ تیم صحبت می‌کردند. لیدر باشگاه شاید در میان ارکان باشگاه از نفرات آخر باشد. این لیدر‌ها روی سکو‌ها کار‌هایی می‌کنند که واقعا برای بازیکن گران تمام می‌شود.
همین لیدر‌ها زمان هادی بعد از بازی با سایپا که ما بازی را به آن‌ها باختیم کار‌هایی انجام دادند که خدابیامرز هادی یک هفته تمام گریه می‌کرد و فشار خیلی زیادی روی او بود. همه‌ی این موارد دست به دست هم می‌دهد تا یک نفر در ۳۱ سالگی فوت کند. یک سری‌ها می‌توانند با مسائل کنار بیایند و آن را هضم کنند، اما برخی دیگر مثل هادی هم نمی‌توانند و این اتفاقات برایشان رخ می‌دهد.
*با آقای گرشاسبی هم برخورد داشتی؟
وقتی به باشگاه پرسپولیس می‌روی از شخصیت و رفتار ایشان لذت می‌بری. باید همچین افرادی در پرسپولیس مدیریت کنند افرادی که به بازیکنان و پیشکسوتان ارزش قائل می‌شود. در همین جریاناتی که راجب طلب‌ها با AFC داشتند با من صحبت کردند و من خودم به آن‌ها گفتم که الآن و در شرایط فعلی که باشگاه مشکل مالی دارد خجالت می‌کشم راجب با پول صحبت کنم و به آن‌ها گفتم نمی‌خواهم از جانب من هم برای پرسپولیس مشکل ایجاد شود و بعدا راجب این مطالبات صحبت می‌کنیم. باز هم می‌گویم در سال‌های آینده خیانت مدیریت سابق نمایان خواهد شد و مشکلات بیشتری گریبانگیر پرسپولیس خواهد شد.
*در مورد بازی برگشت با السد چه نظری داری؟
خدا را شکر برانکو و سیدجلال توانسته‌اند تیم را به کمک آقای گرشاسبی به خوبی جمع کنند. در مورد بازی با السد هم باید بگویم که درست است که نتیجه‌ی خوبی گرفتیم، اما نباید همه چیز را تمام شده بدانیم و باید با جدیت بازی کنیم تا بتوانیم به فینال راه پیدا کنیم. باید هوشیار عمل کنیم و نباید از این تیم گل بخوریم، زیرا امکان دارد که نتوانیم زیر فشارهواداران و استرسی که نتیجه نگرفتن به بازیکنان وارد می‌کند و باید بسیار حواس تیم پرسپولیس جمع باشد. هواداران باید هوشیار باشند و پرسپولیس را از پیش برنده ندانند و از این تیم حمایت حداکثری داشته باشند. زیرا امکان دارد پرسپولیس در سال‌های اینده بتواند دوباره در آستانه قهرمانی قرار بگیرد و قهرمان شود، اما این قهرمانی با این شرایط می‌تواند خیلی بیادماندنی باشد.
*در مورد عملکرد برانکو چه نظری داری؟
به نظرم باید مجسمه‌ی او را ساخت. او واقعا فوق العاده است چه از نظر فنی و چه از نظر شخصیتی. من با او کار کرده‌ام و چیز‌های زیادی از او یاد گرفته‌ام. واقعا بازیکنانی که زیر نظر او کار می‌کنند متوجه پیشرفت فنی خود می‌شوند و به نظرم می‌تواند از چوب خشک بازیکن بسازد.
خبرورزشی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین