کد خبر: ۵۵۰۱۶۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳

ترامپ: هیچکس لایق‌تر از ایوانکا برای پست سازمان ملل نیست/ "دینا پاول" گزینه اصلی جانشینی هیلی

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شده است، هیچ کس با صلاحیت‌تر و لایق‌تر از دخترش برای جانشینی نیکی هیلی، سفیر مستعفی آمریکا در سازمان ملل نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان گفتگوی خبری در کاخ سفید ایوانکا ترامپ، دخترش را یک "دینامیت" توصیف کرد.

وی به خبرنگاران گفت که اسم ایوانکای 36 را برای تصدی سمت سفیر آمریکا در سازمان ملل شنیده اما اگر خودش او را انتخاب کند، به پارتی بازی متهم می‌شود.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین با اعلام اینکه ایوانکا برای این سمت به صورت بالقوه مناسب است، گفت: من هم درباره ایوانکا شنیده‌ام، اگر اینطور شود، خیلی خوب است. البته من این انتخاب را نمی‌کنم چون در اینصورت به پارتی بازی متهم می‌شوم.

این اظهارنظر پس از آن مطرح شد که نیکی هیلی از سمتش به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل استعفا کرد و دولت واشنگتن را در پایان سال 2018 ترک می‌کند.

ترامپ که نیکی هیلی را فردی بسیار خاص توصیف کرده، همچنین گفت شش ماه است می‌دانسته هیلی می‌خواهد از سمتش به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل استعفا دهد و زمانش را با خانواده سپری کند.

این درحالیست که نام شخص دیگری برای این سمت در نظر گرفته شده و آن شخص "دینا پاول" است که برای مدت یک سال به عنوان معاون مشاور امنیت ملی آمریکا کار می‌کرد اما پس از آن این سمت را ترک گفت و در ژانویه 2018 به بانک گلدمن ساکس پیوست.

سی.ان.ان زمانی او را آدم ایوانکا ترامپ در کاخ سفید معرفی کرده بود.

چند روزنامه نام پاول را به عنوان کاندیدای پست سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرده‌اند.

ترامپ روز سه شنبه همچنین اعلام کرد که برای جانشینی هیلی فرد دیگری را به نام ریچارد گرنل که اکنون سفیر آمریکا در آلمان است، در نظر دارد.

گرنل یکی از افراد مورد علاقه در میان متحدان ترامپ و کارمندان کاخ سفید به شمار می‌رود.

ترامپ همچنین درباره گزینه ایوانکا برای تصدی این سمت گفته که دخترش سفیری "فوق العاده" در سازمان ملل است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین