کد خبر: ۵۵۰۲۱۲
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

زائران اربعین حسینی مراقب ویزاهای تقلبی باشند

مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری، از زائران اربعین خواست مراقب افراد سودجو و کلاهبرداران در صدور ویزا و روادید تقلبی باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
یوسف آقابزرگی اظهار داشت:  با توجه به اقدام برخی مراکز غیر مجاز و افراد سودجو در صدور ویزا و روادید تقلبی یا سایر موارد غیر قانونی همزمان با آغاز ثبت نام زائران اربعین برای اعزام به کشور عراق، زائران توجه و مراقبت‌های لازم در این زمینه را داشته باشند.

وی گفت: ویزا به صورت انفرادی و گروهی تا سقف ۴۰ نفر از طریق ثبت نام در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir تا یکشنبه ۶ آبان ۹۷ و با معرفی یک سرگروه صادر می‌شود.

مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری افزود: ثبت نام زائران این استان در ۱۵ دفتر خدمات زیارتی مجاز در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، بن، لردگان، فارسان و سامان و ۳ دفتر خدمات زیارتی فرعی با نظارت این مدیریت و بنر‌های معرفی مشخص در مابقی شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.

آقابزرگی با بیان اینکه صدور ویزا برای زائران اربعین از ۴ مهرماه جاری آغاز شده است اضافه کرد: ویزای زائران این استان در حال حاضر از طریق تهران و با فعالیت دفاتر کنسولگری موقت، از طریق اصفهان صادر خواهد شد.

آقابزرگی ادامه داد: هزینه صدور ویزا برای هر زائر سه میلیون ۷۱۸ هزار و ۵۰۰ ریال، هزینه بیمه و خدمات پزشکی ۱۵۰ هزار ریال و هزینه ثبت نام در دفاتر کارگزاری ۱۴۰ هزار ریال است.

وی یادآور شد: ویزای زائران به مدت ۵۰ روز اعتبار دارد و خروج مسافران چهارمحال و بختیاری از طریق مرز شلمچه صورت خواهد گرفت.

آقابزرگی با تأکید بر اهمیت خروج و ورود قانونمند زائرین اربعین به کشور، از آنان خواست در اولین فرصت نسبت به دریافت گذرنامه اقدام کنند تا با کمبود وقت و ازدحام مواجه نشوند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: علاقمندان شرکت در این مراسم معنوی ثبت نام خود را به روز‌های آخر موکول نکنند.

به گفته آقا بزرگی؛ سال گذشته ۱۱ هزار نفر از استان چهارمحال و بختیاری برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) به کربلای معلا اعزام شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین