کد خبر: ۵۵۰۲۱۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸

شکایت بیش از 100 کارمند جانباز صدا و سیما از عسگری

اتفاقات اخیر در رسانه ملی را باید موجب وهن مجلس و قانون که همواره ولی امر مسلمین بر اجرای بی قید و شرطش تاکید می فرمایند و بی اعتنایی آشکار به سیاست های ابلاغی کلی رهبری و اجحاف و ظلم آشکار به ایثارگران برشمرد.
آفتاب‌‌نیوز :
بیش از 100 نفر از کارمندان جانباز سازمان صدا و سیما که مایل به بازنشستگی با 25 سال خدمت نیستند از علی عسگری رییس سازمان صدا و سیما به کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت کردند.

در این متن شکایت که یک نسخه آن در اختیار خبرنگار ایرنا قرار گرفته، خطاب به محمدی رییس کمیسیون اصل نود مجلس آمده است: به موجب قوانین گوناگون خاص و بالادستی به خصوص صراحت بند ح ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر این که ایثارگران و فرزندان شهدا مشمول قوانین، مقررات و ضوابط استخدامی خاص مربوط به خود بوده و کلیه دستگاه های مشمول ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از جمله سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلف به انجام و تمکین آن هستند.

در ادامه این متن شکایت آمده است: قابل تایید است که بهره مندی از مزایا و امتیازات این قوانین شرعا و قانونا از حقوق فردی و اختیاری ایثاگران محسوب شده و تمام دستگاه هایی که به نحوی از آن جا از بودجه عمومی کشور استفاده می کنند، بی قید و شرط و بدون هیچ عذر و بهانه ای مکلف به تمکین و جلوگیری از تخلفات احتمالی در سطوح حوزه ها و مدیران خود هستند.

شاکیان افزوده اند: این در حالی است که بر فرض محال اگر دستگاهی مثل صدا و سیما که مدعی داشتن مقررات خاص و موظف به اجرای رویه های داخلی خود است و حتی به فرض محال اگر قانون خاصی داشته باشد نمی تواند از تمکین به قوانین خاص ایثارگران که مکلف به اجرای آن ها شده سرباز زند و ایثارگران مشمول قوانین را پس از 25 سال یا با منت گذاری حداکثر پس از 30 سال به اجبار و پیش از موعد بازنشسته کند ولی با تاسف اکنون شاهدیم رسانه ملی ایثارگر و جانباز زدایی را کلید زده است.

در ادامه این شکایت آمده است: خوشبختانه مجلس از دو سال قبل برای ارائه تسهیلات بیشتر و در خور شان ایثارگران قوانین خاصی وضع و تصویب کرده که یکی از آن ها اختیار ادامه خدمت 35 ساله به ایثارگران شاغل و بازگشت به کار ایثارگران بازنشسته برای انجام خدمت تا 35 سال در دستگاه هاست. ضمن آنکه نظارت ، راه های فرار از این قوانین خاص و ارزش آفرین را بسته است.

شاکیان اضافه کردند: اما اتفاقات اخیر در رسانه ملی را باید موجب وهن مجلس و قانون که همواره ولی امر مسلمین بر اجرای بی قید و شرطش تاکید می فرمایند و بی اعتنایی آشکار به سیاست های ابلاغی کلی رهبری و اجحاف و ظلم آشکار به ایثارگران برشمرد.

در ادامه این شکایت خاطر نشان شده است: مشکل بزرگ کنونی آن است که با وجود این قوانین خاص و اعتراضات بر حق ایثارگران شاهدیم، سازمان متبوع ما، تاکنون بدون استناد به هیچ قانونی یا حکم حکومتی، و صرفا به بهانه این که خدمت در این سازمان حداکثر 25 ساله است نه 35 سال، طی دو سال گذشته از تمکین به قانون خدمت 35 ساله ایثارگران خودداری کرده و از هر گونه مسئولیت پذیری طفره رفته است.

در ادامه این شکایت آمده است: سازمان صدا و سیما با وجودی که امتیاز مدرک تحصیلی کارشناسی را پیشتر به جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدا شاغل رسمی خود به موجب همین قوانین ایثارگری اعطا کرده از سال 95 نه فقط اجرای این احکام قانونی برای مشمولان ایثارگر را زیر پا گذاشته ، بلکه با سلب آرامش روحی و مخدوش شدن جایگاه ایثارگران، اکنون با تفسیر عجیب و دهشتناکی از قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان به کارشناسان ایثارگر خود با مدرک حداقل کارشناسی ابلاغ کرده که باید ظرف دو ماه از تاریخ ابلاغ قانون پس و کار خود را ترک و تسویه حساب کنند مگر آن که جانباز بالای 50 درصد و بالاتر ، آزاده 3 ساله یا فرزند شهید باشند.

این شکایت می افزاید: اکنون با گذشت 29 سال از ابلاغ اصل مترقی و جدید 175 قانون اساسی هنوز هیچ قانون و اساسنامه جدیدی برای اداره و نظارت بر این سازمان حاکم نیست که در آن مستقیم یا غیر مستقیم به تعیین تکلیف پایان خدمت حداکثر 25 ساله کارمندان ایثارگر در صدا و سیما ، اختیار و حکم داده یا در آن به حق تحفظ نقض و تعلیق قوانین ایثارگری تصریح و تکلیف کرده باشد.

در ادامه آمده است: رسانه ملی باید بر اساس رهنمودهای امام عزیز و رهبری فرزانه مان مصداق دانشگاه و مروج قانون و مبین قانون مداری و طبق سیاست های ابلاغی کلی رهبری ترویج کننده فرهنگ ایثار و جهاد و پاسدار جایگاه ایثارگران در افکار عمومی جامعه باشد اکنون با استناد به رویه های داخلی و توسل به سلیقه های بدعت گونه غیر قانونی، قانون و قانون مداری را به مسلخ برده و با ایثارگران این چنین برخورد و تسویه حساب می کند.

این متن به امضای بیش از 100 نفر از کارمندان جانباز و ایثارگر سازمان صدا و سیما رسیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین