کد خبر: ۵۵۰۳۵۱
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸

وزیر پیشین آمریکا ادامه حضور خود در پروژه ابرشهر عربستان را به روشن شدن پرونده خاشقجی منوط کرد

وزیر پیشین انرژی آمریکا اعلام کرد که نقشش در پروژه ابر شهر نئوم در عربستان سعودی را تا زمان مشخص شدن پرونده جمال خاشقچی، روزنامه نگاری که از دوم اکتبر پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در ترکیه ناپدید شده به تعلیق درآورده است.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا فشارها را بر عربستان سعودی برای ارائه اطلاعات درباره اینکه چه اتفاقی بر سر این روزنامه نگار سعودی افتاده، افزایش داده است.

ارنست مونیز، وزیر انرژی در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: من به دلیل اتفاقات اخیر مشارکتم در پروژه نئوم را به تعلیق درمی‌آورم. ادامه حضور من در این پروژه بستگی به اطلاع درباره همه حقایق دارد.

پروژه تجاری و صنعتی ۵۰۰ میلیارد دلاری نئوم یکی از برنامه‌های پادشاهی عربستان سعودی برای ایجاد یک عربستان پویا و مدرن است.

قرار است در پروژه نئوم ابرشهری به ارزش ۵۰۰ میلیارد دلار در سواحل منطقه دریای سرخ ایجاد شود. این منطقه با ۲۶۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت روی صنایعی شامل آب، غذا، انرژی، زیست فناوری، تولیدات پیشرفته و سرگرمی متمرکز خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،  قرار است در پروژه تجاری نئوم دو یا سه شهر ساخته شود که ساخت این شهرها در سال ۲۰۲۰ آغاز شده و تا سال ۲۰۲۵ کامل می‌شود.

مونیز اعلام کرد که مشارکت خود را در پروژه نئوم برای ارائه مشاوره درباره قطع انتشار گازهای گلخانه‌ای متوقف کرده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین