کد خبر: ۵۵۰۵۲۶
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
علم الهدی:

شما برای دشمن جاده‌سازی کنید و راه را باز کنید به سمت براندازی ما/ رهبری اجازه داد لوایح بررسی شود؛ اما آیا تصویب CFT توجه به مبنای رهبری بود یا بی توجهی به آن؟

امام جمعه مشهد امروز در جمع نمازگزاران با اشاره به تصویب لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم در مجلس گفت: این نیست که یک عده بچه‌هایشان را از دست بدهند، شما برای دشمن جاده‌سازی کنید و راه را باز کنید به سمت براندازی ما. خدا از یک قطره خون شهید نمی‌گذرد.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در خطبه نماز جمعه امروز-جمعه ۲۰ مهر- به تصویب لایحه CFT (مبارزه با تامین مالی تروریسم) در مجلس شورای اسلامی که اول هفته انجام شد، اعتراض کرد.

به گزارش آفتاب نیوز،وی گفت: روز یکشنبه لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم در مجلس تصویب شد، در حالی که الان آمریکا در لیست تروریسم خود انصار الله یمن، حزب الله لبنان، حماس فلسطین و سپاه قدس ایران را دارد. اگر این لیست سیاه آمریکا با دسیسه‌های استکبار جهانی، به تصویب شورای امنیت برسد، ما با این مصوبه خودتحریمی کردیم.

امام جمعه مشهد گفت: شورای امنیت نان‌خور آمریکاست و سازمان ملل در اختیار آمریکا و استکبار جهانی است. اگر این لایحه به تصویب شورای امنیت برسد، یعنی سپاه قدسی که روح دفاع این کشور است، باید از ارتباطات بانکی و مالی ما حذف شود.

علم الهدی افزود: حضرت زینب(س) به ما یاد داد با دشمن بجنگیم؛ ما به عنوان ملت حسینی و زینبی چطور راه را برای دشمن با تصویب یک لایحه‌ای که در حقیقت دشمن را بر ما مسلط می‌کند، باز کردیم؟

وی با اشاره به استفساریه رییس مجلس از رهبری در مورد تصویب لوایح چهارگانه گروه اقدام ویژه مالی گفت: آنچه مقام معظم رهبری اجازه فرمود، مساله بررسی لایحه در مجلس بود. ایشان طی نامه‌ای که دفتر رهبری به رئیس مجلس نوشته فرمودند؛ رئیس محترم مجلس با سلام و تهیت، در پی استفساریه تلفنی شما نسبت به مخالفت و عدم مخالفت رهبری با بررسی لوایح چهارگانه و کنوانسیون‌ها، به دنبال فرمایش های در دیدار نمایندگان رهبری، آنچه در دیدار نمایندگان راجع به لوایح چهارگانه و کنوانسیون‌ها گفتم مربوط به اصل کنوانسیون‌ها بود نه کنوانسیون خاص. لذا با بررسی لوایح مشکلی ندارم.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: رهبری اجازه داد لوایح بررسی شود و ما هم قبول داریم و به حق است؛ اما سوال من از عزیزانی که در مجلس بررسی کردند و قانون منع مالی تروریسم را تصویب کردند، این است که آیا تصویب آنها با توجه به مبنای رهبری بود یا بی توجه به مبنای رهبری؟ شما عزیزان نماینده مردم هستید و این مردم روز و شب داد می‌زنند «مرگ بر ضد ولایت فقیه».

وی با بیان اینکه شما باید این لوایح را با توجه به مبنای مقام رهبری بررسی می‌کردید، پرسید: مبنای رهبری در کنوانسیون‌ها چیست؟

علم الهدی در پاسخ با اشاره به محتوای نشست نمایندگان مجلس با مقام رهبری که ماه گذشته انجام شده بود گفت: در دیدار با نمایندگان مجلس، رهبری فرمود در مورد این کنوانسیون‌ها، این معاهدات ابتدائا در اتاق‌های فکر قدرت‌های بزرگ برای تامین منافع آنها پخت و پز می‌شود و سپس با پیوستن دولت‌های مرعوب شکل بین‌المللی می‌گیرد؛ به گونه‌ای که اگر کشور مستقلی مانند ایران آن را قبول نکند مورد هجوم قرار می‌دهند.

وی افزود: همان‌گونه که رهبری در مورد برخی کنوانسیون‌های اخیر فرمودند، مجلس شورای اسلامی رشید و بالغ است و باید مستقلا در موضوعاتی مانند مبارزه با تروریسم و پولشویی قانون‌گذاری کند اما ضرورتی ندارد با استناد به این فرموده‌ها به کنوانسیون‌هایی بپیوندیم که از عمق اهداف آنها نگاه نیستیم یا می‌دانیم مشکلاتی دارند.

علم‌الهدی گفت: مبنای ایشان این است که نپیوندیم. ایشان تنها اجازه دادند (این لوایح) در مجلس مطرح شود؛ ولی نماینده مجلس مقلد رهبری است و باید به این مبنا توجه می‌کرد. شما بررسی کردید و به این نتیجه رسیدید که برای حفظ موقعیت الان کشور باید این لایحه را تصویب کنیم. چطور به این نتیجه رسیدید؟ کارشناس‌ترین شما و متخصص‌ترین شما خود وزیر خارجه بود. وزیر خارجه رسما اعلام کرد تصویب این قضیه مشکلات شما را حل نمی‌کند. او گفت نه من تضمین می‌کنم، نه رئیس‌جمهور که مشکلات اقتصادی حل شود؛ فقط بهانه را از آمریکا می‌گیرد.

وی افزود: واقعا وظیفه ما این است که بهانه را از آمریکا بگیریم؟ مگر آمریکا تا امروز در همه جنایات خود بهانه داشته است؟ جایی که بهانه نداشته از دروغ بهانه تراشیده؛ آنجایی که چنین قدرتی هم نداشته، بی بهانه جنایت کرده است. مگر ایرباس مسافری را با بهانه روی هوا زدند؟ ما در مجلس برای بهانه آمریکا قانون تصویب کنیم؟ در حالی که مراجع تقلید این کنوانسیون را تحریم کردند؟ ما بگوییم این را بررسی کردیم؟

نماینده رهبری در مشهد با بیان اینکه پیغمبر فرمود عالم وظیفه دارد بدعت که ظاهر شد به مردم بگوید، گفت: مراجع تحریم کردند؛ مقام رهبری مبنای خود را گفتند؛ من هم به عنوان طلبه وظیفه دارم، بگویم. این حرکت در مسیر خودتحریمی در برابر نیروهای مدافعی بود که در سپاه دارند جان می‌دهند و از ما دفاع می‌کنند.

وی افزود: خدا از یک قطره خون شهید نمی‌گذرد تصمیمات و رفتار شما اگر با یک قطره خون شهید منافات داشته باشد؛ خدا نمی‌گذرد. این نیست که یک عده بچه ‌هایشان را از دست بدهند، شما برای دشمن جاده‌سازی کنید و راه را باز کنید به سمت براندازی ما. خدا از یک قطره خون شهید نمی‌گذرد.

علم‌الهدی به مهمانان عرب زبان نیز با قرائت خطبه‌ای به زبان عربی، عرض ارادت کرد.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
5
مجلس در راس امور است. امام خمینی بنیانگذار انقلاب
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
3
اداره خزانه داری امزیکاهم نسبت به این اقدامات ایران برای باز کردن مسیر هائی برای عبور از تحریم ها ابراز نگرانی کرده مخالفان رژیم هم امید به مسدود شدن ارتباطات بانکی ایرانبسته اند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
3
بیکار هستی مرتب منعکس می کند.
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
10
خدایا به ما هم پول مفت و نان مفت بده تا حرف همینجوری بزنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
6
خدای بزرگ را شاکریم که رئیس جمهور عزیز و منتخب مان فردی است که از لحاظ ایمان، شرافت، انسانیت، دانایی، خردمندی و ... می تواند الگوی من و شما باشد.
همینطور سابقه رئیس محترم مجلس و تصویب کنندگان لایحه FATF هم نشان می دهد که آنان نیز از جمله بزرگان مومن و فرهیخته با درایت بالا و بسیار با بصیرت هستند و معمولاً با درنظر گرفتن همه جوانب یک موضوع، آن مورد را تایید یا رد می کنند.
بنابراین ناآگاهی و شاید هم ترس و توهم از بسیاری شایدها و نبایدها، نمی تواند دلیلی برای مخالفت های غیرقابل قبول و ایجاد مشکلات عدیده برای جامعه و ملت باشد.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
8
الهی شکر گه همه متخصص FATF شده‌اند و هر کسی یه نفع خودش برایمان سخن سرایی می‌کند.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
5
شما هم بودی مجبور می شدی تصویب کنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
4
یکی برای این آدم توضیح بده: لوایح بررسی بشه یعنی اینکه بررسی بشه اگر خوب بود تصویب بشه اگه بد بود تصویب نشه.

بررسی شد و نمایندگان محترم هم به این نتیجه رسیدند که لازم است تصویب بشه.

حالا الان این چی داره میگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لطفا یکی ترجمه کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین