کد خبر: ۵۵۰۵۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰

کشیش آمریکایی در ترکیه آزاد شد

دادگاهی در ترکیه با صدور حکمی با رفع حبس خانگی و آزادی کشیش آمریکایی بازداشت شده در این کشور موافقت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
دادگاهی در ترکیه با صدور حکمی با رفع حبس خانگی و آزادی کشیش آمریکایی بازداشت شده در این کشور موافقت کرد.

به گزارش آفتاب‎نیوز، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد، دادگاهی در ترکیه اندرو برانسون، کشیش آمریکایی بازداشت شده در این کشور را به سه سال و یک ماه زندان محکوم کرد اما با توجه به مدت زمانی که او تحت بازداشت بوده، حکم داد که این کشیش آزاد شود.

بدین ترتیب، با تصمیم مقام‌های قضایی در ترکیه، این کشیش آمریکایی که پس از مدتی زندان، در حبس خانگی بود، آزاد شد.

پیشتر شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز و روزنامه واشنگتن‌ پست گزارش دادند که آمریکا و ترکیه به توافقی دست یافته‌اند که به موجب آن از برخی از اتهامات علیه اندرو برانسون صرف نظر می‌شود و در جلسه استماع دادگاه یا به محض اتمام آن آزاد خواهد شد.

ترامپ در واکنش به این رویداد در توییتر خود نوشت: کشیش برانسون آزاد شد. او به زودی در خانه خواهد بود!

کشیش آمریکایی در ترکیه آزاد شد/ برانسون در مسیر بازگشت به آمریکا

خبرگزاری رویترز به نقل از وکیل این کشیش گزارش داد، برانسون پس از صدور این حکم سوار هواپیما شده و در مسیر بازگشت است.

این وکیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از رییس‌جمهوری، اعضای کنگره و رهبران دیپلمات آمریکا که به اعمال فشار علیه ترکیه برای تضمین آزادی کشیش برانسون ادامه دادند، سپاسگزاری می‌کنیم. این واقعیت که او اکنون سوار هواپیما در مسیر بازگشت به آمریکاست، صرفاً به عنوان یک پیروزی مهم برای کشیش برانسون و خانواده‌اش در نظر گرفته می‌شود.

رویترز گزارش داد، با پایان دادگاه، برانسون عازم خانه‌اش در ازمیر شد. مقام‌های آمریکایی به رویترز گفته‌اند، ارتش آمریکا این کشیش را با هواپیما به ایالات متحده بازمی‌گرداند.

کشیش آمریکایی در ترکیه آزاد شد/ برانسون در مسیر بازگشت به آمریکا

یکی از این مقامات تصریح کرد که بازگشت برانسون امروز محقق می‌شود. یک سخنگوی پنتاگون نیز گفت که هواپیمای در نظر گرفته شده این کشیش را از طریق آلمان به آمریکا برمی‌گرداند. با این حال، این سخنگو به زمان دقیقی اشاره‌ نکرده است.

شاهدان حاضر در دادگاه به خبرگزاری رویترز گفته‌اند، برانسون با کت و شلوار و کروات قرمز در دادگاه حاضر شد و قبل از اعلام حکم دادگاه گفت: من بی‌گناه هستم. من حضرت مسیح را دوست دارم. من ترکیه را دوست دارم.

شاهدان گفته‌اند که برانسون پس از اعلام حکم گریسته است.

منابع ترکیه‌ای امروز (جمعه) اعلام کردند که چهار تن از شاهدان در پرونده اندرو برانسون، کشیش آمریکایی دستگیر شده در ترکیه شهادت‌های پیشین خود را پس گرفتند. با تغییر شهادت‌ها، دادستان دادگاه خواستار برداشته شدن کنترل‌های قضایی علیه اندرو برانسون شد.

پیش از این وکیل برانسون گفته بود برداشته شدن کنترل‌های قضایی علیه موکلش به این معنی است که او آزاد است تا بلافاصله خاک ترکیه را ترک کند.

کشیش آمریکایی در ترکیه آزاد شد/ برانسون در مسیر بازگشت به آمریکا

حکم این دادگاه را شاید بتوان اولین قدم به سوی بهبود روابط آمریکا و ترکیه دانست. پرونده کشیش برانسون که بیش از ۲۰ سال در ترکیه زندگی کرده، در روابط دیپلماتیک آنکارا و واشنگتن به چالشی بزرگ تبدیل شده که وضع تعرفه‌ها و تحریم‌هایی را علیه ترکیه به دنبال داشته است.

برانسون در سال ۲۰۱۶ و به دنبال اتهامات تروریستی زندانی شد و در ماه ژوئیه به حبس خانگی درآمد.

منبع: خبرگزاری ایسنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
معلوم بود که ترکیه تسلیم می شود واقعاً ترامپ با قلدری موفق شد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین