کد خبر: ۵۵۰۷۱۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱

ساختمان حوزه علمیه برای زلزله‌زدگان کرمانشاه افتتاح شد/عكس

آیین کلنگ زنی مقبره احمدبن اسحاق و افتتاح ساختمان حوزه علمیه سرپل ذهاب که در زلزله سال گذشته تخریب شده بود، با حضور معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، مسئول دفتر امور اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه، نماینده ولی فقیه در کرمانشاه و مسئولان استانی و محلی، برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
در کرمانشاه، آیین کلنگ زنی مقبره احمدبن اسحاق و افتتاح ساختمان حوزه علمیه سرپل ذهاب که در زلزله سال گذشته تخریب شده بود، با حضور حجت الاسلام والمسلمین مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، مسئول دفتر امور اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه، آیت الله علما، نماینده ولی فقیه در کرمانشاه و مسئولان استانی و محلی برگزار شد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به وجود حوزه علمیه سرپل ذهاب در جوار مقبره احمد بن اسحاق و لزوم استفاده طلاب از این فضای معنوی، افزود: باهمت مسئولین استانی و خصوصا اداره اوقاف مقبره این عالم ربانی را به یک قطب بزرگ دینی و فرهنگی تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: باید بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری بتوانیم مقبره احمد بن اسحاق قمی را به جمکرانی ثانی تبدیل کنیم. در عظمت و جلالت احمدبن اسحاق همین بس که محل اعتماد امام زمان(عج) بوده است.

گفتنی است، زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دید.

ساختمان حوزه علمیه برای زلزله‌زدگان کرمانشاه افتتاح شد/عكس

حوزه نيوز 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین