کد خبر: ۵۵۰۷۲۳
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵

پروفسور سمیعی شهروند افتخاری البرز می‌شود

رییس بنیاد البرز شناسی گفت: نشان شهروند افتخاری البرز به پروفسور مجید سمیعی اهدا خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
مهراب رجبی امروز  شنبه 21 مهرماه در مراسم بزرگداشت روز ملی البرز که در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج برگزار شد، اظهار کرد: البرز در کنار استان‌هایی ازجمله تهران، اصفهان، خراسان جنوبی، بوشهر و یا فارس نهمین استانی است که دارای روز ملی شده است.

وی افزود: روز ملی یک استان باید دارای مشخصه‌ها و ویژگی‌هایی ازجمله اِلمان، نماد گیاهی و جانوری باشد که استان البرز تمامی این موارد را دارا است.

رئیس بنیاد البرز شناسی در ادامه از شهروندان افتخاری استان البرز نام برد و گفت: تاکنون شخصیت‌های بزرگی از جمله پروفسور پرویز کردوانی و سید عباس عراقچی به‌ عنوان شهروندان افتخاری البرز انتخاب شده‌اند.

رجبی اضافه کرد: در سال جاری نیز بنیاد البرز شناسی برنامه‌ریزی لازم را انجام داده تا سومین شهروند افتخاری ما پروفسور مجید سمیعی باشند و پروفسور این تقاضای ما را پذیرفته است.

وی از شورای شهر کرج درخواست کرد که نام‌گذاری چند خیابان و یا بلوار شهر کرج به نام شهروندان افتخاری البرز برای پاسداشت مقام و شخصیت آن‌ها انجام شود.

استاندار البرز  نیز با اشاره به قدمت تاریخی استان البرز گفت: همین که اولین خشت دست ساز بشر از محوطه ازبکی البرز به عنوان یکی از مهمترین داشته‌های تاریخی کشور در سازمان ملل می‌درخشد افتخار بزرگی است.

محمد علی نجفی در مراسم بزرگداشت روز ملی البرز اظهار کرد: البرز پتانسیل‌ قابل توجهی در بخش گردشگری دارد که بسیاری از آنها ناشناخته باقی مانده است.

وی ادامه داد: یکی از این ظرفیت‌ها، جاده چالوس به عنوان یکی از چهار جاده زیبای جهان است که در تمام طول سال میزبان گردشگران زیادی است. این جاده در حال حاضر با مشکل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کند که به نظر می‌رسد با اجرای عملیات گاز رسانی در این مسیر هم شاهد تلطیف هوا خواهیم بود و هم جنگل‌های این منطقه را از نابودی نجات می‌دهیم.

وی توضیح داد: باید تنگناهای استان در بخش‌های مختلف را شناسایی و راه حل مناسبی برای رفع آنها اجرایی کنیم.

استاندار البرز با اشاره به پیشینه تاریخی البرز بیان کرد: این استان با قدمتی 9000 ساله به نوعی شناسنامه تاریخی و افتخار باستان شناسی کشور محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین