کد خبر: ۵۵۰۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳

4 شاهزاده سعودی که اکنون پشت میله های زندان بسر می برند/ عکس

در حالی که یک سال از طرح ادعایی مقابله با فساد مالی در عربستان می‌گذرد، همچنان تعدادی از شاهزادگان سرشناس این کشور پشت میله‌های زندان به سر می‌برند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی میل، به رغم گذشت یک سال از طرح به اصطلاح مقابله با فساد مالی در عربستان که موجی از بازداشت شاهزادگان و میلیاردرهای سعودی را به دنبال داشت، محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور هنوز اجازه آزادی برخی از شاهزادگان را صادر نکرده است.

در حالی که ناپدید شدن و قتل احتمالی جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی، نقاب از چهره واقعی عربستان را به عنوان یک رژیم بی رحم برداشته است، برخی منابع خبری اعلام کردند هنوز سه شاهزاده و یک تاجر میلیاردر از سال گذشته در زندان های این کشور به سر می برند و ولیعهد عربستان به عنوان صادر کننده حکم بازداشت، همچنان مانع از آزادی آنها شده است.

4 شاهزاده سعودی که اکنون پشت میله های زندان بسر می برند/ عکس

بر اساس منابع نزدیک به خانواده سلطنتی، شاهزاده خالد بن طلال و شاهزاده عبدالعزیز بن فهد به همراه دو فرزند ملک عبدالله، پادشاه سابق عربستان (شاهزاده ترکی بن عبدالله آل سعود و محمد حسین العمودی- میلیاردر سعودی)، پشت میله های زندان به سر می برند.

برخی منابع اعلام کردند به احتمال زیاد عبدالعزیز بن فهد در کما به سر می برد و ترکی بن عبدالله جان خود را از دست داده است. العمودی نیز یکی از شاهزادگان ثروتمند سعودی است که گفته می شود ثروت او که از طریق سرمایه گذاری در بخش نفت و املاک به دست آمده، به بیش از 10 میلیارد دلار می رسد.

4 شاهزاده سعودی که اکنون پشت میله های زندان بسر می برند/ عکس

محمد بن سلمان، سال گذشته پس از آنکه به عنوان ولیعهد عربستان انتخاب شد با اجرای طرحی، به بازداشت شاهزادگان سعودی به اتهام پولشویی و افزایش ثروت روی آورد. او تعداد زیادی از شاهزادگان میلیاردر عربستانی را بازداشت کرد و پس از مصادره بخش هنگفتی از ثروتشان، اقدام به آزادی آنها کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین