کد خبر: ۵۵۰۸۰۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

موفقیت "رونا، مادر عظیم" در جشنواره بوسان

فیلم "رونا مادر عظیم" به عنوان محصول مشترک افغانستان و ایران در بخش "پنجره‌ای به سینمای آسیا" در بیست و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان حضور داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
فیلم "رونا، مادر عظیم" ساخته جمشید محمودی، کارگردان افغان که در آن محسن تنابنده، بازیگر ایرانی نقش اصلی را دارد، برنده اولین جایزه "کیم جی سئوک" از جشنواره فیلم بوسان کره جنوبی شد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این فیلم به عنوان محصول مشترک افغانستان و ایران در بخش "پنجره‌ای به سینمای آسیا" در بیست و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان حضور داشت.

موفقیت

جایزه "کیم جی سئوک" برای یادبود این چهره تاثیرگذار سینمای کره جنوبی که رئیس اجرایی جشنواره بوسان نیز بود، ایجاد شده است. او در سال ۲۰۱۷ درگذشت.

همه ساله دو فیلم برنده این جایزه ده هزار دلاری شناخته می‌شود. فیلم "دنده" ساخته "ژانگ وی" برنده دیگر این جایزه بود.

فیلم "رونا مادر عظیم" با کارگردانی جمشید محمودی و تهیه‌کنندگی نوید محمودی، سینماگران افغان، روایتگر داستان زندگی عظیم، مهاجر افغان مقیم ایران است.

محسن تنابنده، بازیگر ایرانی نقش این مهاجر را بازی کرده است.

این فیلم همچنین امسال به عنوان نماینده سینمای افغانستان در جوایز اسکار به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی شده است.

نود و یکمین دوره جوایز اسکار ۲۴ فوریه سال آینده میلادی در لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

نوید محمودی، تهیه‌کننده این فیلم به بی‌بی‌سی گفت که به جز محسن تنابنده، و فرشته حسینی بازیگر افغان، تمامی بازیگران دیگر این فیلم آماتور هستند.

نوید محمودی و جمشید محمودی، معروف به برادران محمودی، فیلم‌سازان افغان مقیم ایران هستند که پیشتر فیلم 'چند متر مکعب عشق' را ساخته بودند و مورد توجه منتقدان فیلم قرار گرفته بود.

این فیلم در ایران به نام 'شکستن همزمان بیست استخوان' اکران شد و چند روز پیش نیز با نام بین‌المللی "رونا مادر عظیم" برای نخستین بار در جشنواره بوسان کره جنوبی اکران شد.

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان از ٤ تا ١٣ اکتبر در کره جنوبی برگزار شد.

امسال جایزه بهترین فیلم بخش رقابتی جشنواره به فیلم "وحشی" ساخته "چو سی وی" از چین اعطا شد.

منبع:  بی بی سی


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین