کد خبر: ۵۵۰۸۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

11 اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن که نمی دانستید!

یک لبخند زیبا ؛ این یکی از جذاب ترین ویژگی های شماست اما چه چیزی می تواند دندان ها را از بین ببرد؟ عادات بهداشتی ضعیف دندان . اکثر مردم از دندان های خود به درستی مراقبت نمی کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
اکثر ما روزانه دندان های خود را مسواک می کنیم و فکر می کنیم که آن ها تمیز شده اند در صورتیکه اشتباهاتی در هنگام مسواک زدن وجود دارند که ما از روی عادت مرتکب آنها می شویم.

اشتباهات مسواک زدن

نگه داشتن دندانهایتان به بهترین شکل نیاز به بازدید منظم دندانپزشک دارد با این حال بهداشت دهان و دندان خوب در خانه شروع می شود و برای این هدف مسواک زدن دندان ها راه مناسب برای حفظ لثه ها و دندان های سالم است مهمی که اکثر ما در اجرای آن اشتباهاتی داریم ؛
1. استفاده از یک مسواک برای مدت طولانی :

با استفاده مداوم (دو بار در روز به مدت هفت روز هفته) میانگین عمر مسواک حدود 3 ماه است پس از 200 بار استفاده، شما نیاز به تغییر مسواک دارید زیرا موی مسواک شکسته میشود.موی شکسته دهان و دندان شما را به درستی پاک نمی کند.

مسواک خود را پس از آن که موی انعطاف پذیری خود را از دست داد تغییر دهید. پس از دو ماه استفاده روزانه - باکتری ها و ذرات غذا روی مسواک باقی میمانند پس اطمینان حاصل کنید که هر سه ماه یکبار مسواک خود را تغییر می دهید.

2. دندان هایتان را به اندازه کافی مسواک نمی کنید :

دو دقیقه زمان لازم برای مسواک زدن دندان است ؛ زمان مسواک کردن یک فرد تنها 45 ثانیه است. مسواک زدن کمتر از 2 دقیقه مانع جذب فلوراید موجود در خمیر دندان به دندان میشود و با کوتاه کردن زمان مسواک زدن، دندان ها تمیز نمیشوند.

اغلب قسمت هایی از دهان نادیده گرفته میشود ؛ممکن است روی دندان سفید و مرواریدی باشد - اما در مورد دو طرف دندان و یا پشت دندان شرایط چگونه است؟ میتوانید از مسواک برقی استفاده کنید یا گوشی یا تایمر خود را روی 2 دقیقه تنظیم کنید ؛فقط مطمئن شوید تا 2 دقیقه مسواک بزنید.

3. پس از مسواک زدن دهان خود را با آب بشویید:

بله بعد از مسواک زدن دندان خود را با آب بشوید ،شما می توانید خمیر دندان را بیرون بریزید، اما لحظه ای که آب وارد مخلوط می شود - کارایی فلوراید را از بین میبرد.برخی از شما از روی عادت دهان را شستشو میدهید از محلول شستشوی دهان استفاده کنید که حاوی فلوراید به جای آب است ،حداقل نیم ساعت بعد از مسواک زدن آب یا مایعات بنوشید.
اشتباهاتی که در مسواک زدن اتفاق می افتد!

4. نگهداری مسواک در توالت

همه ما احتمالا این اشتباه را مرتکب شده ایم:

طبق مطالعه ای نگهداری مسواک در توالت آن را آلوده می کند. حتی مدفوع انسان هم روی آن پیدا شده است. چطور این اتفاق می افتد؟ از آنجا که شما آن را در توالت خود نگهداری می کنید. هنگامی که سیفون را میکشید، محتویات کاسه توالت در تمام جهات اسپری می شود ؛

اگر شما حمام خود را با دیگران به اشتراک بگذارید مخصوصا با بچه ها احتمال آلودگی بیشتر است. قرار دادن درب روی مسواک شما باعث کاهش این مشکل می شود مسواک خود را در جای دیگری قرار دهید مثل داخل کابینۀ دارویی خود.

5. استفاده از نخ دندان:

نخ دندان حداقل یک بار در روز مورد نیاز است تا پلاک بین دندان های خود را حذف کنید، جایی که مسواک شما نمی رسد. پلاک که از طریق مسواک زدن برداشته نمی شود و به رسوبات سخت تبدیل می شود، بهترین مکان برای رشد باکتری است.سخت ترین قسمت شروع کردن است پس برای رفع این سختی حداقل یک دندان را نخ بزنید هنگامی که با یک دندان شروع کنید ، راحت تر بقیه را نخ میکنید.

6. بعد از مسواک زدن زبان را نشستن:

زبان خود را تمیز کنید تا از بوی بد دهان و باکتری خلاص شوید ؛ از یک اسکراب شستشوی دهان استفاده کنید یا مسواکی را تهیه کنید که زبان شویه دارد.حتی می توانید از خود مسواک برای شستشو ی زبان استفاده کنید، به خوبی زبان شویه عمل نمی کند اما نتیجه بخش است.

7. استفاده از مسواک سخت و سفت :

اگر موی مسواک خیلی سفت باشد به لثه آسیب میزند از مسواک نرم استفاده کنید، هدف از مسواک زدن تمیز کردن باقی مانده غذا از دندان است نه برق انداختن آن. استفاده از مسواک سخت یا متوسط به مینای دندان آسیب می رساند و آن را حساس می کند.
8. استفاده اشتباه از مسواک:

نحوه درست مسواک زدن به شکل دایره ای است، به عقب و جلو حرکت نکنید ؛ حرکت دایره ای مناسب ترین و بهترین حالت تمیز کردن است.

9. مسواک زدن در زاویه اشتباه:

همیشه باید مسواک را در زاویه 45 درجه نگه دارید و به حالت دایره ای مسواک بزنید با این روش به راحتی لثه و دندان های بالای را نیز می توانید مسواک بزنید.

10. مسواک زدن یک منطقه:

مسواک زدن کاری است که از روی عادت انجام می دهیم اما بعضی نقاط را مسواک نمی زنیم. الگوی مسواک زدن خود را تغییر دهید و همه ی نقاط را مسواک کنید ؛ استفاده از مسواک برقی کار را برای شما راحت می کند، فقط باید آن را در جهات مختلف تکان دهید.

11. مسواک زدن بیش از دو بار در روز:

نیازی نیست بیش از دو بار در روز مسواک بزنید ؛ بعضی افراد فکر می کنند ایرادی ندارد 3 یا 4 بار در روز مسواک بزنند، معمولا بعد از هر وعده غذایی. مسواک بیش از 2 بار می تواند به لثه و مینای دندان آسیب برساند.

چند دقیقه بعد از غذا باید مسواک بزنید؟

خیلی افراد بعد از خوردن غذاهای اسیدی برای مسواک زدن صبر نمی کنند ؛ بعد از خوردن غذا PH دهان کاهش میابد و مسواک زدن موجب می شود اسید به راحتی وارد مینای دندان شود. حداقل 30 دقیقه باید صبر کنید و بعد مسواک بزنید.

حداقل 3 هفته زمان می برد تا عادت های جدید را یاد بگیرید، هر هفته یک تغییر را در مسواک زدن خود ایجاد کنید به این روش تغییر را احساس خواهید کرد.

مراجعه منظم به دندان پزشکی و اجتناب از این اشتباهات سلامت لثه و دندان های شما را تضمین می کند.

منبع: بهداشت نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
0
11 اشتباهات یا 11 اشتباه؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین