کد خبر: ۵۵۰۸۷۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴

پیشتازی دموکرات‌ها در نظرسنجی‌های پیش‌ از انتخابات کنگره آمریکا

یک نظرسنجی که نتایج آن امروز (یکشنبه) منتشر شد، نشان داد که میزان محبوبیت حزب جمهوری خواه آمریکا متعلق به دونالد ترامپ نسبت به ماه اوت بهبود یافته اما حزب دموکرات به میزان ۱۱ درصد بر این حزب رقیب خود برتری دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
 این نتیجه درحالی مطرح شده که تنها سه هفته تا زمان برگزاری انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا باقی مانده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس نتایج این نظرسنجی که از سوی موسسه Langer Research Associates صورت گرفته، مجموع ۵۳ درصد پاسخگویان گفتند که از حزب دموکرات آمریکا حمایت می‌کنند و در مقابل ۴۲ درصد از آمریکایی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی نیز اظهار داشتند که به نفع حزب جمهوری‌خواه رای می‌دهند.

این نظرسنجی فاش کرد، ۴۵ درصد پاسخگویان به حزب دموکرات برای رسیدگی به مشکلات مهم پیش روی کشور اعتماد بیشتری دارند در حالی که تنها ۳۷ درصد ترجیح میدادند که حزب جمهوری خواه به این مسائل رسیدگی کند.

در عین حال میزان محبوبیت ترامپ به نسبت ماه اوت به مقدار پنج درصد افزایش یافته و از ۳۶ درصد به ۴۱ درصد رسیده است. این میزان محبوبیت برای ترامپ در رده دوم بالاترین میزان محبوبیت وی از زمانی که او به ریاست جمهوری رسید محسوب می‌شود.

با این حال این شرکت نظرسنجی گفته که میانگین محبوبیت ترامپ در فاصله ۲۰ ماهه نخست ریاست جمهوری کمتر از هر رئیس‌جمهور دیگری از زمان اواخر دهه ۱۹۴۰ تا کنون بوده است.

انتخابات میان‌دوره ای کنگره آمریکا قرار است در تاریخ ۶ نوامبر برگزار شود. رای دهندگان آمریکایی در این انتخابات تمامی ۴۳۵ نماینده مجلس نمایندگان کنگره و یک سوم از سناتورهای مجلس سنا را تعیین خواهند کرد.

این نظرسنجی به سفارش رسانه های واشنگتن پست و ای بی سی نیوز با پرسش از ۱۱۴۴ نفر از طریق تلفن در زمان ۸-۱۱ اکتبر انجام شده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین