کد خبر: ۵۵۱۲۰۱
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲

چند نفر در جهان از گرسنگی رنج می برند؟

دبیرکل سازمان ملل متحد با صدور پیامی به مناسبت 16 اکتبر، روز جهانی غذا، از وجود 820 میلیون نفر گرسنه در جهان خبر داد و جهانی را خواستار شد که رد آن همه افراد به غذای سالم و مغذی دسترسی داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
در متن پیام آنتونیو گوترش به مناسبت روز جهانی غذا آمده است: در جهان سرشار از نعمت ما، از هر 9 نفر یک نفر غذای کافی برای خوردن ندارد و حدود 820 میلیون نفر همچنان از گرسنگی رنج می برند که بیشتر آنان را زنان تشکیل می دهد.

به گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران،  این پیام می افزاید: گرسنگی عامل تقریبا نیمی از مرگ و میرهای کودکان در سراسر جهان است و حدود 155 میلیون کودک به شدت دچار سوء تغذیه هستند و ممکن است اثرات بازماندگی از رشد را در سراسر زندگی تحمل کنند.

دبیرکل سازمان ملل متحد در این پیام خاطرنشان می کند: نبود گرسنگی با اتحاد نیروها ممکن می شود و کشورها و انجمن ها، سازمان ها و اشخاص هر کدام از ما باید نقش خود را در راه رسیدن به سیستم های غذایی پایدار انجام دهیم.
گوترش تاکید می کند: امروز باید تعهد برای حمایت از حق اساسی هر فرد به غذا را تجدید کنیم تا کسی نادیده انگاشته نشود.

روز جهانی غذا، 16 اکتبر مقارن با سالروز تاسیس سازمان فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) در سال 1945 نامگذاری شده است. شعار امسال این روز جهانی، «تلاش برای دستیابی به گرسنگی صفر» است.

گزارش‌های فائو حاکی از آن است که میزان گرسنگی در سطح جهان پس از یک دوره کاهش، بار دیگر رو به افزایش است و جنگ، شرایط آب و هوایی وخیم ناشی از تغییرات اقلیمی، رکود اقتصادی و سرعت فزاینده پدیده چاقی و اضافه وزن مسیر پیشرفت در نبرد علیه گرسنگی و سوءتغذیه را با موانع جدی مواجه کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین