کد خبر: ۵۵۱۵۱۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

روسیه: امکان حذف ایران از بازار نفت وجود ندارد

وزیر توسعه اقتصادی روسیه با تاکید بر اینکه ' عملا امکان حذف ایران از بازار نفت وجود ندارد ' ؛ اعلام کرد : موضع اصولی مسکو در زمینه نفت ؛ حفظ همه صادرکنندگان است .
آفتاب‌‌نیوز :
«ماکسیم اورشکین» در جلسه اقتصادی که در چارچوب پانزدهمین نشست سالانه والدای در سوچی برگزار شد ؛ همچنین درباره عواقب اعمال تحریم های نفتی علیه ایران اظهار داشت: حذف ایران از بازار جهانی نفت باعث می شود قیمت این محصول به بالای 100 دلار در هر بشکه برسد.

الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه دوشنبه گذشته در دیدار با بیژن نامدار زنگنه در مسکو گفته بود که روسیه امیدوار است با تلاش مشترک، بازار نفت را تثبیت و تولیدکنندگان آن را به عنوان بازیگرانی مسئولیت پذیر معرفی کند که به ایجاد قوانین پایدار و قابل پیش بینی در بازار نفت اهمیت می دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از بخش مطبوعاتی سفارت ایران در روسیه؛ وی در این دیدار اظهار داشت که روسیه و ایران در تماس دایمی هستند که به تقویت همکاری بین دو کشور در همه سطوح از روابط تجاری و اقتصادی، از جمله در بخش انرژی کمک می کند.

گفتنی است، وزیر انرژی روسیه هفته گذشته پیام های توئیتری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را باعث سردرگمی در بازار نفت خواند و اظهار داشت: اظهارات پرهیجان ترامپ بازار جهانی نفت را پرتلاطم می کند و در نتیجه آن بهای کنونی نفت به خاطر هیجان های شرکت کنندگان در آن از سطح معمولی فراتر رفته است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین