کد خبر: ۵۵۱۵۵۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹

پامپئو: تکلیف تحریم‌های ترکیه را خیلی زود معلوم می‌کنیم

وزیر امور خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه به‌زودی درباره تحریم‌ها علیه ترکیه تصمیم‌گیری خواهد شد گفت که برخی از این محدودیت‌ها در واکنش به اقدامات علیه کشیش آمریکایی است که به تازگی آزاد شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا درباره این تحریم‌ها به خبرنگاران گفت: در این رابطه به زودی تصمیم می‌گیریم. هنوز تصمیم‌ نهایی اتخاذ نشده است و من باید با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا صحبت کنم.

اظهارنظر پامپئو در حال بازگشت او از دیدار با رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه در آنکارا و چند روز پس از آزادی اندرو برانسون، کشیش آمریکایی محبوس در ترکیه مطرح می‌شود. برانسون در دسامبر ۲۰۱۶ به اتهام عضویت در سازمان فتح‌الله گولن، روحانی ترک‌تبار ساکن آمریکا زندانی شد که از نظر ترکیه عامل کودتای ناکام سال گذشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی،رئیس‌جمهوری آمریکا تحریم‌هایی را بابت این مساله علیه ترکیه خصوصا سلیمان سویلو، وزیر کشور و عبدالحمید گل، وزیر دادگستری ترکیه بابت عدم آزادی برانسون اعمال کرده بود. این مساله موجی از تنش‌ها در روابط دو جانبه را به وجود آورد و بازارها را ملتهب ساخت. ترامپ پس از آن تعرفه آلومینیوم و فولاد وارداتی را به ترتیب ۲۰ درصد و ۵۰ درصد افزایش داد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین