کد خبر: ۵۵۱۶۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹

مکالمه از ایران به عراق، دقیقه‌ای چند؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کاهش نرخ مکالمه از ایران به عراق به دقیقه‌ای ۹۰۰ تومان به مناسبت اربعین خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام خود درباره امکانات فراهم‌شده برای اربعین اظهار کرد: مذاکرات سیاسی گسترده‌ای در سال جاری با هیئت اتصالات و وزارت ارتباطات عراق به منظور تسهیل ارتباطات اربعین داشتیم. با توافق صورت گرفته، قیمت ارتباطات بین ایران و عراق و بالعکس کاهش یافته است. بر این اساس، نرخ مکالمات صادره ایران به عراق از دقیقه‌ای ۳۰۰۰ تومان به دقیقه‌ای ۹۰۰ تومان برای ایام اربعین حسینی کاهش یافت.

وی با بیان اینکه ظرفیت ارتباطاتی دو کشور به دو برابر گذشته ارتقا یافته، توضیح داد: در ۱۰ نقطه از مسیر نجف به کربلا، با همکاری شرکت‌های اینترنتی عراق وای‌فای رایگان برای زوار فراهم است. صحن حضرت زهرا سلام الله علیها نیز در دو روز آینده به وای‌فای مجهز خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مشکلات افزایش هزینه دیتای سیم‌کارت‌های ایرانی در عراق، بیان کرد: با افزایش نرخ ارز، استفاده از خدمات رومینگ و بویژه رومینگ دیتا بسیار گران خواهد بود. توصیه می‌کنم برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، زوار عزیز حتما از سیم‌کارت‌های عراقی استفاده کنند.

جهرمی همچنین با بیان اینکه تماس از ایران به عراق مقرون به صرفه‌تر است، افزود: در ساعات پیک که از ساعات غروب آغاز و تا یک بامداد ادامه می‌یابد، از تماسهای غیرضرور بپرهیزید. علیرغم همه تمهیدات اپراتورهای عراقی، در مسیر نجف به کربلا در ایام منتهی به اربعین، با شلوغی مسیرهای ارتباطی مواجه خواهیم بود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
0
کاملا دروغه ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین