کد خبر: ۵۵۱۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰

بایدن: ترامپ نمی‌داند چه می‌کند/ دموکرات‌ها نباید ترامپ را استیضاح کنند

معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا تاکید کرد چنانچه دموکرات‌ها در انتخابات ماه آتی کنگره توانستند مجددا کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را به دست بگیرند نباید دونالد ترامپ را استیضاح کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در مصاحبه با سی‌بی‌اس تاکید کرد، اعتقادی ندارم که دموکرات‌ها در صورت پس گرفتن مجلس نمایندگان آمریکا در انتخابات ماه نوامبر باید برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اقدام کنند. او افزود: امیدوارم این کار را نکنند. گمان نکنم اکنون برای انجام این کار ضرورتی وجود داشته باشد.

بایدن که نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را بعید ندانسته است، معتقد است دموکرات‌ها باید اجازه دهند که شورای ویژه به ریاست بازرس رابرت مولر تحقیقاتش را درباره ادعای مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ و گزارش یافته‌هایش تکمیل کند.

معاون باراک اوباما تاکید کرد: مسائل دیگری وجود دارد که نیازمند رسیدگی فوری است. اجازه دهید ببینیم آن تحقیقات به کجا می‌رسد.

بایدن همچنین گفت که به نظر می‌رسد ترامپ نمی‌داند چه می‌کند و چطور دیکتاتورها را مورد مرحمت قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد ترامپ با خودکامه‌ها عشق بازی می‌کند و دیکتاتورها را نوازش؛ از جمله کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه و خاندان سعودی.

وی افزود: ترامپ نه تنها نمی‌داند چه می‌کند بلکه رهبری ملت آمریکا در جهان را به شدت در هم پیچیده است.

بایدن تاکید کرد: از آنجا که ترامپ از هیچ رهبری در جهان انتقاد علنی ندارد شاید پیام‌های تند و تیزش را در پشت درهای بسته می گوید.

به گزارش ایسنا، دموکرات‌ها برای کسب مجدد اکثریت در انتخابات ماه آتی برای مجلس نمایندگان آمریکا باید ۲۳ کرسی دیگر به دست آورند. برخی از نمایندگان مستقل تاکید دارند که این حزب باید در صورت کسب اکثریت، مساله استیضاح را در اولویت قرار دهند اما رهبران حزبی مکررا تاکید دارند که این موضوع در صدر دستورکار آنها نیست.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین