کد خبر: ۵۵۱۸۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
فهرست تحریم‌های آمریکا می‌تواند به تجارت بشردوستانه جهان با ایران لطمه بزند

هشدار "وال استریت ژورنال" به ترامپ: تحریم آمریکا علیه ایران، اروپایی‌ها را عصبانی کرده است

اتحادیه اروپا معتقد است که دسترسی ایران به کالاهای بشردوستانه در اولویت قرار دارد و مقام‌های اروپایی از اقدام امریکا علیه بانک پارسیان عصبانی هستند. از دید این گزارش این موضوع می‌تواند مقام‌های اروپایی را متقاعد به ایجاد سازوکار برنامه‌ریزی‌شده تازه‌ای برای مقابله با تحریم‌های امریکا کند؛ سازوکاری برای معاملات بشردوستانه.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اقتصادی- وال استریت ژورنال نوشت که اقدامات دولت آمریکا علیه بانک‌های خصوصی ایران می‌تواند این پیام را به ایران بدهد که باید منتظر رویکردی تندروانه‌تر از گذشته باشد. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این روزنامه امریکایی با اشاره به اینکه حقوقدانان و تحیلگران غربی معتقدند که تحریم امریکا علیه بانک‌های خصوصی به خصوص بانک پارسیان می‌تواند تلاش‌های بشردوستانه در قبال ایران را کند و در مسیر آن مانع ایجاد نماید، در این‌باره می‌نویسد: "تحریم‌های امریکا ممکن است پیامدها ناخواسته‌ای برای تلاش‌های بشردوستانه در قبال ایران به دلیل هدف قرار دادن بانک‌های آن کشور داشته باشد. همچنین، این موضوع می‌تواند پیامی درباره تندروی بیشتر در قبال ایران از سوی امریکا باشد. این موضوع به ایران نشان می‌دهد که امریکا آماده است تا آخرین سری از تحریم‌های لغوشده در نتیجه برجام را نیز دوباره بازگرداند و بخش نفت و پتروشیمی ایران هدف حمله و زیر فشار قرار دهد. 

هشدار

خزانه‌داری آمریکا هفته جاری شرکت‌ها و بانک‌هایی که به اعتقاد آن نهاد مورد حمایت سپاه و بسیج هستند را مورد تحریم قرار داد. محدودیت اعمال شده تحت عنوان مقابله با به اصطلاح تروریسم اعمال شده‌اند. با این حال، در میان موسساتی که در فهرست سیاه قرار گرفته‌اند نام بانک پارسیان به چشم می‌خورد که کانال اصلی برای تجارت بین‌المللی بشردوستانه با ایران است به خصوص در زمینه واردات تجهیزات پزشکی، دارو و غذا به آن کشور. 

"آدام اسمیت" همکار در شرکت حقوقی Gibson Dunn & Crutcher LLP که پیشتر مشاور ارشد وزیر خزانه‌داری در اداره تحریم‌ها بوده است، می‌گوید از این موضوع بسیار نگران است چرا که تحریم آن بانک باعث توقف اجرای پروژه‌های بشردوستانه در ایران می شود. 

این روزنامه با اشاره به اینکه بانک پارسیان به ایمیل "وال استریت ژورنال" پاسخ نداده است، اشاره می‌کند با این حال، آن بانک در بیانیه‌ای اشاره کرده که در طول تحریم‌ها علیه ایران حجم قابل توجهی از تجهیزات انسانی و بشردوستانه در زمینه واردات خدمات پزشکی و مواد غذایی و دارو را انجام داده و براساس رعایت قوانین ضدپولشویی و استانداردهای ملی و بین‌المللی عمل کرده است. 

این روزنامه در ادامه اشاره می‌کند که در یادداشتی منتشر شده توسط گروه اورسیا -یک گروه مشاوره درباره مخاطرات سیاسی- نیز اشاره شده که یکی از مخاطبان احتمالی تحریم‌های بانکی پارسیان شرکت‌های اروپایی هستند. اتحادیه اروپا معتقد است که دسترسی ایران به کالاهای بشردوستانه در اولویت قرار دارد و مقام‌های اروپایی از اقدام امریکا علیه بانک پارسیان عصبانی هستند. از دید این گزارش این موضوع می‌تواند مقام‌های اروپایی را متقاعد به ایجاد سازوکار برنامه‌ریزی‌شده تازه‌ای برای مقابله با تحریم‌های امریکا کند؛ سازوکاری برای معاملات بشردوستانه.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
0
2
مقام‌های اروپایی از اقدام امریکا علیه بانک پارسیان عصبانی هستند.

در الگوی پیشرفت پنجاه ساله ...........
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین