کد خبر: ۵۵۱۹۹۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۷

خبر خوش سردار کمالی به سربازان محقق/ سربازی به تعویق می‌افتد؟

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح از احتمال به تعویق افتادن اعزام به خدمت سربازان محققی خبر داد که پروژه‌های نیمه تمام دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در رابطه با مشمولانی که پروژه تحقیقاتی خود را با درصد قابل توجهی انجام دادن، ولی به خدمت اعزام شده اند، اظهار کرد: پیش از این در جلسه‌ای وضعیت این افراد بررسی و توافق شده بود کسانی که تا زمان اعزام به سربازی تحقیق‌شان به اتمام نمی‌رسد، ۶ ماه اعزام آنها به تعویق بیافتد.

وی ادامه داد:، اما اخیرا مطلع شدیم که تعدادی از این افراد به خدمت سربازی اعزام شده اند. در صورتی که مقرر شده بود تا به کسانی که پروژه را تمام نکرده و وارد خدمت شده اند در صورت پیشرفت ۵۰ درصدی کار، اجازه داده شود کار را تمام کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: در ارتباط با اعزام به خدمت افرادی که درصد قابل توجهی از پروژه تحقیقاتی را انجام داده، اما هنوز تکمیل نکرده اند، به نیرو‌های مسلح ابلاغ شد که در اسرع وقت مشخصات این افراد را برای  بررسی به بنیاد نخبگان نیرو‌های مسلح ارسال کنند.

وی یادآور شد: بنابراین همه کسانی که قبلا پروژه خود را شروع و درصد قابل توجهی از آن را انجام داده، ولی به خدمت اعزام شده اند در اسرع وقت به مراکزی که تحقیق را برای آنجا انجام داده اند مراجعه و پیگیر ارسال مشخصات خودشان به ستاد کل نیرو‌های مسلح شوند تا مشکل‌شان برطرف شود.

سردار کمالی در رابطه با انجام پروژه تحقیقاتی به جای خدمت سربازی اظهار کرد: برابر مقررات، مشمولان کارشناسی ارشد و بالاتر می‌توانند پروژه تحقیقاتی در مورد مسائل دفاعی و امنیتی انجام دهند و این پروژه به عنوان مدتی از خدمت سربازی آنان محاسبه می‌شود.

وی در ادامه افزود: مدت فوق به عنوان خدمت در کارت درج می‌شود. توجه داشته باشیم که انجام پروژه تحقیقاتی کسری خدمت نبوده و این روش رویکرد جدیدی از نحوه خدمت است.

سردار کمالی در پاسخ به این سوال که مشمولان چه زمانی می‌توانند پروژه تحقیقاتی را انتخاب و انجام دهند؟، گفت: باید سعی شود پروژه در زمان دانشجویی یا همان ابتدای فراغت از تحصیل انتخاب شود تا افراد فرصت کافی برای تحقیق داشته باشند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره نحوه انتخاب پروژه تصریح کرد: سربازان برای انجام پروژه تحقیقاتی باید به یکی از دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی نیرو‌های مسلح و یا به سایت این مراکز مراجعه کنند.

سردار کمالی در ادامه افزود: افراد باید توانایی انجام پروژه را داشته باشند و اگر نتوانند پروژه را انجام دهند، زمانی به عنوان مدت خدمت برای آنان محاسبه نخواهد شد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح با تاکید بر ثبت پروژه در سامانه وظیفه عمومی گفت: افراد پس از انتخاب پروژه، حتما به مرکزی که پروژه را از آن دریافت کرده اند، تاکید کنند تا موضوع پروژه در سامانه وظیفه عمومی ثبت شود.

سردار کمالی درباره تعداد پروژه‌هایی که هر فرد می‌تواند انجام دهد، بیان کرد: هر فرد حداکثر دو پروژه می‌تواند انجام دهد و اگر فردی دوپروژه انتخاب کرد، هر دو باید برای یک نهاد نظامی باشد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح با تاکید بر اینکه انتخاب پروژه در حین خدمت ممنوع است، گفت: اصل بر این است که مشمول قبل از تاریخ اعزام مندرج در برگ اعزام، پروژه‌های خود را به اتمام برساند، اما در موارد خاص ممکن است با تشخیص سازمان بکارگیرنده، تقاضای تعویق اعزام مشمول مورد موافقت قرار گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: تقاضای تعویق اعزام باید حداقل یک ماه مانده به اعزام صورت گیرد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره انتخاب موضوعات تحقیقی تصریح کرد: تحقیق یک کار تخصصی است، لذا موضوع تحقیق باید متناسب با رشته تحصیلی آن‌ها باشد. کسانی که برای سازمانی پروژه انجام دادند حتما باید در همان سازمان خدمت کنند.
سردار کمالی گفت: کسانی که اقدام به دریافت پروژه کرده‌اند نباید برای دریافت امریه به دستگاه‌های غیر نظامی مراجعه کنند، مگر اینکه سازمان امریه را بپذیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین