کد خبر: ۵۵۲۰۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵

کاهش گفت‌وگو در خانواده‌های ایرانی از ۲ ساعت به ۲۰ دقیقه

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه طرح گفت‌وگوی ملی خانواده به معضل اختلال ارتباطی توجه دارد، گفت: گفت‌وگوی اعضای خانواده‌های ایرانی به ۲۰ دقیقه رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :
معصومه ابتکار در نشست با احزاب و تشکل‌های غیردولتی شهرستان دماوند حول محور گفت‌وگوی ملی خانواده و بین‌نسلی که در سالن نشست‌های فرمانداری دماوند برگزار شد، اظهار کرد: یکی از زمینه‌هایی که دولت مأموریت دارد، رسیدگی و برنامه‌ریزی برای خانواده است.

وی با بیان اینکه این موضوع در کنار تمام مسائل مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه کلیدی و مهم است، افزود: امروز خانواده هسته اولیه جامعه تلقی می‌شود و محل پرورش جامعه و نسل‌های آینده و مأمن جامعه و کانون الهام‌بخش حرکت روبه‌ جلوی کشور است.

معاون امور زنان و خانواده معاون رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد کشور در خانواده نهفته است، گفت: امروز خانواده‌ها دچار آسیب‌های زیادی هستند و این معضلات تنها متعلق به کشور ایران نیست و همه کشورها وجود دارد؛ امروز معضلات بحث طلاق، کاهش نرخ ازدواج و طلاق‌های عاطفی در کشورهای مختلف وجود دارد و از مهم‌ترین دلایل آنها نیز بحث اقتصادی و اشتغال است.

ابتکار ادامه داد: دولت دوازدهم در این زمینه با برنامه‌ریزی مطلوب و حمایت مجلس از محل صندوق ذخیره ارز با فراهم کردن تسهیلات ویژه برای روستاییان و شهری و همچنین توجه به زنجیره تولید برای شکل‌گیری اشتغال پایدار و مسأله بازاریابی گام‌های مؤثری برداشته است.

وی تصریح کرد: امروز در شرایط جدیدی قرار داریم و شرایط سخت اقتصادی به کشور وارد شده است؛ دشمن با جنگ اقتصادی و روانی به دنبال ناامیدی و چند دستگی بین مردم ایران است و به همین جهت، بیش از هر زمان دیگری نیاز به انسجام داریم و باید تلاش کنیم تا اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید رهبر انقلاب است، محقق شود و خانواده‌ها در این زمینه کانون تحولات و رویکردها هستند.

معاون امور زنان و خانواده معاون رئیس جمهور با بیان اینکه خانواده‌ها بر اساس ضعف در قوانین یا معضلاتی که بیشتر قانون نانوشته است، دچار آسیب‌های حقوقی هستند، بیان کرد: در این خصوص، دولت گام‌های مؤثری برداشته و با پیگیری‌های دولت و مجلس لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بعد از ۱۰ سال توقف در مجلس تصویب شده و با تأیید شورای نگهبان، دولت آماده اجرای این قانون پیش روی حامی خانواده‌هاست.

ابتکار اضافه کرد: همچنین لایحه تأمین امنیت بانوان برابر خشونت در حال پیگیری است و امیدواریم با توجه مجلس شورای اسلامی، قانون خوبی برای حمایت از خانواده‌ها داشته باشیم.

به گزارش معاونت امور زنان؛ وی اظهار کرد: در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با همکاری تشکل‌های اجتماعی، دانشگاهیان و احزاب جریان اجتماعی در کشور به عنوان «گفت‌وگوی ملی خانواده» در کشور شکل دادیم تا این گروه‌ها به بررسی و رفع معضل اختلال ارتباط در خانواده‌ها بپردازند.

معاون امور زنان و خانواده معاون رئیس جمهور، معضل اساسی و مهم خانواده‌های امروز را اختلال ارتباطی دانست و افزود: امروز لکنت زبان، خشونت، عدم تفاهم و نامفهمومی بین اعضای خانواده‌ها بالاست و این به بنیان این کانون مهم لطمه می‌زند که این آسیب نیز تنها متعلق به ایران نیست.

ابتکار گفت: گفت‌وگو به معنای تقویت خودباوری، اعتماد به نفس، انتقال تجربیات و عبرت‌هاست و این مفهوم مهارت‌های ارتباطی محسوب می‌شود که امروز در خانواده‌ها با کمبود مواجه است.

وی تصریح کرد: طرح گفت‌وگوی ملی خانواده از فرد آغاز می‌شود و به تدریج با کسب مهارت‌های ارتباطی در اعضای خانواده، جامعه، کشور و سطح بین‌الملل، تشکل‌ها، انجمن‌ها و فعالیت‌های اجتماعی شکل می‌گیرد.

معاون امور زنان و خانواده معاون رئیس جمهور بیان کرد: خانواده ایرانی در ۱۰ سال گذشته، دو ساعت گفت‌وگو می‌کردند، اما امروز با گسترش شبکه‌های مجازی میزان گفت‌وگوی خانواده‌ها به ۲۰ دقیقه رسیده است.

ابتکار ادامه داد: با ارتقای مهارت‌های ارتباطی، شناخت معضلات و آسیب‌های خانواده می‌توانیم گام‌های مؤثری برای کاهش معضلات برداریم و از گروه‌های مختلف مردمی در این جریان اجتماعی دعوت می‌کنیم که با نگاه علمی و تخصصی به میدان بیایند.

گفتنی است ۲۰ نفر از نمایندگان احزاب و تشکل‌های غیردولتی شهرستان دماوند در دیدار با معاون امور زنان و خانواده به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
دیگر بزرگی وکوچکی درخانواده ها رعایت نمی شود .فرزندسالاری ریشه دوانده ومعضل بزرگی شده است.دیگر فرزندان به ندرت برسر سفره خانه غذا می خورند .اکثر اوقات یابیرونند ویادرگوشه ای باین دستگاههای جورواجو دمساز شده انددیگر خبری ازشور وشوق وزندگی دربین آنها نیست .خیلی هاشون متارکه کرده اند وزندگی های ازهم پاشیده ای دارند.گوچکترها به هیچ وجه بزرگترها راقبول ندارند وبه دنبال شغل های آنان نمی روند.دختران به خاطر پول خرج کردند ازداوج می کنند وپسران به خاطر خوش گذارنی هستند به این مشکل دامن می زند وآن رابدتر می کندو..................وخلاصه اینکه آینده مبهمی درپیش است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین