کد خبر: ۵۵۲۱۵۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸

آلمان: آمریکا عواقب خروج از پیمان موشکی ۱۹۸۷ را لحاظ کند

وزیر امور خارجه آلمان از آمریکا خواسته است که عواقب خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را مدنظر قرار دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
هایکو ماس، رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان به تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در راستای خروج واشنگتن از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد واکنش نشان داد.

وزیر امور خارجه آلمان از واشنگتن خواسته است، عواقب خروج از این پیمان را از جمله تأثیر آن بر امنیت اروپا و تلاش‌های آتی برای خلع سلاح هسته‌ای مدنظر قرار دهد.

ماس بیان کرد: این پیمان در ۳۰ سال گذشته عنصر مهمی از ساختار امنیت اروپا بوده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان گفت: ما از روسیه خواستیم به اتهام‌های جدی درباره این که این پیمان را مورد تعرض قرار می‌دهد، رسیدگی کند.

او در ادامه تأکید کرد: ما اکنون از آمریکا می‌خواهیم که عواقب محتمل خروجش از این پیمان را مدنظر قرار دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماس اظهارات طرف آمریکایی درباره خروج از این پیمان را تأسف‌بار خواند و اضافه کرد: تصمیم واشنگتن ما و اروپا را در مقابل پرسش‌هایی دشوار قرار می‌دهد.

به گفته ماس، خروج آمریکا از این پیمان تأثیراتی منفی بر ابعاد آتی توافقنامه‌ها در راستای محدودیت تسلیحات استراتژیک خواهد داشت.

رئیس‌جمهوری آمریکا به تازگی اعلام کرد که کشورش را از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد خارج می‌کند؛ پیمانی که بین آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی امضا شد و هدف از آن نابودی موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد بود.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (آی‌ان‌اف) در سال ۱۹۸۷ در واشنگتن میان رهبران ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی برای حذف موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد امضا شد و رونالد ریگان، رئیس‌جمهوری آمریکا و میخائیل گوباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی آن را امضا کرده‌اند. این پیمان تولید و آزمایش موشک‌های کوتاه برد ۵۰۰ کیلومتر تا میان بردهایی ۵۵۰۰ کیلومتری را منع می‌کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین