کد خبر: ۵۵۲۱۵۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲

دانش آموزان نگران تاثیر معدل در کنکور نباشند

نماینده ایذه و باغملک در مجلس گفت: امروز در جلسه کمیسیون آموزش یک نفر از وزارت آموزش و پرورش مسئول شد تا با هیئت هفت نفره وزارت علوم به منظور برگشتن از نظر خود در زمینه تاثیر قطعی معدل در کنکور، صحبت کند.
آفتاب‌‌نیوز :
هدایت الله خادمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تاثیر معدل در کنکور بیان کرد: با تاثیر قطعی معدل در کنکور کسی که معدلش۲۰ است به دانشگاه می رود و در رشته‌های خوب قبول می‌شود و کسی که معدلش ۸۰/ ۱۹ شود این شانس را از دست خواهد داد.  بر اساس این طرح به کسی که معدلش ۲۰ است بالاترین رتبه را می دهند و به کسی که ۸۰/ ۱۹ شد رتبه پایینی می گیرد به طوری که اختلاف بین این دو فرد به قدری زیاد می شود که فردی که معدلش ۸۰/ ۱۹ شده شانس انتخاب رشته های خوب را ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: از سوی دیگر یک مافیایی تشکیل شده و کتاب‌هایی بیرون آمده که با تبلیغات مطرح می کنند در صورت خرید و استفاده از این کتاب‌ها معدل دانش آموزان بالا خواهد رفت. از سوی دیگر قبل از تصویب این طرح از سوی مجلس، واسطه‌های بسیار زیادی باز شده تا برای تحصیل در رشته‌های خوب دانش آموزان را به خارج از کشور ببرند.

خادمی تصریح کرد: ما تبلیغات و بنرهای زیادی در سطح شهر از قبولی دانشجویان در دانشگاه های خارجی از قبیل ترکیه می بینیم. با این وضعیت کسانی که وضعیت مالی خوبی ندارند رنگ رشته خوب را نخواهند دید.  تاثیر قطعی معدل در کنکور سیستم آموزشی ما را به طور کل بر هم می‌زند و تبعیض آموزشی را ایجاد می کند. از سوی دیگر دلالی مراکز آموزشی را گسترش خواهد داد. هم چنین تزلزل دانشگاه‌های ایرانی را هم به دنبال خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: بردن دانش آموزان  به این سمت باعث سردرگمی و نگرانی دانش آموزان شده است. خوشبختانه جلسه‌ای امروز در کمیسیون آموزش در این زمینه برگزار شد و بنده نیز از کمیسیون انرژی، در این جلسه حضور یافتم. خوشبختانه فردی از سوی وزارت آموزش و پرورش تعیین شد تا با هیئت هفت نفره وزارت علوم تا سه شنبه صحبت کند تا از این نظرشان برگردند و اگر برنگشتند سه‌شنبه طرح تاثیر مثبت معدل در کنکور و طرح تاثیر قطعی معدل در کنکور به رای گذاشته شود که نظر اکثر اعضای کمیسیون این بود که به طرح تاثیر مثبت معدل در کنکور رای دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین