کد خبر: ۵۵۲۱۸۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۱

ایتالیایی‌ها بیشتر با مصرف الکل می‌میرند

موسسه نظارتی 'Eurispes-Enpam' در تحقیقاتی درباره 'اعتیاد به نوشیدنی های الکلی در ایتالیا' اعلام کرد که الکل یک ماده اعتیادآور و خطرناک است که از سال 2008 تا 2017 میلادی سبب مرگ 435 هزار ایتالیایی شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
کارشناسان در این تحقیقات با در نظر گرفتن تمام رده های سنی و اجتماعی، با هشدار نسبت به گرایش جوانان به این ماده خطرناک افزودند که جوانان ایتالیایی غافل از خطرات الکل، همواره از سنین پائین تر به مصرف الکل روی می آورند و از سنین 11 تا 14 سالگی نخستین تجربه خود را آغاز می کنند. 

این موسسه همچنین هشدار داد که متاسفانه بیش از 60 درصد از مردم ایتالیا مصرف الکل را به لذت و آرامش ارتباط می دهند و تنها یک چهارم از ایتالیایی ها الکل را یک خطر محسوب می کنند. 

به عقیده بسیاری از پزشکان، معتادان به نوشیدنی های الکلی، افرادی افسرده هستند که برای فرار از مشکلات به این ماده خطرناک روانگردان روی می آورند. 

بر اساس این تحقیقات، بیش از 84 درصد از مردم ایتالیا معتقدند که دولت این کشور برای مقابله با پدیده اعتیاد به الکل، کار کمی کرده است. 

نشریه 'لانست' نیز با انتشار تحقیقاتی که در 195 کشور جهان انجام شد، هشدار داد که مصرف الکل عامل بیش از 60 نوع بیماری از جمله بیماری های قلبی و عروقی، سرطان پستان و کبد، سل، دیابت و بیماری های التهابی است.

بر اساس تحقیقات به عمل آمده، مصرف نوشیدنی های الکلی به هر اندازه ای که باشد برای سلامت انسان خطرناک بوده و حداقلی که بتوان آن را بدون خطر محسوب کرد، وجود ندارد. 

به گزارش ایرنا، بر اساس این گزارش،داده ها نشان می دهند که الکل هفتمین عامل مرگ زودرس است که در سال 2016 میلادی بیش از دو میلیون و 800 هزار قربانی در جهان گرفت و مصرف هر اندازه از آن، سلامت انسان را به خطر می اندازد. مصرف الکل بدترین عامل مرگ و میر زودرس و ناتوانی در میان افراد 15 تا 49 سال است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین