کد خبر: ۵۵۲۳۳۱
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵

توضیحات درباره ابهام توقف خودروهای با بیش از یک میلیون بدهی عوارض

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت: خودروهایی که زمینه‌ساز ترافیک و آلودگی هوا شوند و غیرقانونی تردد کنند و عوارض را که حق همه شهروندان است پرداخت نکنند، قطعا مستحق توقیف هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
علی پیرحسین‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به تردیدهای مطرح‌شده در خصوص توقیف خودروهایی که بدهی عوارض آنها به یک میلیون تومان رسیده است، تصریح کرد: کسانی که بدون شارژ حساب شهروندی و اخذ مجوز روزانه در محدوده طرح ترافیک تردد داشته‌اند، به معنای این است که ورود آنها خلاف بوده و طبق قانون به ازای هر ساعت تردد در طرح باید 20 هزار تومان جریمه شوند.

وی افزود: بدهی عوارض بالای یک میلیون تومان هم نشان می‌دهد این افراد به‌طور متوسط بیش از ۵۰ روز تردد غیرمجاز داشته‌اند و طبعا مشمول یک میلیون تومان جریمه نیز هستند که بر این مبنا طبق قانون، پلیس راهور باید نسبت به اعمال قانون و توقیف آنها اقدام کند. ضمن آنکه خودروهای دارای تخلفات مکرر که با ایجاد ترافیک و آلودگی هوا موجب ضرر و زیان به سایر شهروندان می‌شوند نیز می‌توانند توسط پلیس توقیف شوند. البته ما امیدواریم که شهروندان در فرصت داده شده با قانونمداری و پرداخت بدهی خود مانع ارسال لیست خودروهای بدهکار به پلیس شوند ولی در هر صورت ما از حقوق عامه مردم نمی‌توانیم گذشت کنیم و مطمئنا با معدود خودروهایی که حاضر به اجرای قانون نباشند برخورد خواهیم کرد.

پیرحسین‌لو تاکید کرد: شهرداری هم از ابتدای اجرای طرح ترافیک جدید به دنبال این بوده که عموم شهروندان را به رفتار قانونی تشویق کند. آموزه‌های قرآنی به ما می‌گویند باید بین خوب و بد و درست و غلط فرق گذاشت. نمی‌توان انتظار داشت کسانی حق دیگران را تضییع کنند و بر ترافیک و آلودگی هوای شهر بیافزایند و رنجی را بر دیگران تحمیل کنند بدون اینکه تاوان آن را بدهند.

مشاور معاون شهردار تهران در پایان گفت: اگر واقعا بنا باشد ترافیک و آلودگی هوای تهران مهار شود و شهر از این مشکلات روزافزون خلاصی یابد، باید قانون برای همه یکسان باشد و در اجرای آن هم جدیت داشته باشیم. ما این جدیت را در اجرای طرح ترافیک جدید و پیگیری اجرای طرح کاهش آلودگی هوا کاملا نشان دادیم و مطمئنیم که نهادهای مختلف از جمله دولت و پلیس هم در این زمینه حامی و همراه شورا و شهرداری تهران خواهند بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین