کد خبر: ۵۵۲۶۶۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

حسگر اثر انگشت زیر تمام صفحه نمایش

نسل آینده گوشی‌های هوشمند یکی از غول‌های فناوری آسیایی به احتمال زیاد دارای قابلیت خوانش اثر انگشت در تمام صفحه نمایش خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از تک اسپات، شرکت سامسونگ امیدوار است که برنامه خود برای ادغام تکنولوژی اسکن اثر انگشت در تمام سطح صفحه نمایش را به اتمام برساند تا قابلیت استفاده در گوشی‌های هوشمند نسل آتی این شرکت را داشته باشد.

فناوری اسکن بیومتریک یا احراز هویت بیومتریک در دهه گذشته در طراحی مجموعه وسیعی از دستگاه‌ها به کار گرفته شده است که منتج به افزایش سطح امنیت دستگاه‌های دیجیتالی شده است.

این تکنولوژی یک سناریو برد-برد برای مشتری و کسب و کارها است، چرا که کاربران از سهولت استفاده از دستگاه‌ها مانند فرآیند ورود به سیستم که با این فناوری ممکن شده است، لذت می‌برند.

شرکت‌های تولید تلفن‌های هوشمند انگیزه بیشتری برای استفاده از این فناوری دارند. در حال حاضر، سامسونگ به دنبال راهی برای زیرسازی اسکنر اثر انگشت زیر تمام صفحه نمایش در طرح‌های آینده گوشی‌های هوشمند خود است.

طبق یک اختراع ثبت شده در ایالات متحده در ماه آوریل سال جاری تحت عنوان "روش دریافت اطلاعات بیومتریک و حمایت یکسان از دستگاه الکترونیکی"، یک حسگر بیومتریک و حداقل یک پردازنده با هم کار می‌کنند تا این کار را ممکن کنند.

با توجه به این فرآیند، یک پردازنده با مصرف کم انرژی برای پاسخ دادن به تشخیص اثر انگشت توسط حسگر با افزایش تدریجی سطح روشنایی روی صفحه نمایش کمک می‌کند.

برای اطمینان از اینکه خوانش اثر انگشت کاملا دقیق رخ دهد، اثر انگشت در مجموع سه بار اسکن می‌شود. بنابراین به نظر می‌رسد که این تکنولوژی طوری تنظیم خواهد شد که حتی زمانی که انگشتان ما کثیف است، قابل اسکن باشد.

شاید مهمترین ویژگی این فناوری این باشد که به جای تعبیه در بخش کوچکی از پشت گوشی یا زیر صفحه نمایش، توسط تمام صفحه نمایش قابل استفاده خواهد بود. بدین صورت که کاربر انگشت خود را روی هر نقطه از صفحه نمایش قرار دهد، اسکن اثر انگشت وی با موفقیت انجام خواهد شد.

وعده افزایش تعامل دستگاه برای مشتریان قابل اهمیت است، زیرا آنها در حال حاضر انتظار دارند تجارب قابل اطمینان و شخصی‌تری برای مبادله اطلاعات شخصی خود، در عین محافظت از حریم خصوصی خود با توجه به رشد جهانی نگرانی‌های امنیتی و حفظ حریم خصوصی داشته باشند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین