کد خبر: ۵۵۲۷۰۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱

هتل عباسی؛ یکی از زیباترین هتل‌های خاورمیانه در ایران /تصاویر

اصفهان از دیرباز به عنوان یکی از نمادهای ایران شناخته می‌شده است و امروزه هم هر گردشگر خارجی که برنامه‌ی سفر به ایران را داشته باشد، حتماً اصفهان را در فهرست مقصدهای خود قرار می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
شاید برای ما ایرانی‌ها نیازی به مقدمه‌‌چینی و توصیف نباشد چون خیلی‌ها حداقل یکبار این شهر را دیده‌اند. در اصفهان چند عنصر هستند که باعث جذابیت آن شده‌اند، معماری، تاریخ و میهمان‌نوازی را می‌توان در صدر فهرست عناصر جذاب اصفهان گذاشت. اگر هر سه عنصر مذکور را بتوان در یک هتل پیدا کرد، پس باید آن هتل بسیار جذاب باشد تا جایی که خبرگزاری CNN به آن لقب زیباترین هتل خاورمیانه را داده است. هتل عباسی، مهمانسرای عباسی یا هتل شاه عباس با قدمت ۳۰۰ ساله‌ای که دارد، حالا خود به تنهایی یک جاذبه‌ی گردشگری محسوب شده و تصاویر آن، چشم‌ها را به خود خیره می‌کند.

هتل عباسی در واقع یک کاروانسرای عصر صفوی است که در زمان شاه سلطان حسین ساخته شده و یکی از کاروانسراهای بزرگ در مسیر جاده ابریشم به شمار می‌رفته است.

زیبایی منحصر به فرد ایرانی
این کاروانسرای قدیمی نه تنها محلی برای استراحت مسافران جاده‌ی ابریشم بود، بلکه محل‌های مناسبی برای نگهداری و محافظت از احشام کاروان هم در آن تعبیه شده بود.

کاروانسرا در طول تاریخ به ویژه در حمله‌ی افغان‌ها دچار آسیب‌ شد و حتی در دوره‌ای از آن برای استقرار نیروهای نظامی استفاده گردید. استهلاک و استفاده‌های نابجا باعث شد تا این مجموعه نیاز به بازسازی داشته باشد. حتی در دهه ۱۹۵۰ میلادی یک باستان شناس فرانسوی به نام André Godard که در آن زمان در ایران کار می‌کرد، برای بازسازی آن تلاش کرد. بعد از مرمت‌های انجام شده، آنچه که از این کاروانسرای قدیمی حاصل شده، یک هتل چهار ستاره‌ی زیبا و کم نظیر است.

شاید هتل عباسی امکانات مدرن مثل باشگاه ورزشی یا دستگاه کاپوچینوساز در اتاق‌ها را نداشته باشد (البته وای‌فای دارد) اما این‌ها چیزی از شکوه چشم‌نواز آن کم نمی‌کند. در دنیایی که هتل‌های زنجیره‌ای و کسب سود حکمرانی می‌کند، هتل عباسی یک مورد منحصر به فرد است. آنچه که هتل عباسی را برای گردشگران و به ویژه خارجی‌ها جذاب می‌کند، جو ایرانی و پارسی آن است.

نمایشگاهی از رنگ‌ها
بدون اغراق، طرح‌‌ها، معماری و نقاشی‌های هتل عباسی به اندازه‌ای زیبا هستند که خود به تنهایی ارزش سفر به اصفهان را دارد. راهروهای هتل با نقاشی‌های مینیاتوری تزئین شده و سقف‌ها منقش به طرح‌های زیبای ایرانی و اسلامی است. محل رستوران آینه‌کاری شگفت‌انگیزی دارد و لوسترهای آن بر زرق و برق آن اضافه می‌کند.

رنگ‌های سبز زمردی، آبی یاسی و طلایی باعث می‌شود تا بازدیدکننندگان به محض ورود دوربین‌های خود را به سمت سقف‌ها و دیوارهای هتل بگیرند.

هتل عباسی در حدود ۲۲۵ اتاق دارد که شامل ۲۳ سوئیت هم می‌شود. هتل دارای دو بخش قدیمی و جدید است. بخش جدید که در دهه چهل خورشیدی ساخته شده است به اندازه بخش قدیمی حس و حال بکر ایرانی را ندارد، شاید در زمان ساخت به این موارد اهمیت داده نشده است.

مهمان‌هایی که در بخش قدیمی اقامت می‌کنند، به ویژه سوئیت‌های قاجاری و صفوی، لذتی وصف‌ناپذیر خواهند داشت. این اتاق‌ها با دقت و وسواس بالایی بازسازی شده‌اند و دکوراسیون سنتی آن‌ها هم سعی شده تا به همان سبک حفظ شود.

نگینی در میان شهر
آنچه هتل عباسی را به یک اقامتگاه ویژه تبدیل می‌کند، حیاط فضای باز آن است. حیاطی بزرگ، زیبا، با باغی به سبک ایرانی، چند فواره، نهرهای آب، گل‌های رنگارنگ و درختان همه در کنار هم منظره‌ای فوق‌العاده را می‌سازد.

مردم در این حیاط می‌نشینند و به نوشیدن چای، خواندن کتاب و استراحت می‌پردازند. رستورانی که در حیاط قرار دارد به آش رشته‌اش معروف است. اگر در روزهای سرد مهمان هتل باشید این آش رشته را نباید فراموش کنید.

اگر شما هم تجربه اقامت در زیباترین هتل خاورمیانه را دارید‌، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. آیا از اقامت خود در این هتل راضی بوده‌اید؟


منبع: لست سكند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین