کد خبر: ۵۵۲۸۹۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
در آستانه دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری

لولا داسیلوا خواستار اتحاد برزیل در مقابل فاشیسم شد

رئیس جمهور سابق و محبوس برزیل از دموکرات‌ها خواست تا اختلافات خود را کنار گذاشته و به خاطر شکست ماجرای فاشیستی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که روز یکشنبه برگزار می‌شود با یکدیگر اتحاد داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور سابق و محبوس برزیل از دموکرات‌ها خواست تا اختلافات خود را کنار بگذارند و در برابر این جریان فاشیستی در انتخابات روز یکشنبه متحد شوند.

ژایر بولسونارو، نامزد جناح راست به نظر می‌رسد که فرناندو حداد نامزد حزب کارگر به رهبری لولا را در انتخابات دو ساعته روز یکشنبه شکست خواهد داد.

لولا افزود: ما با وجود تهدید یک مانع بزرگ برای کشور، برای دموکراسی و برای مردم رنج دیده به پایان روند انتخابات نزدیک شده‌ایم.

وی افزود: الان زمان آن رسیده تا مردم متحد شده و دموکرات‌ها از نامزدی فرناندو حداد در این انتخابات حمایت کنند.

لولا مردی بود که می‌توانست حزب کارگر را در مقابل بولسونارو رهبری کرده و به احتمال زیاد پیروز شود اما حکم حبس ۱۲ ساله‌اش به اتهام فساد که از آوریل سال جاری میلادی اجرا شده مانع این اقدام شد.

لولا از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ میلادی رهبری برزیل را در اختیار داشت و بسیاری از مردم این کشور همچنان او را تحسین کرده اما بسیاری دیگر نیز مخالف وی هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، لولا از مخالفان سیاسی خواست تا اختلافات‌شان را کنار گذاشته و به جلوگیری از رسیدن بولسونارو به ریاست جمهوری کمک کنند.

وی افزود: اگر اختلافاتی در بین ما وجود دارد ما باید از طریق مذاکره آنها را حل کنیم. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم یاس و ناامیدی برزیل را به سمت یک جریان فاشیستی هدایت کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین